Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

PC herkent processor niet goed

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een Asus K8N moederbord socket 754. Ik heb een nieuwe processor gekocht AMD Athlon 3700+ en goed gemonteerd etc. Maar als ik op mijn computer naar start -> deze computer -> eigenschappen ga dan zie ik kloksnelheid 803 mhz, en dat klopt helemaal niet in vergelijking met de 2,4 ghz die hij zou moeten leveren?? Ik vind dit zeer vreemd. Ligt het aan de bios ofzo??

Scorpi0

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:20
omdat je pc in Idle stand staat en geen zware applicaties draaid, klopt hij hem auto terug naar 800Mhz, kwestie van energie-bezuiniging en minder hitte!

• Mr. Blonde
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:46
Heb je AMD Cool’n’Quiet aangezet?
Zo ja dan gaat de cpu als hij niet belast wordt langzamer draaien.
(minder warmte, minder herrie van de fan dus cool'n quiet)

Verwijderd

Scorpi0, welkom op Got :)

Buyerszone is bedoeld voor dicussie over de buyerszone onderdelen pricewatch, shop survey, vraag en aanbod en product survey.

Je vraagt zou meer op zijn plaats zijn in het gedeelte over processors, moederborden en geheugen. In dit geval echter, denk ik dat je er rekening mee moet houden dat energiebeheer ervoor zorgt dat je CPU op een zo laag mogelijke snelheid loopt zolang niet veel van de computer gevraagd wordt.

Indien je je vraag alsnog wil stellen in het juiste gedeelte van het forum, dan is het aan te raden daar de FAQs door te nemen.

Op deze plek is de vraag sowieso niet op zijn plek, wat de reden is dat ik dit topic sluit.

Dit topic is gesloten.