Jamo 702 Speakers

Pagina: 1
Acties:
  • 1.190 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12:30

Shuriken

Life is all about priorities

Topicstarter
Kan iemand me vertellen wat voor speakers dit zijn en of er een beetje leuk geluid in zit?

Ik kan ze nl. van iemand overnemen. Trouwens wat mag zoiets nog kosten?

Alvast bedankt....

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:21

JT

VETAK y0

Luisteren, vergelijken en beslissen.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Jamo is per definitie Shit. niet aan beginnen

• JT

JT

VETAK y0

Vind jij....heb je wel is de Concert 8 gehoord ? dan praat je wel anders...

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Verwijderd

het is natuurlijk maar wat je gewent bent maar voor het zelfde geld koopje altijd iets beters dan Jamo. ze klinken misschien op eerste gehoor leuk maar je hebt er snel genoeg van. ga eens naar een setje bv engelse speakers luisteren. dat is een heel ander verhaal.
ps zelf draai ik over audiostatic es300/ rel strata of klipsch la scala

ps2 altijd thuis de speakers beluisteren

• JT

JT

VETAK y0

Jamo heeft idd troep speakers, maar ook goede. Als je in A'dam woont, moet je maar is naar Polectro Plaza gaan en de Concert 8 luisteren. En zoals die nieuwe speakers, die XM8, die hebben zo een brute bas, alleen een beetje agressiefe treble, maar hij moet zelf gaan luisteren en beslissen.

EDIt : heb zelf Tannoy D633, ben voor een strata III aan het sparen, welke heb jij ? de II of III ?

Ecodan warmtepomp

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Het zou best kunnen dat Jamo ook speakers maakt die redelijk (goed zul je mij nooit horen zeggen) klinken, maar Jamo telt voor mij toch echt niet mee als je het over hi-fi hebt..

Als je 'gewoon' leuke speakers zoekt voor bij je pc ofzo en er niet perse veel geld voor wil uitgeven (kweet zo niet wat die Jamo's kosten maar het zal niet al te veel zijn), dan kunnen die Jamo's best een optie zijn..

• JT

JT

VETAK y0

Jullie hebben allemaal nog nooit de concert 8 gehoord....zitten scanspeak speakers in !!! ga die eerst is luisteren en oordeel dan

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

hier een recensie van de concert 8

Concert 8

The smaller Concert 8 has the same upper bass, medium, and top-end as its larger sibling. Open, uncoloured, and a bit too bright, especially as the speaker lacks the treble controls in its crossover. Spaced 50cm from the back wall there is a lot of punchy bass for this size of loudspeaker, with quite fine dynamics and scale, but in the end the sound misses a real foundation. This means that the speaker is not balanced correctly, the treble going too far, being not compensated for at lower frequencies.
And this, in my opinion, spoils the '8 completely. It may be technically an accomplished product, but musically it is inferior to, for instance, the Quad 77-10L (grab them while you can!). Maybe that a tube amplifier proves to be a better match, but in my opinion Jamo really should re-think the tonal balance of this model: there is clearly enough potential here to make a decent speaker of it.

Verwijderd

Het ging toch over de 702..
Wat gooi je er voor een versterker aan ? en wat voor een kamer ga je het ingooien ?
Je kan ze denk ik het beste eerst ff luisteren in je eigen kamer, en draai verschillende muzieksoorten even.
Als je zelf vind dat ze goed klinken, dan moet je ze nemen..
en check ff de winkelprijs van die dingen.

• JT

JT

VETAK y0

Op woensdag 07 februari 2001 17:50 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:
hier een recensie van de concert 8

Concert 8

The smaller Concert 8 has the same upper bass, medium, and top-end as its larger sibling. Open, uncoloured, and a bit too bright, especially as the speaker lacks the treble controls in its crossover. Spaced 50cm from the back wall there is a lot of punchy bass for this size of loudspeaker, with quite fine dynamics and scale, but in the end the sound misses a real foundation. This means that the speaker is not balanced correctly, the treble going too far, being not compensated for at lower frequencies.
And this, in my opinion, spoils the '8 completely. It may be technically an accomplished product, but musically it is inferior to, for instance, the Quad 77-10L (grab them while you can!). Maybe that a tube amplifier proves to be a better match, but in my opinion Jamo really should re-think the tonal balance of this model: there is clearly enough potential here to make a decent speaker of it.
ten 1e : de Concert 8 is al een paar keer uitgeroepen tot speaker van het jaar, ook door What HiFi, een zeer professioneel engels blad.

ten 2e : ga hem eerst is zelf beluisteren en oordeel dan pas.

