Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik heb nu voor de 2e keer een Soundblaster X-FI die op exact dezelfde manier kapot gaat: Ineens is het geluid zwaar vervormd. Het ligt niet aan de speakers, want als ik andere speakers probeer blijft het probleem. Het probleem blijft ook wanneer ik de kaart in een ander systeem doe.

De eerste keer dat het gebeurde was afgelopen week met mijn Gigaworks 750 speakerset eraan. De versterker van mijn GigaWorks had problemen die ik hier beschrijf:
http://forums.creative.co...speakers&message.id=10516
(Ik ben gebruiker Hyper, let op: Engels)

Vanwege de defect GigaWorks versterker heb ik een losse surround versterker/receiver met subwoofer besteld en geïnstalleerd en daarop de GigaWorks satellieten aangesloten. (d.m.v. met minijack/tulp verloop kabeltjes op de analoge 7.1 ingang)

Nu ging het als volgt: Ik had alles werkend geinstalleerd, maar toen ik even geen muziek speelde hoorde ik een zachte brom uit de subwoofer. Omdat ik hier weleens wat gelezen had over brom dacht ik meteen aan de coax radiokabel dus ik trek de coax cabel los van de wall-outlet om te horen of de brom weggaat. De brom is inderdaad bijna helemaal weg maar toen ik weer wat muziek ging draaien op de computer merkte ik dat de nieuwe geluidskaart weer kapot is.

Ik ben nu radeloos want ik weet niet meer wat er hier nu fout gaat. Ik kan de geluidskaart wel weer vervangen maar ik ben bang dat hij dan weer kapot gaat. Ik heb hier nu al heel veel geld aan uitgegeven maar zit nu dus weer zonder geluid...

Graag uw hulp in deze moeilijke situatie!

Verdere details:
De nieuwe versterker is NIET stuk, de FM radio speelt gewoon.
De PC heeft een TV kaart die ook op de coax kabel is aangesloten.

Update:
Het valt mee. Hoewel de klachten precies hetzelfde waren als afgelopen week blijkt dit keer de geluidskaart NIET hardwarematig kapot te zijn. Ik heb de kaart toch maar voo de zekerheid in een andere PC gehad en in tegenstelling tot de vorige kaart laat deze nu GEEN storing meer horen. Ik heb inmiddels de kaart weer terug en alles werkt weer zoals het hoort.

Toch ben ik nog steeds een beetje bang omdat ik niet weet waar het van komt en of het misschien terug kan komen / erger kan worden. Tips zijn daarom nog steeds welkom.

[ Voor 14% gewijzigd door Tyrian op 06-04-2007 18:46 ]

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:56

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Heb je je computer wel op een geaard stopcontact aangesloten? Staat de achterkant van je behuizing in ieder geval niet onder stroom?

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Niet online
Ja, de computer is geaard. Aangesloten op een geaard stopcontact via een Belkin Surgemaster beveiligde stekkerdoos. Er staat geen stroom op de computerbehuizing: Ik kan met mijn ene hand een ongeverfd metalen onderdeel van de computer aanraken en met mijn andere hand een ongeverfde verwarmingsbuis zonder stroom te voelen.

[ Voor 47% gewijzigd door Tyrian op 06-04-2007 17:00 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:10

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Geluidskaart al in een andere pc geprobeerd?

