Wireless valt af en toe weg

Pagina: 1
Acties:

• AleSyS
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-04-2021
Ik heb sinds gisteren een nieuwe computer systeem icm met legale windows vista home premium inc alle gedownloade updates van de microsoft site voor vista:

Seagate Barracuda 7200.10 320GB,7200rpm,16M,SATAII
Samsung SH-S183A 18x DL DVDRW, Zwart, SATA,
Asus P5B-VM, S775, iG965, 4xDDR2, PCIe, mATX
Kingston DChannel 2Gb Kit, 2x1Gb DDR2 PC2-5300
Intel Core 2 Duo E6300 1.86GHz, S775, 2Mb, Box
Aspire X-Qpack Cube, SideWin. Zw/Zil,420W,mATX
Microsoft Windows Vista Home Premium UK, 32b, box
Linksys Wireless-G Adapter 54Mbit, PCI (revisi 4.1)

Nu heb ik alles netjes geinstalleerd en de juiste vista drivers gebruikt. Nu valt het mij op dat van tijd tot tijd mijn wireless netwerk zijn verbinding kort verliest en daarna wel weer automatisch reconnect. Ik een rood kruis bij wireless netwerk icoon verschijnen en yahoo springt offline.

Als provider heb ik tiscali icm een wireless router van tiscali.

Weet iemand wat de oorzaak kan zijn dat spontaan wireless voor een paar seconden disconnect en daarna weer connect.

Voorheen had ik een acer laptop 5612WLMI. Hiermee gebruikte ik ook wireless, maar werd nooit gedisconnect.

Wellicht ligt het aan de Linksys kaart, maar aan de andere kant moet volgens de site van linksys de kaart ondersteund worden door vista.

• AleSyS
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-04-2021
Volgens mij is het een Draytec modem. Voor de wirless kaart had ik de laatste vista drivers gedownload via hun officiele site. Daarna nog vista zelf voor updates laten kijken.

Heeft allemaal niet geholpen.

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Graag wat meer informatie :

- Is er beveiliging ingeschakeld? Zo ja welke?
- Wat is de afstand en de signaalsterkte?

Indien je beveiliging gebruikt zou ik tijdelijk proberen om deze even uit te schakelen. Als het dan weg is dan weet je dat het probleem hier vandaan komt.

Verder zou ik de instellingen van de router zelf nog even doornemen. Kijk of er een IDLE en of timeout feature is.

Anders zou je nog kunnen proberen om een statisch ip te gebruiken voor de wireless verbinding.

Het kan best zijn dat de linksys in combinatie met de draytec voor de problemen zorgt, uit ervaring heb ik mee gemaakt dat enkele merken/modellen soms problemen met elkaar geven.

Soms biedt een firmware update uitkomst voor de router.

Mijn V&A