Hallo allemaal,
Ik wil graag mijn huidige Sagem F@st 800-840 USB-modem vervangen door het DM111P ADSL2+ modem omdat ik mijn Internetverbinding graag wil delen (Een router had ik al, maar zonder ingebouwd modem. Maar eerst wil ik natuurlijk het internet zelf aan de gang krijgen
). Mijn ISP is Speedlinq en ik heb een All-In 20MB/S abonnement via het BabyXL netwerk. Dit vervangen levert mij echter een aantal problemen op. Allereerst is het Power-lampje altijd rood, terwijl deze groen hoort te branden. Verder brandt het Internet-lampje niet, terwijl ik toch alles naar behoren heb aangesloten. Als ik de installatie volg met de meegeleverde CD-ROM staat er na een tijdje dat mijn modem niet gedetecteerd kon worden. Alles staat goed ingesteld zoals volgens de CD is beschreven. Handmatige installatie lukt ook niet, omdat ik de Web Configuration Interface niet kan bereiken. Logisch, want als ik kijk bij de status van de verbinding heeft mijn modem een IP-adres uit de 169.254.x.x-serie toegewezen gekregen. Het IP-adres dat het modem krijgt als er geen DHCP-server gevonden kan worden. Ik heb al verschillende methoden geprobeerd (reset-knop, ipconfig /release-ipconfig /renew, etc.) maar het mag niet baten.
Is er iemand die een oplossing weet en/of ervaring heeft met dit modem?
P.S. Als je je misschien afvraagt waarom ik een usb-modem heb i.c.m. een 20 Mbit abo: Ik heb mijn abo pas geleden geupgrade vanaf een 1024 kbit/s abonnement, maar omdat ik dit modem nog had liggen, dacht ik dat een nieuw modem bij Speedlinq bestellen niet nodig zou zijn. Had ik misschien toch maar wel moeten doen.
Ik wil graag mijn huidige Sagem F@st 800-840 USB-modem vervangen door het DM111P ADSL2+ modem omdat ik mijn Internetverbinding graag wil delen (Een router had ik al, maar zonder ingebouwd modem. Maar eerst wil ik natuurlijk het internet zelf aan de gang krijgen
Is er iemand die een oplossing weet en/of ervaring heeft met dit modem?
P.S. Als je je misschien afvraagt waarom ik een usb-modem heb i.c.m. een 20 Mbit abo: Ik heb mijn abo pas geleden geupgrade vanaf een 1024 kbit/s abonnement, maar omdat ik dit modem nog had liggen, dacht ik dat een nieuw modem bij Speedlinq bestellen niet nodig zou zijn. Had ik misschien toch maar wel moeten doen.
Check out my photography on Instagram