EDIt : kijk hier is voor de waardering van mensen die hem hebben. Wat jij hierboven hebt neergezet, kan zijn omdat de reviewer ze net 1 dag had, terwijl ze een lange inspeeltijd nodig hebben.
http://www.audioreview.com/reviews/Speaker/product_7610.shtml

Hij heeft ook de EISA award mogen ontvangen en is Europese speaker van het jaar geworden.

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

sorry m8 maar What Hifi is nou niet bepaald een "serious" blad te noemen. probeer eens Hifi-news of stereophile

• JT

JT

VETAK y0

Maar ga nou is die speakers luisteren, en beslis dan is of je ze goed vind klinken, want het slaat nergens op om te zeggen dat ze slecht zijn terwijl je ze nog nooit hebt gehoord. En ik ken genoeg audiofielen die het een prachtspeaker vinden. Waar woon je ?

Ecodan warmtepomp

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19-08 23:10

Metten

ik hou het graag simpel

En jahoor een EISA award zegt ook wat.. Sony Pascal heeft ook EISA gehad dus dat zegt echt nix! OK ik weet dat je over speakers niet mag oordelen voor anderen maar ik kan me 100% NIET voorstellen dat iemand die mooi vind klinken vergeleken met andere speakers voor het geld. Zelfde laken een pak voor Bose accoustimass. Ik ben onder de indruk van vooral KEF en B&W

• JT

JT

VETAK y0

Is ergens ook wel zo, maar hij begon gelijk met reviews enz.....ja,dan kan ik er ook nog wel een paar vinden.

Ecodan warmtepomp

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Ik luister al 10 jaar naar me fijne Jamo Compact 70 speakertjes. Klein maar fijn. Zijn zeeeeeeer goeie speakers. Heb ze destijds omgeruild voor een Atari 2400 of hoe dat ding ook heet. Dus ze gaan iig heel lang mee.

Ze hebben al 3 versterkers overleefd :9

Verwijderd

ik luister meer dan 20 jaar naar veel speakers, en ja die jamo's heb ik ooit op een show gehoord. tuurlijk valt er over smaak niet te twisten, maar als je een paar (bv. inderdaad b&w's of Kef's) andere speakers uit die prijsklasse hoort moet je die Jamo's niet meer.

• JT

JT

VETAK y0

Dat slaat echt nergens op....je zegt zelf dat smaken verschillen en toch zeg je dat die Jamo's bagger zijn........En als we nou gaan spreken over ervaring....me pa zit 25 jaar in die bussines en luistert nog langer (jaartje of 35) naar speakers, en vind die Jamo's prachtig. En hij is nou niet iemand die maar is een setje uitzoekt, hij is iemand die weloverwogen te werk gaat......En op een show kan je niet goed horen hoe ze klinken door de omgevings lawaai.

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

als je naar een goede show gaat heb je aparte luiserruimtes. als je pa ze mooi vindt is dat fijn voor hem. ik zou alleen als ik jouw was niet jou smaak laten bepalen door je pa.

Verwijderd

trouwens, over die 702 kan ik niks vinden. of ze zijn erg oud of het type klopt niet(denk ik). je hebt wel 7.nogwat enzo

• JT

JT

VETAK y0

Ik laat mijn smaak niet bepalen door me pa ! Dat slaat echt nergens op...waar basseer je dat in godsnaam op ?? ff dimmen...

We waren het er gewoon over eens dat het een hele mooie speaker was, en smaken hoeven niet hetzelfde te zijn, maar kunnen elkaar wel kruisen.

Ecodan warmtepomp

Pagina: 1