Highpoint Rocketraid 2300 problemen!

Pagina: 1
Acties:

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:51

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Topicstarter
Ik probeer sinds deze week mijn dataserver te organiseren.
Nu had ik het spul van de week draaiend gekregen met een foxconn 945GZ7MC-KS2H bordje en 1gb ddr2 mem en een simpele Celeron D347.
Hij had ik elke keer met linux al het probleem dat hij mijn raid controller niet kon vinden als hij in het PCI-E 1x slotje zat. Na hem in de PCI-E 16x slot te zetten vond hij hem wel en heb ik een leuke linux Fedora core 6 installatie werkend gekregen.

In ieder geval na een tijdje wou ik mijn pc verzetten, netjes uitgezet, kabels los gemaakt en naar andere plek gebracht. Netjes aangesloten en zette hem aan, hij liet de bios gewoon zien en de bios opstart van de raid kaart, maar nu bleef hij hangen op het stukje waar hij op zoek gaat naar bootable cd's en de DMI Pool data checkt. Dit doet hij op alle manieren.

Maar zodra ik mijn 4 500gb hd's los koppel gaat hij gewoon verder met de raid kaart er in, ook gaat hij verder als ik ze niet configureer als een raid.
Maar als ik er een raid config van maak of een Bunch of disks gaat hij niet verder en loopt hij gewoon vast. CTRL+ALT+DEL werkt dan ook niet meer.

Heb bios van de highpoint al geupgraded en de bios van mijn mobo.
Het rare is dat hij met een ander mobo van msi wel wil opstarten.
Maar deze is zonder onboard videokaartje en deze wil ik onboard hebben.
Ik vind het echt heel erg raar en ik denk dat ik het moet zoeken in het moederbord maar echt zeker weten doe ik dat ook niet.

Heeft iemand hier enig idee? :)

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Verwijderd

kan het niet zijn dat jij hetzelfde probleem had als ik met mijn 2320 en dat je pc ook wilt booten van die raidkaart?

anders moet je je raidkaart es flashen en de optie init13 afzetten in de bios config van dat kaartje.

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:51

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 09:44:
kan het niet zijn dat jij hetzelfde probleem had als ik met mijn 2320 en dat je pc ook wilt booten van die raidkaart?

anders moet je je raidkaart es flashen en de optie init13 afzetten in de bios config van dat kaartje.
Hoe doe ik dat precies? :) dat init13 uitzetten dus.
Heb het al. Ga het wel even proberen.

Dat was het probleem.
Voor de mensen die dit ook hebben dan moet je dit dus even doen:

Je maakt een diskette met daarop de biosfile van je raid en het load programmatje wat er bij zit.
Deze maak je bootable, eerst haal je even al je disken los en laat je de kaart op zichzelf in de computer zitten.
Je boot van de diskette en dan toets je in:

load.exe /c

Hier na vraagt hij om de biosfile naam, deze zal ongeveer zo zijn:

RR230XPM.V20

En dan kan je INIT13 uitzetten door er op te gaan en even op enter te drukken.
hierna druk je F10.
Daarna krijg je nog een aantal vragen, deze moet je zelf even bekijken.
In ieder geval "Y" antwoorden op update file.

Succes voor de mensen die dit ook hebben!! :D

[ Voor 52% gewijzigd door mydogisgone op 07-04-2007 16:03 ]

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

• John2B
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:34

John2B

I Love RAID5..!!

Ok, ik zie dat je het al opgelost heb...toppie.

A friendship founded on business is better than a business founded on friendship