Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Play.com problemen ?

Pagina: 1
Acties:
  • 810 views sinds 30-01-2008

• TheBrain
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik ben al een aantal topics tegengekomen waar Play.com in is vermeld maar nog geen specifieke over de winkel zelf. Door wat recente acties ben ik echter benieuwd naar de ervaringen van mede-GoT'ers over Play.com in de laatste weken.

Zelf ben ik een goede klant van Play en heb daar al veel muziek CD's en een aantal games besteld. Altijd op tijd en die paar keer (twee om precies te zijn) dat een artikel niet aankwam is het netjes opnieuw verstuurd.

Mijn laatste bestelling dateert echter van 14/3 (Test Drive Unlimited) en die is er nog steeds niet.

Vroeger kon je na 14 dagen een melding indienen en dat heb ik ook in dit geval gedaan. Toen ik een dag later op de site kwam was echter de termijn opgetrokken naar 21 dagen en ook heb ik geen bevestiging van mijn eerste melding gehad. Gisterenochtend dus maar weer een nieuwe melding gedaan maar ook daar geen bevestiging van ontvangst van gehad.

Zijn er meer mensen die de laatste tijd dit soort problemen hebben ? of heb ik deze keer gewoon pech ?

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:21

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Van de week nog een DVD ontvangen die ik eind maart besteld had (ging iets mis met de post omdat ik een foutje had gemaakt in de postcode, gelukkig kwam het nog goed), dus ik heb geen problemen gehad. Van de week ook nog een spelletje besteld, daar kreeg ik 4 april een mailtje van dat deze verzonden was, zal morgen wel aankomen denk ik.

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:53

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Test Drive Unlimited was de 14e nog niet uit voor zover ik weet. Ik zit met een datum tussen de 20e en de 25e in mijn hoofd. En in dat geval is er niks aan de hand. Pakjes van Play.com doen er vaak genoeg iets meer dan een week over om Nederland te bereiken.
En ik heb een week of 3 terug nog een bestelling geannuleerd en dat werkte prima toen. Oftewel gewoon even rustig het paasweekend afwachten.

• Ares408
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Het is alweer een tijd geleden dat ik iets bij ze heb gekocht. Toen was The Royal Mail nog een totale chaos, dingen binnen engeland die er een half jaar over deden ipv een dag of helemaal niet aankwamen. Toch heb ik altijd alles van ze ontvangen wat ik besteld heb. Moest er wel eens een maand op wachten, maar het kwam altijd wel.

• Suffie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-11 22:16
Ik bestel daar ook regelmatig, maar alles komt altijd aan.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-11 21:21
TheBrain schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 00:05:Mijn laatste bestelling dateert echter van 14/3 (Test Drive Unlimited) en die is er nog steeds niet.

Vroeger kon je na 14 dagen een melding indienen en dat heb ik ook in dit geval gedaan. Toen ik een dag later op de site kwam was echter de termijn opgetrokken naar 21 dagen en ook heb ik geen bevestiging van mijn eerste melding gehad. Gisterenochtend dus maar weer een nieuwe melding gedaan maar ook daar geen bevestiging van ontvangst van gehad.

Zijn er meer mensen die de laatste tijd dit soort problemen hebben ? of heb ik deze keer gewoon pech ?
Idem...Heb ook daar Test Drive besteld, er werd verteld dat het verstuurd was! NA 14 dagen wou ik een melding doen, maar daar stond dat het pas nu na 21 dagen kon. Toch maar gedaan en een bevestiging gehad dat het opnieuw opgestuurd werd. Dat is nu 6 dagen geleden. Ben benieuwd... |:(

• Vimana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-11 11:05
Hier ook alleen maar goede ervaringen mee.
Laatste keer had ik de Animatrix DVD besteld, maar die was na 2 weken ook niet binnen. Mailtje gestuurd en ze zouden een nieuwe DVD sturen.
Die week kreeg ik op donderdag de Animatrix en vrijdag ook nog exemplaar. Gemaild dat ik nu 2 DVD's had, maar ik mocht ze houden :)

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:44

Wildfire

Joy to the world!

Ik heb hetzelfde probleem. Ik had Stalker besteld, werd op een gegeven moment verstuurd en anderhalve week later had ik 'm nog niet. Op de site kon je na 14 dagen reclameren, dus ik wachten. Toen die veertien dagen waren verstreken, was de termijn opeens naar 21 dagen opgetrokken. Compleet absurd dat a) een pakketje drie weken onderweg zou kunnen zijn en b) zomaar de termijn verlengen slaat nergens op.

Drie dagen na een klachtmailtje had ik opeens m'n bestelling in de bus. Twijfelachtig...

Ik overweeg iig om nooit meer bij Play te bestellen. Ze zijn goedkoop, maar als de levering tegenwoordig zo'n ramp is dan heb ik ook niet bijster veel voordeel aan het prijsverschil.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Wildfire schreef op zondag 08 april 2007 @ 00:25:
Ik heb hetzelfde probleem. Ik had Stalker besteld, werd op een gegeven moment verstuurd en anderhalve week later had ik 'm nog niet. Op de site kon je na 14 dagen reclameren, dus ik wachten. Toen die veertien dagen waren verstreken, was de termijn opeens naar 21 dagen opgetrokken. Compleet absurd dat a) een pakketje drie weken onderweg zou kunnen zijn en b) zomaar de termijn verlengen slaat nergens op.

