Toon posts:

Pavilion DV9022ea XP driver problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende is het geval:

Gisteren heb ik mijn nieuwe laptop ontvangen die standaard geleverd word met Vista. Vista wil ik op het moment nog niet dus ik heb alles netjes geformatteerd en heb XP Pro SP2 geinstalleerd.
Nu kan ik echter de drivers voor de geluidskaart niet installeren. HP levert alleen ondersteuning voor drivers onder Vista.
Nu zouden de drivers van de complete DV9000 serie ook te gebruiken moeten zijn op mijn laptop. (volgens een behulpzame helpdesk medewerker)

Het probleem is dus nu dat ik alle drivers heb kunnen installeren behalve die van de geluidskaart. Ik heb vandaag meerdere malen contact gehad met een medewerker van HP via de online chat functie en zij weten het onderhand ook niet meer heb ik het idee. Ik word vrolijk iedere keer naar de zelfde drivers verwezen. :'(

Tijdens de install van de driver krijg ik de melding dat het "MEDIA" device niet compatible is.
Ik heb ook nergens kunnen vinden op i-net welke geluids-chip er nu precies inzit. Bij HP hebben ze me dit ook niet kunnen vertellen. (Ben nu ATM weer op de HP chat :O )

Heeft iemand enig idee hoe ik erachter kan komen welke chip er precies in zit? Of weet iemand dit? (Dit vergemakkelijkt het zoeken naar een driver enigzins :P )

Als iemand van jullie toevallig ervaring heeft met dit type laptop hoor ik het graag. _/-\o_

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:41

AvK

Ready Set Go

In mij HP9085 zit een Conexant High Defenition Audio geluidskaartje.
Grote kans dat de driver voor de 9085 ook voor jou 9022 werkt.
Hier te downen:
http://h10025.www1.hp.com...ct=3263336&os=228&lang=nl

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is al opgelost. :) Met Everest heb ik de cipset kunnen vinden. :X

Ik moest 2 drivers installeren en bij het installeren van de eeste ging er kennelijk iets niet goed waardoor de tweede driver niet herkend werd. Toen ik in de device manager alle apparaten langs liep zag ik dat er bij het High Def Audio device een question mark stond. Via windows driver ge-update en toen werkte het allemaal waarna ik de 2e driver kon installeren. 8)

Mijn complimenten voor HP trouwens, ideaal die online chat support. Werd goed geholpen en ze namen er echt de tijd om het probleem op te lossen. O+