Begin maart aangemeld (Comfort 200000 met bellen via KPN - nieuwe lijn).
15 Maart welkomsbrief.
Kort hierop het geld voor het modem afgeschreven.
Hierna een brief ontvangen met de indicatieve opleverdatum (4-4-2007).
Eind Maart het modem ontvangen (Thomson SpeedTouch 706).
Hierin stond vermeld dat de KPN nog een afspraak zou maken om de nieuwe lijn op te leveren.
Op 4-4-2007 stond er plots een monteur van de KNP aan de deur (zonder afspraak) maar er was gelukkig voor mij iemand thuis. De KPN monteur gaf aan dat de installatie kon worden voltooid zodra het ADSL ledje op het modem bleef branden (knipperde op het moment dat de monteur weg ging).
In de loop van de middag (4-4-2007) bleef het lampje branden dus de installatie verder afgewerkt.
Resultaat geen internet verbinding.
Het modem gaf aan dat ik wel een ADSL signaal had maar geen ATM en geen ethernet.
Helpdesk gebeld, meer dan 15 minuten wachttijd.
Hierna de helpdesk gebeld op 5-4-2007 8:30. Meteen aan de beurt.
De helpdesk medewerker zei tegen mij dat de lijn 5-4-2007 was opgeleverd. Zo te zien geeft de KPN dit dus s'nachts door aan speedlinq. Al mijn gegeven zijn opgenomen en doorgegeven aan de technische mensen (maximaal 4 werkdagen).
Thuisgekomen van mijn werk toch even gekeken, en jawel... mijn internet werkt.
Ook bleek dat ik 5-4-2007 een e-mail van speedlinq had gekregen met hierin de mededeling dat mijn lijn was opgeleverd. Waarschijnlijk is dit dus eigenlijk ook het moment dat je verder kunt gaan met je installatie (of je kunt je installatie al wel voor dit tijdstip voltooien - net als ik - echter je internet zal pas werken na deze mail).
Ik heb op dit moment dus ruim één dag speedlinq ervaring.
En deze ervaring is tot nu toe PRIMA.
Ik download via de Eweka news server (pay server) met een snelheid van 1,7 Mb.
Ook het surfen gaat prima.
Tot op dit moment heb ik nog geen ervaring met de e-mail service van speedlinq.
Dit ga ik vandaag installeren.
De telefonie codes heb ik inmiddels aangevraagd. Ik hoop dat het activeren net zo soepel gaat als bovenstaande.
Kortom ik ben tot nu toe heel tevreden.
15 Maart welkomsbrief.
Kort hierop het geld voor het modem afgeschreven.
Hierna een brief ontvangen met de indicatieve opleverdatum (4-4-2007).
Eind Maart het modem ontvangen (Thomson SpeedTouch 706).
Hierin stond vermeld dat de KPN nog een afspraak zou maken om de nieuwe lijn op te leveren.
Op 4-4-2007 stond er plots een monteur van de KNP aan de deur (zonder afspraak) maar er was gelukkig voor mij iemand thuis. De KPN monteur gaf aan dat de installatie kon worden voltooid zodra het ADSL ledje op het modem bleef branden (knipperde op het moment dat de monteur weg ging).
In de loop van de middag (4-4-2007) bleef het lampje branden dus de installatie verder afgewerkt.
Resultaat geen internet verbinding.
Het modem gaf aan dat ik wel een ADSL signaal had maar geen ATM en geen ethernet.
Helpdesk gebeld, meer dan 15 minuten wachttijd.
Hierna de helpdesk gebeld op 5-4-2007 8:30. Meteen aan de beurt.
De helpdesk medewerker zei tegen mij dat de lijn 5-4-2007 was opgeleverd. Zo te zien geeft de KPN dit dus s'nachts door aan speedlinq. Al mijn gegeven zijn opgenomen en doorgegeven aan de technische mensen (maximaal 4 werkdagen).
Thuisgekomen van mijn werk toch even gekeken, en jawel... mijn internet werkt.
Ook bleek dat ik 5-4-2007 een e-mail van speedlinq had gekregen met hierin de mededeling dat mijn lijn was opgeleverd. Waarschijnlijk is dit dus eigenlijk ook het moment dat je verder kunt gaan met je installatie (of je kunt je installatie al wel voor dit tijdstip voltooien - net als ik - echter je internet zal pas werken na deze mail).
Ik heb op dit moment dus ruim één dag speedlinq ervaring.
En deze ervaring is tot nu toe PRIMA.
Ik download via de Eweka news server (pay server) met een snelheid van 1,7 Mb.
Ook het surfen gaat prima.
Tot op dit moment heb ik nog geen ervaring met de e-mail service van speedlinq.
Dit ga ik vandaag installeren.
De telefonie codes heb ik inmiddels aangevraagd. Ik hoop dat het activeren net zo soepel gaat als bovenstaande.
Kortom ik ben tot nu toe heel tevreden.