Toon posts:

Hoe wordt penalty-ratio hoger als 1 ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
FF een stukkie uit de FAQ:
...Een stukje programma maakt een deling tussen alle onterechte flamebaits/trollen (die dus later hoger eindigen dan jij bedoelde) en alle moderaties die je hebt gedaan. Indien je relatief veel onterechte moderaties doet, dan stijgt je Penalty-ratio. Is dit boven de "1", dan kan je geen Flame-baits en/of trollen meer uitdelen. Is het boven de 5 aangeland, dan kan je het modereren vergeten.
Als je penalty-ratio dus boven de 1 zit kun je geen flamebaits/trollen (trolls?) uitdelen.
Wat ik me dus afvraag: hoe kun je dan een penalty-ratio krijgen van hoger als 1 :? Immers, als je geen flamebaits/trollen uitdeelt stijgt je penalty-ratio toch ook niet? Wordt dit gedaan door de adjes ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

maak een nieuw account aan. Plaats 3 reacties en haal rond de 20 modpunten op. Zoek +4 recties uit en geef deze flamebait.

Penalty-ratio gaat richting paar miljard.

Het kan wel, alleen is het nogal vaag. Vooral newbies krijgen te maken met de mogelijkheid van >5. Hoe dat allemaal zit begrijp ik iig niet, maar mij zal het nooit meer lukken :D.

[edit], overigens heb ik de regels niet verzonnen, ik heb dan wel de FAQ geschreven, maar dan alleen betreffende dingen die ik (anderen?) waarneem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ha, het is al een stukje duidelijker. (denk ik)
De penalty ratio wordt achteraf berekend, dus ik kan eigenlijk al op 1 zitten terwijl ik nog wel -1 flamebaits/trollen kan geven?

(Okee, helemaal duidelijk is het nog niet, maar dat geeft niets, die van mij is laag zat :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 06 februari 2001 13:15 schreef Mecallie het volgende:
Ha, het is al een stukje duidelijker. (denk ik)
De penalty ratio wordt achteraf berekend, dus ik kan eigenlijk al op 1 zitten terwijl ik nog wel -1 flamebaits/trollen kan geven?

(Okee, helemaal duidelijk is het nog niet, maar dat geeft niets, die van mij is laag zat :) )
Dat kan idd. En dat is ook de reden waarom je een penalty ratio hoger dan 5 kan krijgen omdat het achteraf berekend wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:12

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Waarom blijft mijn ratio bijv. zo fokking stabiel? Ik bedoel, als ik 10 posts op -1 zet blijft ie gewoon hetzelfde (0.147)...
Ik vindt het best hoor maar het is toch niet zoals het hoort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Penalty ratio wordt 4 keer per week berekend, dat heeft Femme goed ingevoerd. Voorheen was het maar 1 keer per week.

(goed dat je dat zegt, Trashbash)

Icerstorm.... Je deling is obgelooflijk groot, een verandering van 10 puntjes wordt dan gedeeld door het totaal aantal moderatie van 1000+, dus beweegt het niet zo snel.

Vaste moderatoren zijn buitengewoon stabiel, vooral de incidentele moderator brengt het botje in beweging. Het is dus onze vriend en onze vijand's vijand (als je over slechte moddereters praat is het woord vijand natuurlijk ongepast ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-10 14:35

mvds

Totally awesome!

Hmmm...dus ik doe het helemaal niet slecht met mijn 0,000 terwijl ik toch regelmatig mod. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

ecteinascidin, je doet je ondertitel eer aan :)

Thx...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:30

Jaymz

Keep on moving !

Nu snap ik (duidelijker) waarom mijn Pen. Ratio al weken (bijna) hetzelfde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:51

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Zoek +4 recties uit en geef deze flamebait.
Het werkt eerder andersom. Als je bijv. een posting die op 0 binnenkomt omlaag modereert naar -1 flamebait en er komt vervolgens 20 moderators die hem naar +4 wippen dan krijg je vette penalty :).

Dat Icestrom's ratio zo stabiel is komt idd omdat hij erg veel modereert.

De meeste abusers zijn niet erg subtiel bezig, die gooien 25% van al hun moderaties op flamebait/troll en dan wil er nog wel eens wat bij zitten dat door andere hoger wordt gewaardeerd -> penalty.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Maar als je een +4 probeert te torpederen, dat lukt niet. De flamebait is dan zeker onterecht en de metamodbot zou daar op moeten springen. Is dat botje inderdaad anders gebouwd dan dat ik dacht? :? mmmm, interesant stukkie programmatuur dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Op dinsdag 06 februari 2001 15:40 schreef Femme het volgende:
Dat Icestrom's ratio zo stabiel is komt idd omdat hij erg veel modereert.
Behalve dat mijn naam fout is en ik helemaal niet errug veel mod toch bedankt voor de extra uitleg ;)..

Damn.. en zo leer je elke dag weer wat nieuws ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Damn.. en zo leer je elke dag weer wat nieuws
Helemaal mee eens! :)

Ik vindt die FAQ van ecteinascidin al een hele uitkomst, er stonden behoorlijk wat dingen bij die ik nog niet wist.[quote]
Ja inderdaad, ik ben nog niet de meest ervaren persoon op GoT of Tweakers.net ;)
[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Op dinsdag 06 februari 2001 20:04 schreef Mecallie het volgende:
Ja inderdaad, ik ben nog niet de meest ervaren persoon op GoT of Tweakers.net
Dat kan er maar 1 zeggen en dat ben ik ook niet gelukkig ;)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Op dinsdag 06 februari 2001 20:04 schreef Mecallie het volgende:

[..]
ik vindt die FAQ van ecteinascidin al een hele uitkomst, er stonden behoorlijk wat dingen bij die ik nog niet wist.
[..]
:)
Pagina: 1