Toon posts:

Hauppauge PRV 500 MCE - slecht beeld

Pagina: 1
Acties:
  • 513 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een mediacenter pc gekocht:
Athlon x2 3800+
Radeon x1300
2GB geheugen
Hauppauge winpvr 500 mce

De mediapc is aangesloten op mijn grundig xentia 32" LCD TV en draait op een resolutie van 1280*1024, de voorbeeldvideo's in mediacenter zijn perfect scherp.

Echter, de beeldkwaliteit van de analoge kabel die binnenkomt via de hauppage valt me een beetje tegen. Anders gezegd, het beeld is stukken en stukken beter als het signaal gewoon direct de televisie binnenkomt.

Moet ik het hiermee doen? Wat is er nog te verbeteren?

Ik had het volgende bedacht:

-Het signaal wordt verzwakt omdat de onboard splitter het signaal naar beide tuners verdeelt.
-DVD's in mediacenter zijn ook niet altijd even scherp, het ligt misschien ook aan het gebrek aan een goede MPEG2 decoder?

Graag jullie mening.

Update: Heb een nieuwe dvd decoder geinstalleerd, die bij cyberlink 7.3 zat. Het beeld lijkt iets beter maar is nog lang niet scherp genoeg, maar nu treden er ook haperingen op. Het beeld loopt niet helemaal soepel en af en toe bevriest het een fractie van een seconde.

• sarcast
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 01:10
Dacht dat dit een bekend euvel was met de pvr 150 en pvr 500 kaarten.
Schijnt beter te zijn als je de s-video aansluiting gebruikt, maar die moet je dan net hebben.

Check ook even het media center topic, daar staat een hoop info / ervaringen over dit soort kaarten.

Edit:
Kan het hele topic zelf geeneens meer vinden |:(
Er is iig een topic met veel gebruikerservaring mbt tv-kaarten.. de moeilijkheid is alleen ff om het te vinden :X :P

[ Voor 25% gewijzigd door sarcast op 06-04-2007 17:07 ]

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:00
Het TV beeld in een MCE doos is altijd mpeg-encoded en dat zie je.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• Royale de Luxe
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-06 19:44

Royale de Luxe

The limit is out there

Waar je volgens mij moet opletten is dat je hardware acceleration gebruikt. De ATI AVIVO settings zou het beeld toch een beetje moeten verbeteren.

Je kan ook experimenteren met verschillende codecs, maar vind zelf de PowerDVD de beste.

Als ik bij een waarzegster ga, weet zij dan ook op voorhand dat ik geen geld bij heb?

Verwijderd

Topicstarter
Goed, het beeld valt opzich nog mee te leven, maar heb een ander probleem nu. In het begin loopt het beeld gewoon vloeiend, na ongeveer 5 minuten begint het beeld af en toe te bevriezen voor een fractie van een seconde en op een gegeven moment is er gewoon niet meer naar te kijken. Waar kunnen deze problemen liggen? Decoder, TV kaart drivers, processor?

Verwijderd

Topicstarter
kick?

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Heb je al gechecked op cpu load, hdd io e.d. irq conflicten, oude drivers ? Nergens bottlenecks ?

• telefoontoestel
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-06-2024

telefoontoestel

Maak me gelukkig....Bel!!

Dat bevriezen van het beeld heb ik een vermoeden dat dat komt door de indexing service. Meestal is deze ingesteld om alle bestanden etc. te indexeren bij lange tijd van inactiviteit. Mogelijk dat het na 5 min kijken ook al begint. Hierdoor zal je idd vertraging in het systeem en dus je beeld zien.

telefoontoestel

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:33

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Meestal kan je de kwaliteit van de opname instellen: van low tot high. Bij High wordt meer bitrate gebruikt en heb je een betere kwaliteit beeld. Heb je hier al naar gekeken?
Ik heb zelf een PVR150 en op High is de kwaliteit echt perfect hoor.

[ Voor 16% gewijzigd door Microkid op 15-04-2007 17:30 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
Opnamekwaliteit is opzich prima, alleen het gaat hier om de algemene beeldkwaliteit, ook bij live tv dus.

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Een normaal signaal van een tv is iets van 3xx bij xxx. Wat een pc dus doet is het optrekken.
Wat een groot effect heeft bij een tv-kaart voor de pc is om te zorgen dat je signaal dat je hebt goed is.

Dit kan je doen door goeie coax kabels + stekkers te gebruiken. Eventueel met een goeie versterker.
( Geen gamma geval )

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:33

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

geforce5_guy schreef op zondag 15 april 2007 @ 21:13:
Een normaal signaal van een tv is iets van 3xx bij xxx. Wat een pc dus doet is het optrekken.
Wat een groot effect heeft bij een tv-kaart voor de pc is om te zorgen dat je signaal dat je hebt goed is.

Dit kan je doen door goeie coax kabels + stekkers te gebruiken. Eventueel met een goeie versterker.
( Geen gamma geval )
PAL is 720x576. Niet 3xx bij xxx :) Als je het 1:1 op je beeldscherm laat zien moet je gewoon scherp beeld hebben. Pas bij full-screen ga je inderdaad wat fuzzyness zien door het oprekken.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• grooviee17
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:44
Het scheelt ook als je de betere kwaliteitkabels gebruikt in plaats van de 5-euro variant. Ik heb sinds kort een betere kwaliteitkabel genomen en de kwaliteit van mijn beeld is zeker verbeterd(wat geforce5_guy ook al zegt). Het kost wat, maar dan heb je ook goed beeld.

Verwijderd

Topicstarter
Oki, thanks voor de tips! Ga kijken wat ik ermee kan doen.
Pagina: 1