Nieuwe Laptop / 3D bewerkingen, goedkope prijs

Pagina: 1
Acties:

• Tjirp
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-01-2023
Hallo Allemaal,

Ik post hier even voor mij vriendin.

We zijn op zoek naar een laptop voor voornamenlijk:

Solidworks (3d modeleer programma, zware renders)
Photoshop (Lichte kant van photoshop)
3dsmax, Rhinoceros, Maya

Dus het moet een degelijk systeem zijn die zware bewerkingen aankan.

nog wat aparte dingen die wij graag zouden hebben:
Batterij duur: +3 uur
Draagbaarheid: 4 kilo of minder, 15" scherm
Ingebouwd Draadloos netwerk
Prijstklasse: 700-900 euro.

We hopen dat het lukt om in dit budget een "leuk" systeem te krijgen voor de komende 2 jaar.

Ons huidige laptop is een paradigit systeem. (van het kaartje afgelezen, deze is nu bijna 3 jaar oud)
Intel Pentium-M 715 / 1.5GHz 2MB Cache
Penium-M 15.1" XGA ATI-M10-64MB
SODIMM 512 MB DDR - PC2700
40GB 4200RPM Dujitsi harde shijf

Nu heb ik zelf natuurlijk al gezocht en ben op een aanbod van dell gekomen:

AMD® Turion 64 X2 Mobile-technologie TL56
Legitieme Windows Vista™ Home Premium - Nederlands
Collect & Return-service, slechts 90 dagen
15,4-inch XGA TFT-breedbeeldscherm: 1.280 x 800
2.048 MB 533 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM (2 x 1.024)
Harde schijf van 120 GB (5.400 rpm)
Vast intern 8x DVD+/-RW
ATI Radeon® Xpress 1150 256 MB HyperMemory™
9-cel lithium-ion hoofdbatterij (85 W/h)
Dell Wireless 1390 802.11g 54 Mbps draadloze minikaart18

Voor een prijs van 785.56€

Ik kan wel gaan roepen dat ik 2GB gehuegen wil, een harde schijf van 200GB. Maar dit laat ik aan de kenners over!

Graag tips en adviesen over de zwakke kanten van het bovenstaande systeem en mij te leiden naar een betere configuratie / onderdelen.

Helaas bied dell niet uitbreidingsmogenlijkheden op dit systeem. Het enigste wat hier aan toe te voegen is zijn randaccesoires die wij al hebben.

Over de prijs is te twijfelen. Als er een beter systeem is die dan wat duurder is maar ook prijs/kwaliteit veel beter is kunnen wij natuurlijk over de 1000€ heen gaan.

Alvast bedankt voor de vele reacties die ik zeker weten zal krijgen!

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-11-2025
ik denk dat het opzich een goed systeem is. De 2gig intern zullen zeker helpen bij de 3d bewerkingen en komen je systeem echt ten goede....De processor is X2, deze processorkracht zal ook helpen bij het verwerken van verschillende threads...120 gig harde schijf is naar mijn idee meer dan genoeg maar weet niet hoeveel jullie natuurlijks zelf willen.

Denk dat dit systeem goed is voor jullie eisen en dat het de programma's wel kan trekken, maar ik heb zelf meer verstand van desktops dus zou niet alleen van mijn mening uitgaan ;)

• Tjirp
Ik heb zelf ook een beest van een desktop inderdaad en bij laptops loopt mijn kennis achter.
Daarom ben ik hier!

Hij is kwa geheugen inderdaad voldoende. in de "oude" zit er een van 40GB die niet eens vol zit (Geen games, overtollige muziek etc. etc. gebruiken).

Ik ben zelf een AMD fan. Maar daar kan ik niet over oordelen op laptops. Ik heb zelf het gevecht tussed C2D en X2 een beetje voor desktops gevolgd en heb zelf nu een X2 in mijn desktop zitten.

Bedankt voor je reactie!

• drfrisbee
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-01 00:22
weet niet hoeveel maya je gaat gebruiken, maar hier wordt door tu delft een videokaart van nvidea voor aangeraden ivm regelmatige driverproblemen met ati kaarten. Verder is de grafische kaart niet echt denderend te noemen, terwijl zeker 3d programma's als maya daar wel om vragen.
Je zou eens naar compal kunnen kijken (oa bij laptops4u), ik heb er geen ervaring mee, maar er zijn genoeg topics over hier op got, verder misschien asus of zo, t is vooral ff zoeken. Maar voor wat je vraagt gaat de videokaart je hierbij irriteren.

