beste mensen,
Door de installatie van een IP webcam kom ik met het volgende probleem:
Situatie:
heb een etech modem router waar adsl binnenkomt.
op poort 4 zit aangesloten een linksys router (geen modem) met ook wireless functionaliteit.
om alles in dezelfde workgroup te houden (handig om bestanden van een pc naar de andere ta haln/sturen) zijn mijn 2 pc met kabel op de liksys aangesloten en laptot maakt ook wireless contact met de linksys.
Nu wil ik een ip webcam aansluiten op de linksys en kan hem vanaf de 3 comps. bereiken op intern adres 192.168.1.xxx, dit zonder problemen.
Maar van buitenaf is ie niet te bereiken, en daar weet ik nou geen antwoord op.
Redelijk wat gezocht natuurlijk maar een echte oplossing heb ik (nog) niet.
Wel nog de door de webcan gebruikte poorten (81,5000, 5001 en 5100) geforwar naar het adres van de tweede router (linksys) op 192.168.1.254 (het ip van de linksys) maar mocht ook niet baten.
Kan iemand me verder op weg helpen.
alvast hartelijk dank.
Ronald.
Door de installatie van een IP webcam kom ik met het volgende probleem:
Situatie:
heb een etech modem router waar adsl binnenkomt.
op poort 4 zit aangesloten een linksys router (geen modem) met ook wireless functionaliteit.
om alles in dezelfde workgroup te houden (handig om bestanden van een pc naar de andere ta haln/sturen) zijn mijn 2 pc met kabel op de liksys aangesloten en laptot maakt ook wireless contact met de linksys.
Nu wil ik een ip webcam aansluiten op de linksys en kan hem vanaf de 3 comps. bereiken op intern adres 192.168.1.xxx, dit zonder problemen.
Maar van buitenaf is ie niet te bereiken, en daar weet ik nou geen antwoord op.
Redelijk wat gezocht natuurlijk maar een echte oplossing heb ik (nog) niet.
Wel nog de door de webcan gebruikte poorten (81,5000, 5001 en 5100) geforwar naar het adres van de tweede router (linksys) op 192.168.1.254 (het ip van de linksys) maar mocht ook niet baten.
Kan iemand me verder op weg helpen.
alvast hartelijk dank.
Ronald.