Toon posts:

HDtv en surround keuze vraagjes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ok ik weet niet of mijn topic wel geheel onder de normen van dit forum valt ( ben hier nieuw )
maar ik heb hier wat topics door gelezen over hdtv's enzo en was dus van plan er een aanteschaffen
mede omdat ik hem wil gebruiken voor mijn ps3 en xbox360.

nu ben ik niet helemaal thuis in de wereld van hdtv en surround ( met wat nu het beste van het beste is enzo ) maar zou er graag meer over willen weten

nu heb ik dus een keuze gemaakt voor een hdtv maar ben er nog niet zeker van
het gaat om een Sony Bravia 32" S2010
( zit momenteel in amerika voor studie vandaar dat ik de link naar een amerikaanse
website heb gedaan )

http://www.newegg.com/Pro...aspx?Item=N82E16889252022

nu is mijn buget op het moment dus maximaal 1100 dollar aangezien ik maar een
arme student ben :9

nu wou ik graag weten of er meschien betere alternativen zijn in deze prijs klasse
en of het 1080i support voor de ps3 en xbox360 nu echt een gemis is.
ik heb hier een HDtv abbonement met 1080i support dus ik kan het wel degelijk
ontvangen .
in de topics hier zijn de meeste reacties dat het het niet waart is omdat het nog niet
uigezonden word , maar dat is mijn probleem dus niet .
dus aangezien ik het wel kan ontvangen en de 360 en ps3 1080i bijde supporten
zou ik het echt missen of is 720P gewoon voldoende ?

en nu nog 1 vraag ik heb momenteel een creative surround setje ( p5800 )
voor mijn pc die kan ik echter niet op de tv aansluiten .

nu weet ik wel wat redelijke speakers zijn voor pc's qua merk en model
maar ik weet vrijwel niks van surround voor tv's af .
heb ook niet echt een topic kunnen vinden die duidelijk mijn vraag beantwoord

zijn surround sets voor tv's qua kwaliteit echt veel beter dan voor pc's ?
en wat zou een redelijk geprijsde set wezen die ik ook op mijn pc kan aansluiten
( ik gebruik een creative Xfi extreme 5.1 geluids kaart ) die heeft een digitale ingang.

het hoeft geen peperdure set te wezen maar wel een goed geluid
en zo min mogelijk ruis/blazend geluid als het volume hard staat
tijdens het gamen/films kijken .

merk voorkeur heb ik eigenlijk niet echt
maar ik hou wel van bekende merken zoals sony / samnsung / philips enz
geen onbekende merken die vertrouw ik eigenlijk niet echt.

nogmaals ik weet niet of dit topic aan de normen voldoet
als dit niet het geval is en hij wordt gesloten
zou ik graag als het kan een link willen waar ik mijn informatie wel kan vinden

alvast bedankt voor alle moeite :)

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-02 17:25
Heb je er ook mee rekening gehouden dat je Amerikaanse TV's niet in Nederland kan gebruiken vanwege het PAL/NTSC-systeemverschil? Ik zou als ik jou was gewoon hier in Nederland kijken ;)

Verwijderd

Topicstarter
ja daar heb ik inderdaad rekening mee gehouden maar ik zit hier nog 4 jaar :S
( 2 jaar graphic design , en 2 jaar game design van EA games :P , begin na de zomer )

dus denk wel dat het het geld waard is 4 jaar is aardig lang en mijn 360 en ps3 zijn
ook al gewoon ntsc consoles

• ikweetniks
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-04-2022
Mmmm denk dat je daar toch beter een winkel moet binnenlope en gewoon zelf even luisteren testen weet ik veel je kan moeilijk een set gaan kopen afgaand van wat mensen hier je voorschotelen.

Je heb geen voorkeur maar heb liever toch een samsung of sony de Sony Bravia 32" S2010 is zo te zien native resolutie 1366 x 768 alles hoger of lager moet tie scalen is nie goed volgens mij.