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Niet online
bartvl schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 17:03:
Geluidskaart al in een andere pc geprobeerd?
Ja, zie mijn beginposting. In een andere PC blijft het probleem. De geluidskaart is dus hardwarematig kapot gegaan.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antwan46
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-10-2020
Je uitgangs impedantie van je geluidskaart en ingangsimpedantie van je versterker verschilt te veel.
Daarom kan de ingang van je versterker je geluidskaart stuk maken.
Maar je ingang van de versterker kan ook nog defect wezen, heeft niets met de radiogedeelte te maken.
Gewoon omdat er een apart voorversterker gedeelte op je versterker zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Niet online
Antwan46 schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 17:18:
Je uitgangs impedantie van je geluidskaart en ingangsimpedantie van je versterker verschilt te veel.
Maar je ingang van de versterker kan ook nog defect wezen, heeft niets met de radiogedeelte te maken.
Bedankt voor je uitleg, maar omdat ik geen kennis heb van elektrotechniek begrijp ik niet wat je bedoelt. Ik kom niet ver dan te weten dat impedantie met weerstand te maken heeft. Kun je me uitleggen hoe ik in de toekomst kan voorkomen dat ik weer problemen krijg?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Niet online
Update:
Het valt mee. Hoewel de klachten precies hetzelfde waren als afgelopen week blijkt dit keer de geluidskaart NIET hardwarematig kapot te zijn. Ik heb de kaart toch maar voo de zekerheid in een andere PC gehad en in tegenstelling tot de vorige kaart laat deze nu GEEN storing meer horen. Ik heb inmiddels de kaart weer terug en alles werkt weer zoals het hoort.

Toch ben ik nog steeds een beetje bang omdat ik niet weet waar het van komt en of het misschien terug kan komen / erger kan worden. Tips zijn daarom nog steeds welkom.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hrugnir
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-12-2023
Antwan46 schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 17:18:
ok je koopt dus een creative speakersetje, met een creative geluidskaart... en dan zou creative zo slim geweest zijn ze zo te maken dat dit niet samengaat?? dat geloof ik niet helemaal :P en over dat voorversterker idee, allemaal leuk en aardig maar die gebruik je niet bij moderne inputs, alleen als je een PLATENSPELER aansluit omdat het signaal wat waar standaard uitkomt te laag is.. dus al doet je radio het doet waarschijnlijk je versterker het nog^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Niet online
Update: Het gebeurde weer, nu toen ik de COAX kabel op mijn TV kaart aansloot. Gelukkig niets hardwarematig kapot, maar om te voorkomen dat ik in de toekomst weer of ergere problemen krijg heb ik zowel de receiver als de PC van de coax ontkoppeld en die komen er dus niet meer aan.

Ik gebruik op de PC/receiver combinatie toch bijna alleen voor muziek, games en DVD dus ik neem geen risico meer.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Vincento
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09:27

DJ Vincento

1422055

Tyrian schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 10:43:
Update: Het gebeurde weer, nu toen ik de COAX kabel op mijn TV kaart aansloot. Gelukkig niets hardwarematig kapot, maar om te voorkomen dat ik in de toekomst weer of ergere problemen krijg heb ik zowel de receiver als de PC van de coax ontkoppeld en die komen er dus niet meer aan.

Ik gebruik op de PC/receiver combinatie toch bijna alleen voor muziek, games en DVD dus ik neem geen risico meer.
En radio moet je gewoon via de ether gaan luisteren, want radio via de kabel is helemaal al van beroerde kwaliteit. Een goeie antenne (liefst een op het dak) levert een prima geluid naar je tuner, alleen jammer dat veel Nederlandse stations het geluid weer verneuken door middel van compressors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:49
Sorry voor de enorme topickick, maar ik heb min of meer hetzelfde probleem.

Hoe heb je het geluid bij de tweede keer dan weer goed gekregen? Mijn geluidskaart vervormt de laatste tijd ook. En bij hogere geluidsniveau's (ingesteld bij de volume eigenschappen van windows) clipt het geluid zelfs (gemeten op een oscilloscoop). Terwijl die dat voor heen niet deed.
De achter- en zij- en centerkanaal komt nog maar een heel zacht krakerig geluid uit. (Een explosie klinkt alsof iemand een scheet laat).

Ik heb dezelfde luidsprekers (Gigaworks S750). Deze zijn overigens gewoon nog goed. Wel heb ik ook mijn computer via een TV kaart aan de kabel hangen, maar als ik die los trek, wordt het geluid er niet beter op.

Ik ga hem straks nog even in een andere PC proberen, maar ik vrees eigenlijk het ergste.

* Jeroen O is uiteindelijk toch nog blij dat er zoiets bestaat als on-board (backup) audio ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Jeroen O op 19-11-2007 19:16 ]

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Pagina: 1