Toon posts:

Probleem met bewegen muis (applemuis, en andere muizen)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand dit misschien, of heeft het ook ervaren:

Sinds enige tijd heb ik een macbook pro, ik gebruik hierbij een apple muis (probleem doet zich ook voor bij andere muizen). Als ik de muis beweeg op normale snelheid, beweegd de cursor goed naar wens mee, alleen zodra ik de muis traag verplaats, gaat de cursor ook heeeeeeeeel langzaam (lijkt net alsof hij vastzit bijna). Herkent iemand dit probleem? Los daarvan wil ik de snelheid van mijn muis ook sneller zetten, echter staat deze bij instellingen al op z'n maxium. Weet iemand voor een van deze problemen een oplossing?

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 17:54:
Weet iemand dit misschien, of heeft het ook ervaren:

Sinds enige tijd heb ik een macbook pro, ik gebruik hierbij een apple muis (probleem doet zich ook voor bij andere muizen). Als ik de muis beweeg op normale snelheid, beweegd de cursor goed naar wens mee, alleen zodra ik de muis traag verplaats, gaat de cursor ook heeeeeeeeel langzaam (lijkt net alsof hij vastzit bijna). Herkent iemand dit probleem? Los daarvan wil ik de snelheid van mijn muis ook sneller zetten, echter staat deze bij instellingen al op z'n maxium. Weet iemand voor een van deze problemen een oplossing?
Dat is geen probleem hoor, is gewoon even wennen aan de OSX manier van "muizen" ;)

Er zijn wel programma's waarmee je alles kunt instellen, zoek maar eens op USB Overdrive X of Steermouse.

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09-2025
Het is inderdaad even wennen, de mouse smoothing van OSX is wat vreemd als je de Microsoft feeling bent gewend, maar het is vrij snel gedaan. Ik heb een aantal weken moeten wennen, maar ben nu volledig thuis met de OSX feeling.

Verwijderd

Ik maakte tot voor kort nog altijd gebruik van mijn Razer Copperhead. Deze dmv USB Overdrive X zo'n beetje hetzelfde ingesteld als ik gewend was in Windows / gamen.

Ding schoot dus over mijn bureaublad heen, niemand kon ermee overweg maar ik vond het geweldig. Vanochtend kwam mijn wireless mighty mouse, en heb ik alles "normaal" ingesteld.

Wel heb ik bij System Prefs > Universal Access > Mouse & Trackpad de "Initial Delay" op "short" gezet. Daar kun je ook de snelheid nog iets omhoog gooien, en dan is het redelijk te doen.

Moet er nog steeds aan wennen, maar het gaat steeds beter :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de suggesties en antwoorden. Steermouse werkt prima :)