Toon posts:

Snelheid processors ?

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou graag willen weten hoeveel Megaherts de nieuwe processoren hebben.
Vroeger was het makkelijk om te zien hoe snel een processor was bijvoorbeeld een PC met een 1000 megaherts.
Nu heb je bijvoorbeeld een : Intel Core 2 Duo E4300 kloksnelheid 1.8 GHz Cache 2 mb.
Kun jij mij vertellen hoe je de huidige nieuwe processors aan snelheid kunt meten of berekenen ??

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-05 12:51

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Ja dat kan ik. :|

Je moet eerst een verdeling maken: AMD en Intel.

De manier waarop AMD processors werken is anders dan die van Intel. Met andere woorden: een AMD 3000+ 1,8 Gigahertz, is sneller dan een Pentium IV 4 512 2.1 Ghz. (Voorbeeld)

Vandaag de dag zijn de Intel processoren het snelst. De Core2Duo 6600 is de beste prijs/kwaliteit.

Een jaar geleden was de beste game-processor de AMD FX-62, nu is dat E6600 - QX6800.

Voor de rest; Intel's Conroe/Core2Duo zijn dus de snelste.

[ Voor 93% gewijzigd door SalimRMAF op 06-04-2007 20:46 ]

Gulfstream G650

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
En dan? Zoek het op zou ik zeggen :?

Wat wil je met die 'megahertz' gaan doen dan, net alsof dat wat zegt over de snelheid van de CPU 8)7

Kijk eens naar benchmarks ofzo zou ik zeggen.

*kuch* omdat ik in een behulpzame bui ben *kuch* http://www23.tomshardware.com/cpu.html *kuch*

[ Voor 23% gewijzigd door Avalaxy op 06-04-2007 20:45 ]

• Werkbouwtuig
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Zoek reviews, daarin staan de prestaties van de verschillende cpu's per applicatie. Kijk dan naar welke applicatie jij belangrijk vindt en wat je budget is!

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
1000MHz = 1GHz, de e4300 is dus 1800MHz :Y)

Benchmarks vertellen wat de snelheid is. Megahertzen zeggen niks, omdat je met meer dingen te maken hebt. Zoals instructies per MHz dus hoeveel berekeningen per MHz. Het gebruik van de cache. En nog een heleboel.

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:03
Zoek eens op het internet naar reviews. T.net is een mooie plek om te beginnen.

Lees verder eerst de regels van GoT voordat je weer een topic opent die net zo hard weer dicht gaat.
Dit is je al meer verteld. Misschien doet het je goed om ze een keer op te volgen.

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Mhz maakt niks meer uit voor de snelheid van de cpu, je kijkt naar de serie en het hoogste model NR is het snelst en het laagste model NR. is het langzaamste. ;)

En je lees reviewws.

[ Voor 6% gewijzigd door mad_max234 op 06-04-2007 20:47 ]

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
leonpwner1 schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 20:44:
Wat wil je met die 'megahertz' gaan doen dan, net alsof dat wat zegt over de snelheid van de CPU
Dat is het hele punt van de TS :P

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Je kunt het aantal MHz'en behorend bij een modelnummer terugvinden op de site v.d. fabrikant (Intel of AMD). Er zijn geen formules om het aantal MHz'en af te leiden uit de typeaanduiding.

De daadwerkelijke snelheid is een som van meerdere factoren dan alleen de kloksnelheid, zie hiervoor de vele reviews :)

Ik doe deze topic dicht omdat ik vind dat je wel iets zelf had kunnen uitvinden; het internet staat bomvol reviews waarin prestaties worden vergeleken. Daarnaast hebben we ook nog eens een mooie searchfunctie op 't forum.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.