Media op PC Via TV Tuner op de TV?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.255 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Kaguya
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 26-03-2025
Ik heb een pinnacle tv tuner, ik vroeg me af of je daarmee ook bijvoorbeeld films die op je pc draaien op je TV kunt laten zien...en hoe...?
PS: Ik heb de zoek functie wel gebruikt, maar het leverde alleen maar irrelevante topics op, ik kan er wel eentje gemist hebben. Als deze vraag al eerder is gesteld, wilt iemand mij dan zo vriendelijk zijn naar de desbetreffende topic te linken?

Verwijderd

Een TV-kaart werkt eigenlijk precies andersom van wat jij wil: die geeft je de mogelijkheid om TV te kijken/opnemen op je PC.
Om PC-media op je TV te tonen heb je minimaal een videokaart met S-Video (of composiet, maar dat wil je niet willen) uitgang nodig, of liever DVI/HDMI, maar dat ondersteunen de meeste TV's (nog) niet.

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02:38

My favorite programming language is solder.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Er zijn wel mediaboxen die media van je PC naar je TV kunnen streamen via Wifi.
TV-Out gebruiken is ook een goede optie, maar dan moet je TV niet te ver van je PC staan.
Als je een LCD of Plasma TV hebt, kan je je TV ook via VGA, DVI of HDMI aansluiten.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Kaguya
Verwijderd schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 20:48:
Een TV-kaart werkt eigenlijk precies andersom van wat jij wil: die geeft je de mogelijkheid om TV te kijken/opnemen op je PC.
Om PC-media op je TV te tonen heb je minimaal een videokaart met S-Video (of composiet, maar dat wil je niet willen) uitgang nodig, of liever DVI/HDMI, maar dat ondersteunen de meeste TV's (nog) niet.
Deze kaart heeft dus een S-Video..., maar het is dus niet mogelijk ?

[ Voor 3% gewijzigd door Kaguya op 06-04-2007 21:25 ]

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Kaguya schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 21:13:
[...]

Deze kaart heeft dus een S-Video..., maar het is dus niet mogelijk ?
kan wel, maar de kwaliteit gaat om te huilen zijn waarschijnlijk

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
McKaamos schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 00:19:
[...]

kan wel, maar de kwaliteit gaat om te huilen zijn waarschijnlijk
Wat een onzin, met een s-video uitgang van je videokaart kun je prima beeld krijgen op een tv scherm. Een CRT( beeldbuis) televisie is gewoon heel goed te krijgen. Een LCD is iets kritischer maar ook daar kun je prima beeld krijgen. Helemaal als het om video/media materiaal gaat....(tv enzo)

• Kaguya
kaajee schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 11:07:
[...]

Wat een onzin, met een s-video uitgang van je videokaart kun je prima beeld krijgen op een tv scherm. Een CRT( beeldbuis) televisie is gewoon heel goed te krijgen. Een LCD is iets kritischer maar ook daar kun je prima beeld krijgen. Helemaal als het om video/media materiaal gaat....(tv enzo)
kan iemand mij dan helpen met wat ik wil?
Please...

• kaajee
Kaguya schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 13:00:
[...]

kan iemand mij dan helpen met wat ik wil?
Please...
Maar wat wil je nou dan precies?
TV kiijken op je computer? Daar heb je die/een tv/tuner kaart voor in je PC voor. Als je die dan weer op je tv gaat aansluiten is het een beetje onlogisch. Kun je beter rechtstreeks TV kijken toch?
Of je wilt media center functionaliteit hebben: bijv. LiveTV pauzeren, TV programma's opnemen etc. Dan is het meer de software. Je kunt eens naar Media Portal kijken of Windows Media Center Edition. Maar vermoedelijk doet jouw tuner kaart het daar niet mee.

Als je andere media, lees; dvd's, divx, (illegaal) ge-downloade filems/series etc. wilt gaan bekijken op een/tv scherm heb je geen tv/tuner kaart nodig. Dan moet je gewoon je computer op je tv scherm aansluiten. Even wat veraneringen in je (display) settings doen, klaar is kees.....
Zie daarvoor de al eerder genoemde TV out faq.

• Kaguya
kaajee schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 16:12:
[...]

Maar wat wil je nou dan precies?
TV kiijken op je computer? Daar heb je die/een tv/tuner kaart voor in je PC voor. Als je die dan weer op je tv gaat aansluiten is het een beetje onlogisch. Kun je beter rechtstreeks TV kijken toch?
Of je wilt media center functionaliteit hebben: bijv. LiveTV pauzeren, TV programma's opnemen etc. Dan is het meer de software. Je kunt eens naar Media Portal kijken of Windows Media Center Edition. Maar vermoedelijk doet jouw tuner kaart het daar niet mee.