Helemaal als ze daar hdtv uitzenden op 1920x1080i kan je beter gelijk een FULL HDTV kopen
met een res van 1920x1080p denk ik mijn bescheiden mening , alhoewel er vast iemand anders een beter uitleg kan posten hierover. Verdiep je er es in zo ik zegge amerika is qua dat soort tech verder dan europa.de De nieuwe samsung series dacht ik waren wel goed kijk anders hiero in dit topic ook met amerikaanse modelnummers :

[LCD TV] Samsung LCD TV's ( alle series ) Deel 5

[ Voor 12% gewijzigd door ikweetniks op 06-04-2007 23:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
tja dat zou ik wel willen maar zoals ik zei is mijn buget jammer genoeg voor de tv maximaal 1100 euro en dan nog iets voor de speakers .

en FULL hdtv schermen met 1080P zijn er vanaf 2500-3000 dollar en dat zijn dan de goedkope merken , sony enzo beginnen pas bij de 2999

maar in iedergeval wel bedankt voor de link ik zou eens kijken , maar ik wacht nog wel mijn andwoorden op mijn vragen af

Verwijderd

720p > 1080i voor games. Einde discussie. Dus als je geen 1080p kan betalen (waarbij de vraag nog steeds is of het zin heeft) gewoon je tv instellen op 720p.

• L3TUC3
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-09-2025

L3TUC3

GoT vegetable?

Ik had voor $400 dollar een Samsung TX-R2765 op de kop getikt bij Sears (ik zou je aanraden te gaan kijken bij groothandels als Costco en Sam's Club e.d. kost je wel $10 dollar voor een jaarabbonement maar ze verkopen een hoop leuk spul). Was in de aanbieding en voor de tijd dat ik m gebruik (studeer hier ook) was het geen slechte deal. Hij wordt denk ik echter niet meer gemaakt, hij's van het type CRT en officieel enkel een HDTV monitor zonder HDMI.

Deze doet 480i, 480p en 1080i. Voornamelijk gekocht voor televisie en bij mij doen ze ook enkel aan 1080i. Maar als je een Xbox360 of PS3 gaat aansluiten zal ik toch echt iets gaan zoeken dat 1080p aankan. Waar je in ieder geval op kan besparen is een een ingebouwde tuner, die is niet echt nodig aangezien het kabelsignaal waarschijnlijk via een set-top gedaan wordt. Als die toch nog te duur zijn kan je misschien 1080p laten varen en eentje nemen die 720p en 1080i doet.

Voor surround heb ik een Philips HTS-3440 5.1 set (want de boxen op de TV waren prut). Deze doet gelijk zn werk als dvd-speler en audio reciever. Deze setjes kan je vrij goedkoop kopen bij wal-mart e.d ($200 ofzo).

Het enige probleem wat je kan overkomen is dat je niet genoeg inputs op je TV hebt. Ik kwam met dat probleem te zitten toen ik de PS2 van component kabels voorzag. Maar daar zijn ook nog leuke oplossingen voor te vinden.

off-topic:
Waar studeer jij? Ik doe geloof ik ongeveer dezelfde studie maar dan ergens anders. Klinkt een beetje als full-sail of guildhall.

Empires Mod | RTS voor HL2 | How to ask questions the smart way

Verwijderd

Topicstarter
erg bedankt maar ik zou idd wel graag een LCD tv hebben die nemen minder ruimte inbeslag :P
en ziet er natuurlijk een stuk beter uit in je kamer , en zelf vind ik lcd beeld stiller aan je ogen .

die philips set klinkt aantrekkelijk in iedergeval , daar zou ik is naar kijken .

en ja ik had altijd al last van teweinig input slots , dus ik ben het wel gewend om alles te verwisselen .

maar goed ben altijd open voor meer suggesties van andere mensen en informatie .

PS : ik studeer in SAN-antonio ( ligt bij Housten in de buurt , texas ) niet de meest gewone plek
om te sturen dat weet ik , maar ik heb hier kennisen wonen waar ik nu bij in huis zit dus dat is
goedkoop onderdak enzo
Pagina: 1