Toon posts:

remote desktop web connection activex?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
de volgende vraag:
ik heb sinds kort voor elkaar dat ik na het invullen van mijn ip adres in me eigen computer kan inloggen. ik heb bij de bestanden van die pagina ook een activex ingesloten. nou is het zo dat ik bij bijna elke computer waar dan ook kan inloggen. behalve dan op me werk, op die pagina met de button waar je normaal op klikt om verbinding te maken met je computer, op "niet actief".
ik heb alle instellingen, op me werk van internet explorer zo gezet dat hij alle activex of directx accepteerd.
bij andere computer's komt meteen een balk te voorschijn waarna je meteen toegang hebt.

is het een oplossing als ik van internet een activex bestand download en dat installeer en dat hij het dan doet of moet ik nog ergens wat aan de instellingen veranderen?

hoor het graag van jullie

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Nope, want de Terminal Services Webbased pagina die je nu hebt draaien doet dat al.

Kan je andere ActiveX componenten wel naar willekeur gebruiken? Bij ons is dat dus echt helemaal dichtgetimmerd (heel veel activescripting meuk), waardoor bijv. Ajax ook niet werkt.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
jah dat was mijn idee ook al omdat hij het bij andere wel doet en alleen op me werk niet.

ik denk inderdaad dat dat soort componenten allemaal geblokkerd staan. ben gewoon erg benieuwd of dat te omleiden is op een andere manier, het lijkt mij iets dat toch wel op een of andere manier is op te lossen. of is dat gewoon uitgesloten?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ligt eraan hoe graag je wilt blijven werken bij je huidige werkgever ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
hhahah niet... ik dacht als het nou makkelijk te doen was door iets mee te sturen over de web pagina was het wel handig geweest maar jah niet te moeilijk doen

iniedergeval bedankt

Verwijderd

Op je werk gaat het internet-verkeer zeer hoogstwaarschijnlijk via een proxy, al dan niet met een webfilter. Als dat een beetje goed geconfigureerd is, kun je het wel vergeten.

Je zou natuurlijk aan de beheerder van de proxy kunnen vragen, of hij jouw IP op een whitelist zet. :)
Maar ik geef je bijzonder weinig kans. Je zou natuurlijk kunnen kijken of je de proxy kunt omzeilen en rechtstreeks via een gateway kunt internetten. Maar, als de boel goed geconfigureerd is, kun jij de internet-gateway niet bereiken van je werkplek, alleen via de proxy. En je baas gaat "not amused" zijn, als hij erachter komt.
Pagina: 1