• Tjirp
Het is inderdaad geen denderende videokaart.

maar ik vraag m hierbij af hoeveel verschil dit zal maken om naar een duurdere variant te gaan. Mede omdat het wel een redelijk low-budget systeem is en als je naar een betere videokaart je ook meteen je geheugen, processor en moederbord mag verbeteren en dan ben je 200 euro verder.

(desalniettemin ga ik nu naar laptops4u)

Bedankt voor je reactie

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:29
Die videokaart is idd niet veel. Compleet traag shared geheugen.. Zal dan ook wss nog trager zijn dan de huidige (M10 = 9600/9700?). Ik zou kijken naar de Asus F3Tc voor 900 euro. Zelfde specs maar dan 1x 1GB DDR2-667 (makkelijk up te graden), GeForce Go 7300 en 2 jaar garantie. 1 GB DDR2-667 heb je al voor 60-70 euro wil je later upgraden.

Bedenk wel dat je nooit je graka kan upgraden in een laptop en jij wel zware bewerkingen gaat doen... Een X1100/X1150 is gemaakt voor Windows Aero en HD beeld. Gamen kan, maar dan heb je het op low als je al geluk hebt. 3D bewerken lijkt me dan ook niet geschikt. Verder is de F3T niet in staat om 3 uur te halen bedenk ik me nu net. Maar als het op laptops aankomt voor dit soort werk zou ik gewoon ff wat meer uitgeven ipv een miskoop te doen.

[ Voor 39% gewijzigd door GENETX op 08-04-2007 10:09 ]

• Tjirp
Thanks voor die naam.

Ik kom er vanaf nu wel uit.

voor iedereen die ge-replyd heeft even een bedankje!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-01 23:03
Die Geforce Go 7300 zal niet veel sneller zijn, want die heeft ook shared geheugen.

Ik zou een volledig dedicated grafische kaart proberen aan te komen. Hier vallen de Geforce Go 7600 of hoger onder of de Ati Mobility Radeon X1600 of hoger. Helaas zal dat niet mogelijk zijn in jouw prijsklasse en zou ik gaan kijken naar een Ati MR X1400/X1450 of Geforce Go 7400, deze is vaak namelijk wel dedicated dacht ik..

Sorry voor nog mijn reactie ik hoop dat je hem nog kunt gebruiken ;)

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Doet je vriendin IPO ofzo ? ;)

Verwijderd

De specificaties lijken mij zo goed genoeg voor designen. Ik ben van plan om ook een keer ( zodra ik het geld er voor help ) een laptop voor puur designen te kopen, en als ik deze zo zie zou die goed zijn. En zowiezo zijn laptops beter dan vaste computers als je ze voor designen gebruikt. ( en internetten, msn enz natuurlijk inclusief :) )

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2007 20:20 ]

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:29
Alex3305 schreef op maandag 09 april 2007 @ 14:44:
Die Geforce Go 7300 zal niet veel sneller zijn, want die heeft ook shared geheugen.

Ik zou een volledig dedicated grafische kaart proberen aan te komen. Hier vallen de Geforce Go 7600 of hoger onder of de Ati Mobility Radeon X1600 of hoger. Helaas zal dat niet mogelijk zijn in jouw prijsklasse en zou ik gaan kijken naar een Ati MR X1400/X1450 of Geforce Go 7400, deze is vaak namelijk wel dedicated dacht ik..

Sorry voor nog mijn reactie ik hoop dat je hem nog kunt gebruiken ;)
Die zijn ook deels shared, net als de X1300/7300. TurboC[l]ache[/l]rap en SlowHyperMemory zijn opzich zo gek nog niet. Zelfs de meeste X1600 kaartjes maken er gebruik van. Verder lijkt het me weer neit dat je voor die 3D apps echt bruut snel geheugen direct nodig hebt. Deze kaartjes hebben ook al 128MB dedicated VRAM wat me genoeg lijkt. Correct me if i am wrong.
Pagina: 1