Cisco IP 7970 G toevoegen aan netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 228 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op het moment heb ik een Orange Livebox voor inernet en telefonie.

Nu wil ik mijn Cisco 7970 G (SIP compatible) ip telefoon toevoegen aan mijn netwerk om te bellen met voipbuster. Echter van die uitleg van Cisco wordt ik niet zoveel wijs.

Kan ik de telefoon rechtstreeks aansluiten op de 2e ethernet poort van de livebox of moet er eerst een router, switch of voip adapter (ata) tussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Milkman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-06 21:51

The Milkman

█████░░░░░ 50%

Yes, natuurlijk. Omdat de livebox officieel maar 1 Internet uitgang heeft.
Maar het is al wel een router, dus een switchje zal volstaan. Succes!

[ Voor 32% gewijzigd door The Milkman op 06-04-2007 22:58 ]

𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, bedankt, moet alleen eerst nog cisco adapter halen want livebox is niet geschikt voor power over ethernet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

tip: POE is standaard, linksys (is zelfs een zuster van cisco) heeft dezelfde adapters voor een derde van de prijs..

[ Voor 16% gewijzigd door DukeBox op 11-04-2007 14:47 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-05-2024
@ziezou als je daar geen stekkerdoos in de buurt hebt van de telefoon kan je ook een power over ethernet injector kopen.

"Stilte, een gat in het geluid...."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk niet dat dit zomaar gaat werken, maar wie weet. Van de Cisco site:

Protocols Supported

The Cisco IP Phone 7970G is compatible with Cisco CallManager Version 3.3(3) and later, using the Skinny Client Control Protocol (SCCP).

Hieruit blijkt IMHO dat je een CallManager nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammeS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 09:20
DukeBox schreef op woensdag 11 april 2007 @ 14:46:
tip: POE is standaard, linksys (is zelfs een zuster van cisco) heeft dezelfde adapters voor een derde van de prijs..
Wel goed opletten, er staat me iets bij dat er drie verschillende PoE smaakjes zijn. Deze zijn niet altijd compatible. En nog niet alles van Linksys komt uit de schuur van Cisco.

Advanced sheep-counting strategies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2007 @ 16:14:
Ik denk niet dat dit zomaar gaat werken, maar wie weet. Van de Cisco site:

Protocols Supported

The Cisco IP Phone 7970G is compatible with Cisco CallManager Version 3.3(3) and later, using the Skinny Client Control Protocol (SCCP).

Hieruit blijkt IMHO dat je een CallManager nodig hebt.
Nee je kan in die telefoon's een sccp image of een sip image flashen, ik veronderstel dat de TS een sip image heeft.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BrammeS schreef op woensdag 11 april 2007 @ 21:54:
[...]

Wel goed opletten, er staat me iets bij dat er drie verschillende PoE smaakjes zijn. Deze zijn niet altijd compatible. En nog niet alles van Linksys komt uit de schuur van Cisco.
Vlg mij komt PoE maar in 1 smaak en da's de industrie standaard smaak. Cisco heeft nog wel 'inline power' en dat werkt perfekt, maar alleen met Cisco devices (uitzondering daargelaten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb vandaag de cisco adapter ontvangen waarbij mij duidelijk werd meegedeeld dat ie geschikt was voor de cisco ip 7970 maar dat blijkt dus niet zo te zijn, hij werkt niet voor de 7970 en 7971, dus moet ik weer omruilen.

ik hou jullie op de hoogte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nu eindelijk de juiste adapter, aangesloten alles prima maar wat moet ik precies doen om het toestel te laten werken met voipbuster (sip), ik heb namelijk geen zin om Cisco callmanager te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
goeie site gevonden met video uitleg hoe de telefoon te upgraden voor sip compatibiliteit (http://asterisktutorials.com/videos/7970/movie.html) maar wat een drama om de volgende file te vinden:

cmterm-7970_7971-sip.8-0-3.cop

het inloggen op cisco.com is al een drama maar dan eindelijk de file gevonden dien ik weer een service contract te hebben voordat ik de file kan downloaden, wat is dat voor flauwekul van cisco?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zo, de file heb ik eindelijk gevonden, maar nu moet ik de firmware nog upgraden. Ik dacht mooi toestel, aansluiten, sip instellingen invoeren en bellen maar maar niet dus.

Wie kan mij stap voor stap helpen?

Wat heb ik allemaal precies nodig om dit toestel te laten werken met voipbuster?
Pagina: 1