Toon posts:

Installeren forum

Pagina: 1
Acties:
  • 59 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik had eigenlijk geen ID waar ik dit moest plaatsen, maar denk dat het hier hoort.

Ik heb dus mijn Invision Power Board geupdate (legaal), maar nu krijg ik deze error:
http://www.graphicious.nl/forums/index.php

Iemand enig idee wat ik kan doen?

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:01

AW_Bos

Nostalgicus 🕰

juiste gegevens invullen voor de database, deze kloppen blijkbaar niet.

"Je kan met alle ziel en zaligheid ergens aan werken, maar soms is de uitkomst een zaal vol zieligheid." - Ariën

Verwijderd

IPB WARNING [2] mysql_connect() [function.mysql-connect]: Access denied for user 'forum'@'localhost' (using password: YES) (Line: 131 of /ips_kernel/class_db_mysql.php)

Verwijderd

Ariën Clay schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 17:56:
juiste gegevens invullen voor de database, deze kloppen blijkbaar niet.
Jep. Je zal even een database moeten aanmaken (of als je die al hebt, even opzoeken) en bij de install van je forum deze opgeven. Vervolgens zou je eventueel iets nog moeten ftp'en (maar das bij phpbb) en dan good to go.

Verwijderd

Topicstarter
Dus jullie advies is het board overnieuw installen?

• AW_Bos

AW_Bos

Nostalgicus 🕰

Hoeft niet, als je maar zorgt dat de gegevens in de config maar kloppen

"Je kan met alle ziel en zaligheid ergens aan werken, maar soms is de uitkomst een zaal vol zieligheid." - Ariën

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:28

Arethusa

Niet die server

Verwijderd schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 18:06:
Dus jullie advies is het board overnieuw installen?
Alleen de juiste database gegevens invoeren in de config file moet ook voldoende zijn lijkt me.

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ja maar ik ben zeg maar zo intechnisch als een appel, dus heb geen idee hoe ik dat zo kan doen.

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Waarom beheer je dan een forum?

• Karel VH
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-07-2025
Doet er niet toe?
Anyway, ik probeer ff te helpen op msn :)

• AW_Bos

AW_Bos

Nostalgicus 🕰

Verwijderd schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 18:09:
Hmm ja maar ik ben zeg maar zo intechnisch als een appel, dus heb geen idee hoe ik dat zo kan doen.
Kwestie van configbestandje openen en aanpassen met de juiste gegevens opslaan en weer uploaden...;)..
Karel VH schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 18:14:
Doet er niet toe?
Anyway, ik probeer ff te helpen op msn :)
Moet dat nou weer op de achtergrond? :/

[ Voor 25% gewijzigd door AW_Bos op 06-04-2007 18:16 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Inderdaad een beetje jammer om dat buiten het forum om te doen. GoT is geen helpesk, maar een forum waar ook anderen mee lezen, denken en / of leren. Dat gaat zo niet... Maar goed, omdat het simpelweg de handleidingen lezen is (en handleidingen lezen ook, of juist) door niet-technische mensen prima gaat, sluit ik dit topic.

In dit geval is het heel simpel: lees de foutmelding, interpreteer die, lees de installatiehandleiding en het is klaar: gebruik het juiste wachtwoord voor de DB.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.