Als je andere media, lees; dvd's, divx, (illegaal) ge-downloade filems/series etc. wilt gaan bekijken op een/tv scherm heb je geen tv/tuner kaart nodig. Dan moet je gewoon je computer op je tv scherm aansluiten. Even wat veraneringen in je (display) settings doen, klaar is kees.....
Zie daarvoor de al eerder genoemde TV out faq.
Ok, even drie dingen:
1.Wat ik wil is: Films die op de pc draaien op mijn tv kijken.
2.Op mijn tv kan dus overduidelijk geen monitor kabel op, ik heb geen videokaart[tis onboard] en dus geen tv-out.
3.Ik heb een tv-tuner kaart gekocht. Die heeft wel een tv out[ya really], kan ik daarmee doen wat ik bij 1 heb gezegd. Zo ja, hoe?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:48
Kaguya schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 21:01:
[...]

Ok, even drie dingen:
3.Ik heb een tv-tuner kaart gekocht. Die heeft wel een tv out[ya really]
Volgens mij klopt dat niet. Als daar een S-video of Cinch plug op zit dan is het waarschijnlijk een ingang!

Edit: Maak anders eens een foto van je tv kaart :)

[ Voor 9% gewijzigd door ThinkPad op 07-04-2007 21:09 ]

• kaajee
Kaguya schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 21:01:
[...]

Ok, even drie dingen:
1.Wat ik wil is: Films die op de pc draaien op mijn tv kijken.
2.Op mijn tv kan dus overduidelijk geen monitor kabel op, ik heb geen videokaart[tis onboard] en dus geen tv-out.
3.Ik heb een tv-tuner kaart gekocht. Die heeft wel een tv out[ya really], kan ik daarmee doen wat ik bij 1 heb gezegd. Zo ja, hoe?
Toevoeging: vermeldt gewoon merk & type van je TV/tuner kaart (had je al mee moeten beginnen eigenlijk). Dan hebben we die foto ook niet nodig.....

Er is wel degelijk een TV/tunerkaart met s-video UITgang, nl. de Hauppauge 350PVR. Als je die niet hebt (want je hebt een Pinnacle) is de s-video aansluiting op je klaart inderdaad een INgang. Daar heb je dus niets aan om beeld op je TV te krijgen.

Zoals hierboven ook al meerdere malen gezegd (oa. meteen in de 1e reactie): je videokaart (vga/grafische) heeft een video UITgang nodig (s-video of composiet)

• Kaguya
kaajee schreef op zondag 08 april 2007 @ 08:57:
[...]

Toevoeging: vermeldt gewoon merk & type van je TV/tuner kaart (had je al mee moeten beginnen eigenlijk). Dan hebben we die foto ook niet nodig.....

Er is wel degelijk een TV/tunerkaart met s-video UITgang, nl. de Hauppauge 350PVR. Als je die niet hebt (want je hebt een Pinnacle) is de s-video aansluiting op je klaart inderdaad een INgang. Daar heb je dus niets aan om beeld op je TV te krijgen.

Zoals hierboven ook al meerdere malen gezegd (oa. meteen in de 1e reactie): je videokaart (vga/grafische) heeft een video UITgang nodig (s-video of composiet)
Ik heb zo'n dazzle ding, maar op de kaart staat gewoon pinnacle.
Bedankt, dat was wat ik nodig had, nu kan deze topic gesloten worden.

Verwijderd

Beste mensen, ik zal hier een extra vraag neerzetten betreffende het kijken op de pc via de tv....
Dus ipv van een beeldscherm een tv scherm...

Ik heb een pinnacle kaart met een tv-in en tv-out.

Doormiddel van een s-video connector in de pc loopt het beeld naar een scart-connector in de tv.

De pinnacle kaart zou er voor moeten zorgen dat je de gemaakte films op je pc kunt afspelen op je tv-scherm.
Logisch zou het wezen op het moment dat je de tv aansluit doormiddel van de s-video kabel de computer de tv-scherm zou herkennen en je deze zou kunnen selecteren in eigenschappen van je beeldscherm. Alleen kan ik nergens de optie of melding dat er een tv-scherm is aangesloten vinden. Ik ben een leek :? p dit gebied dus excuses als ik het ergens fout heb. 8)7
Pagina: 1