router achter modem/router

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RonaldGM
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-01-2024
beste mensen,

Door de installatie van een IP webcam kom ik met het volgende probleem:

Situatie:
heb een etech modem router waar adsl binnenkomt.
op poort 4 zit aangesloten een linksys router (geen modem) met ook wireless functionaliteit.

om alles in dezelfde workgroup te houden (handig om bestanden van een pc naar de andere ta haln/sturen) zijn mijn 2 pc met kabel op de liksys aangesloten en laptot maakt ook wireless contact met de linksys.

Nu wil ik een ip webcam aansluiten op de linksys en kan hem vanaf de 3 comps. bereiken op intern adres 192.168.1.xxx, dit zonder problemen.

Maar van buitenaf is ie niet te bereiken, en daar weet ik nou geen antwoord op.
Redelijk wat gezocht natuurlijk maar een echte oplossing heb ik (nog) niet.
Wel nog de door de webcan gebruikte poorten (81,5000, 5001 en 5100) geforwar naar het adres van de tweede router (linksys) op 192.168.1.254 (het ip van de linksys) maar mocht ook niet baten.

Kan iemand me verder op weg helpen.

alvast hartelijk dank.

Ronald.

Verwijderd

Sluit de Linksys via een LAN poort aan i.p.v. de WAN poort. Dan fungeert deze als (draadloze) switch en is dus volkomen transparant. Je hebt dan alleen nog maar te maken met de Etech.

• RonaldGM
Verwijderd schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 01:02:
Sluit de Linksys via een LAN poort aan i.p.v. de WAN poort. Dan fungeert deze als (draadloze) switch en is dus volkomen transparant. Je hebt dan alleen nog maar te maken met de Etech.
:? ehhhh, en hoe doe je dat ???
hoe herken ik een lan of wan poort dan ?

[ Voor 5% gewijzigd door RonaldGM op 07-04-2007 01:07 ]

Verwijderd

Staat erop. Op je Linksys zit 1 WAN poort en 4 LAN poorten (als het tenminste een WRT54G o.i.d. is).

Kan je het type dus even posten? En je bent toch met me eens dat je geen 2 routers in je netwerk wil hebben? Dit maakt het n.l. onnodig gecompliceerd.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2007 01:13 ]

• RonaldGM
klopt, het is een WRT54G v2
achter zitten 5 aansluitingen: 1 staat internet op en op 3 van de andere 4 zitten patch kabels naar de verschillende computers.....
is die 1 een WAN en die 4 LAN?
weet er niet veel van maar dacht dat die ene met internet erop de enige 'input' was terwijl de andere 4 alleen maar output zijn.
Alhoewel terwijl ik dit schrijf besef ik ook dat er data heen en weer kan gaan tussen de computers dus zullen die 4 als een switch fungeren, toch.... ? :|

Verwijderd

Ja, internet = WAN.

Je moet het router/DHCP gedeelte van die Linksys gewoon uitzetten, dan gaat alles goed.

Je mapt de poorten in de Etech en je bent klaar.

• RonaldGM
ok, hartelijk dank.
ga morgen (vandaag) meteen proberen !! nu maar bedtijd laten ingaan.

Beste groeten,

Ronald.

• the squaler1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-03 12:17
de linksrouter kun je ook als accespoint instellen moest wel bij mij toen ik een belkin router achter mijn experiabox hing. Ik heb hierbij ook DHCP uitgeschakeld. Hierna kabels in het lan gedeelte gestopt ook waar het internet op binnenkomt en het werkt perfect nu

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

• Davy1982
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-11-2021
linksys dhcp uitzetten en ip adres geven in de zelfde range als de e-tech. In de e-tech een nat poort aanmaken voor de cam.
Pagina: 1