Ik zit met hetvolgende css probleem, over het algemeen wil ik geen borders in mijn tabellen hebben. Echter komt het soms voor dat ik wel een tabel wil laten zien, die een rand heeft. Hiervoor heb ik een class gemaakt, welke van de tabel de linker-rand en boven-rand tekend, en van elke cel de rechterkant en onderkant. Hierdoor ziet de tabel er op het scherm precies zo uit als hij moet zijn. Echter wil ik nu in een tabel met een rand, een tabel zonder rand plaatsen.
De code:
Het resultaat
http://www.limusic.nl/test/fout.html (het gaat fout bij de teksts "Source code pagina" hij tekend van deze cell ook de onder- en rechter-rand, welke hij niet zou moeten tekenen.
De code:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
| <table class="border"> <tr><td> <table> <tr><td></td><td></td><td></td></tr> </table> </td></tr> <tr><td></td></tr> </table> |
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| table, tr, td{ border:0px; } table.border { border-collapse: collapse; border:0px; border-top:1px solid black; border-left:1px solid black; } table.border td { border:0px; border-right:1px solid black; border-bottom:1px solid black; padding-left:3px; padding-right:3px; } |
Het resultaat