[XP] Standaard windows mappen aanpassen.

Pagina: 1
Acties:

• Harmani
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06-03 09:05
Ik heb hier al eens eerder info over gezocht, maar nooit gevonden eigenlijk. Misschien dat 1 van jullie me op weg kan helpen.

Zoals waarschijnlijk meer van jullie gebruik ik voor mijn documenten etc een aparte partitie/schijf. Nu kun je in XP bij de eigenschappen van je 'My Documents'-map de locatie hiervan opgeven. Dat is allemaal leuk en handig, maar waar ik mij persoonlijk DOOD aan irriteer is dat windows op die locatie dan standaard mappen zoals 'My pictures' , 'My video's' etc aanmaakt. Deze zijn wel te verwijderen maar komen elke keer doodleuk weer terug.
Bestaat er geen manier om windows te vertellen dat hij dit niet mag doen?

Verder gebruik ik voor mijn geinstalleerde programma's ook een aparte partitie. Weet iemand misschien of er een manier is om zo'n partitie de standaard locatie voor de windows map 'Program Files' te geven? Zodat bij de installatie van een nieuw programma de standaard locatie voor het installeren meteen op deze partitie is?
Ik weet dat je bij het onderdeel Envirotmental Variables (onder computereigenschappen, tabblad advanced, onderaan) bijvoorbeeld wel een aantal variabelen kunt aanpassen voor standaard locaties. Maar de optie om dit voor Program Files te doen staat hier niet bij.

Thnx in advance!

Science is stranger than fiction

Verwijderd

kijk eens in tweakui

• Harmani
is er een kans dat tweakui een oplossing voor beide problemen biedt, of is het ook echt zo?

Verwijderd

Volgens mij biedt TweakUI niet de volledige oplossing, maar probeer het eens zou ik zeggen.

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2007 02:29 ]

• Snake
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Op het 2de: waarom je programma's op een aparte schijf?

Louter voor de snelheid misschien, maar als je Windows moet herinstalleren, moet je zowiezo je programma's ook herinstalleren.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Harmani
Snakiej schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 02:33:
Op het 2de: waarom je programma's op een aparte schijf?
Ik gebruik hier een aparte partitie voor, dus qua snelheid scheelt het niet. Het is gewoon een persoonlijke wens aan mijn systeempje omdat ik het handiger en overzichtelijker vindt.

verder zal ik eens kijken of tweakui uitkomst biedt, maar het lijkt me niet, anders was ik het vast wel eens tegen gekomen.

• Harmani
Voor het eerste probleem biedt TweakUI inderdaad een indirecte oplossing. Het is namelijk mogelijk de locatie van een aantal speciale mappen aan te passen. Hieronder vallen ook 'My pictures' ,'My music' en 'My videos' Die locatie heb ik nu veranderd in wat vage mappen en voila, na ze verwijderd te hebben verschijnen ze niet meer opnieuw in de map/partitie waar ik "My Documents" naartoe verwijs.
TweakUI kan echter niets aanpassen aan mijn 2e probleem, de "program files" map. Iemand daar nog een oplossing voor?

• W0153R
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-06-2025
Dit kun je dat in WINNT.SIF op de installatie-cd aanpassen, zie MSFN's Unattended Windows : WINNT.SIF Reference. Moet je wel even een nieuwe Windows CD maken, en opnieuw installeren.

Verwijderd

De standaard locatie van de "Program Files" directory kan je wijzigen in het register onder HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion.

• elmertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-01 00:21
idd.... en anders had je gewoon in het register kunnen zoeken op c:\program files. Dan was je er ook achter gekomen.

• Harmani
Aah kijk daar heb ik wat aan! Bedankt! beide problemen zijn opgelost...

Pagina: 1