Toon posts:

muisscroll van verticaal naar horizontaal, hoe?

Pagina: 1
Acties:
  • 259 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

We zijn allemaal gewend dat als we op onze muis eens vrolijk met de wijsvinger aan het scrolwieltje draaien dat een pagina dan netjes omhoog en omlaag scrolt.. Nou de vraag is, is er een JS of DHTML of iets dergelijks waarmee ik die informatie om kan zetten zodat het nu een frame op mijn website horizontaal kan laten scrollen via mijn muisscrol?

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Het gewoon niet te hoog maken? Zodra er niet verticaal gescrolld kan worden maar wel horizontaal, zal het scrollwieltje ook horizontaal werken.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

Topicstarter
mijn idee was om een horizontaale website wat dragelijker te maken.

Ik heb al een tijdje het idee van een mooie horizontale website in mijn hoofd maar om het funtioneler te maken blijkt een aardig worstel partijtje te zijn, dit zou theoretische ene simpele oplossing zijn

wacht eens.. huh, daar heb ik nou nog nooit van gehoord dat als ik een website maar breedgenoeg maak dat als ik dan op mijn scroll wiel draai de pagina automatish naar links en rechts kan laten scrollen.

Bij mij werkt dat in iedergeval niet

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2007 15:57 ]

• BrokenRules
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-03 14:20
Bij deze site werkt dit: http://www.thehorizontalway.com/

ff in de broncode kijken hoe ze het gerealisseerd hebben

Verwijderd

Topicstarter
oeh bedankt! ik heb nog nergens een horizontale website gerealizeerd gezien, en dus ineenkeer een listing voorgeschoteld te krijgen is verassend op zijn minst :D cool.. ik gah eens even neuzen

Verwijderd

heb er ook eens 1 gemaakt:

www.techniekpromotie.nl

scollen is hier wat complexer, maar het komt er gewoon op neer om het scrollevent op te vangen (dat verschilt nogal per browser) en dan scrollLeft property van je scrollbox setten, tres simple eigenlijk

• Niakmo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 17:24:
heb er ook eens 1 gemaakt:

www.techniekpromotie.nl

scollen is hier wat complexer, maar het komt er gewoon op neer om het scrollevent op te vangen (dat verschilt nogal per browser) en dan scrollLeft property van je scrollbox setten, tres simple eigenlijk
Het scrollen met deze implementatie gaat behoorlijk onnatuurlijk op mijn computer(FF powerbook). Als ik javascript uitzet gaat wel netjes maar dan kan ik alleen maar scrollen door met mijn muis naar rechts te scrollen en niet naar boven of beneden.

Misschien moet er dus al rekening gehouden worden met muizen die alle kanten in kunnen scrollen.
Pagina: 1