Drie dagen na een klachtmailtje had ik opeens m'n bestelling in de bus. Twijfelachtig...

Ik overweeg iig om nooit meer bij Play te bestellen. Ze zijn goedkoop, maar als de levering tegenwoordig zo'n ramp is dan heb ik ook niet bijster veel voordeel aan het prijsverschil.
Ik heb altijd goede ervaringen gehad bij play.com. Het kan wel zijn dat je postbode losse handjes heeft en het dus niet aankomt. Wel is de levertijd vaak een week, zelfs als het bestelde produkt op voorraad is. Maarja, het is vaak ook goedkoper. Als het trouwens niet aankomt sturen ze zo een nieuwe op zonder gezeik.

• IceStorm
  • Laatst online: 21:53

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Play.com verstuurd wel via el cheapo postbezorgbedrijven (het is de afgelopen jaren ook duidelijk wel eens veranderd). Het kan dan ook prima een tijdje duren voor het binnen is (ik heb alles tussen 4 dagen en bijna 3 weken meegemaakt).
Maar ik heb nog nooit een probleem gehad, twee keer een 'defect' product gehad wat zonder problemen omgeruild werd, ook al twee keer een kortingsbon omdat ze een nieuwe game niet op tijd op voorraad hadden. Totaal heb ik een kleine 100 bestellingen gedaan bij ze, geen enkele reden tot klagen gehad ;)

Maar ik zal eens kijken hoe lang mijn net bestelde pakje er over gaat doen.

• Postman
  • Laatst online: 23:44
Play.com verstuurt niet via een el-cheapo bedrijf, het is gewoon zo dat alle pakketten op Schiphol per vracht worden 'verkocht' aan de vervoerder in Nederland, denk ik dan.

Want ik heb namelijk wel eens een bestelling van 7 dvd's gehad die allemaal apart bezorgd werden. Een aantal kwamen met TNT Post, de rest via Selekt-Vracht. Raar want de verzenddatum was gelijk voor elke dvd en ook de bezorgddatum was hetzelfde (verbazend want meestal is Selekt-Vracht een dag of 2 later dan TNT Post).

Wat idd soms niet klopt op play.com is de release datum van iets nieuws. Ze hebben namelijk wel eens vaker een te vroege datum vermeld en dus word het pas later verzonden.

En volgens mij kun je toch ook pas klagen nadat je een mail hebt gehad dat het pakket verstuurd is? Dat was bij mij toen wel een keer namelijk..

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:44

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Aangezien Play.com op de Frontpage in de Shop Survey staat, gaat dit topic naar /BZ. Onderbouwde beoordelingen over de verzendwijze kunnen beter in de Shop Survey van Play.com worden geplaatst. :)

[ Voor 49% gewijzigd door Longbeard op 08-04-2007 12:12 ]

• TheBrain
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
De bestelling is uiteindelijk zaterdag binnengekomen, ik weet alleen niet of dit nou de originele order of de eerste "niet ontvangen" melding is. Ik vermoed dat het de originele zending is.

Ik zou bij een dergelijke vertraging echter ook wel een douanestempel ofzo verwachten maar die zit er niet op, dus waar de envelop nou geweest is tussen Jersey en hier is me een raadsel.

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-11 21:21
Mijn Bestelling is nu dus ook eindelijk binnen. Volgens mij is het de tweede bestelling, aangezien er een bon in zit met daarop 0 euro. Dus replacement.

• Maverick2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-11 11:55

Maverick2001

Never look back

Bestel al jaren bij play en nog nooit problemen gehad. 1 keer een verkeerde zending gehad en die is netjes vervangen.

Pura Vida

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

Verzending is hier inderdaad niet een van de snelsten.. tenminste ik hoop dat het niet een van de snelsten zijn. Vrijdag heb ik een melding gehad dat mijn pakketje verstuurd was en heb nog steeds niks mogen ontvangen, zo lang kan dat toch niet duren vanuit Engeland? Weekendje vliegen/boot en dan maandag of dinsdag uitleveren?

Ik heb hier dus LOTRO besteld samen met de preorder.. de preorder key heb ik netjes van ze gehad (per mail) en kon dus 10 dagen spelen van 14 t/m 24 april, alleen kan ik nu dus niet meer spelen omdat het nog niet aangekomen is :'(

Verwijderd

Aangezien hier uit de verschillende ervaringen op te maken is dat er geen recente verandering van de situatie is, maar simpelweg de verzendtijd soms wat lang kan zijn, is dit topic hier verder overbodig :)

Concrete ervaringen zijn, zodra de ervaring ook afgerond is, welkom in de Shop Survey. Op die manier houden we de belangrijke informatie centraal.
Hier dus: http://tweakers.net/shopsurvey/5648
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.