Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Vista] Kan geen dvd's meer afspelen

Pagina: 1
Acties:
  • 3.900 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Daarnet probeerde ik voor de eerste keer een dvd af te spelen op vista in media player classic. MPC weigert deze echter te starten en geeft een vage foutmelding: "DVD: Copy-Protect Fail"
Nogal verwarrend, aangezien mpc hier normaalgezien absoluut niet kieskeurig in is (laat me zelfs andere regios afspelen).

Dan maar eens in Windows Media Player afspelen, en hier geeft hij de volgende foutmelding:
Afbeeldingslocatie: http://www.boe2.be/pictures/dvd.jpg

Wat krijgen we nu?! Ik kan mijn (legale!) dvd collectie niet meer afspelen! Illegale copies werken WEL probleemloos, maar iedere legale dvd die ik probeer genereert dezelfde foutmelding. Nog iemand die dit meegemaakt heeft? Ik sta nu op het punt om Vista er terug af te kegelen en ritueel te verbranden.

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02 19:54
Codecs zoeken?

• Mr. Inspire
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:59
Ik weet niet welke Vista versie je hebt (is misschien handig om in je startpost te vermelden) maar er zit niet standaard in elke versie van Vista dvd-ondersteuning. K denk dus gevalletje van powerdvd ofzo installeren voor de juiste codecs/decorders.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-11 22:03

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Mr. Inspire, dan zou MPC geen problemen moeten geven, die kan vanuit zichzelf dvd's afspelen. Gekopieerde dvd's kan de TS wel openen. Dit is iets dat dieper in het systeem zit. Als ik het zo lees, kon hij wel eerst zijn dvd's afspelen en nu opeens niet meer. Misschien een of andere WU die het probleem heeft veroorzaakt? Check ook even je graka drivers. Welke kaart heb je en welke versie van de drivers gebruik je? Als je de standaard Vista drivers gebruik, update deze dan naar de versie van de maker.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Verwijderd

Topicstarter
mpeg2 codec is geen probleem (duuuh, zie de meerdere redenen die bovenstaande aangeeft), heb zowel mpc die van nature dvd's kan afspelen als ffdshow EN de powerdvd mpeg2 codec die ik bij wijze van test eens geprobeerd heb. Ik gebruik de vista premium, 64-bit en mijn grafische kaart is een radeon X1600 met de meest recente drivers van ati.com (al zie ik niet wat dit van verschil zou uitmaken).
Vreemde is: ik kom net terug van een vriend en die kan tevens geen legale dvd's afspelen. Kunnen er nog mensen dit testen?

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Draait die vriend van je XP of ook Vista? Ik ga nu zelf even op XP kijken of ik een officiële dvd kan afspelen met MPC (WMP heb ik er niet op staan). Es zien of Spiderman of Pirates het wil doen. Heb je VLC al geprobeerd?

Edit:
XP en dvd geen probleem. Ik had wel bij Spiderman het probleem van geen beeld aan het begin bij het menu en film, iets later kwam het wel. Vast een bug in de dvd, zoals ik wel eens vaker tegenkom. Het is iig iets van Vista. Misschien is er een of andere licentie in Vista zelf verlopen ofzo, net zoals het toen was bij de beta. Zou wel heel amateuristisch zijn van MS.

[ Voor 46% gewijzigd door Hero of Time op 07-04-2007 13:07 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Het is in ieder geval geen Vista-global probleem, want dan zou een vers gekochte LOTR DVD hier het ook niet moeten doen.
En dat doet-ie wel :P

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Die dvd heeft geen laatste versie van beveiliging. Misschien dat het om een bepaalde beveiliging gaat. Kan iemand dat bevestigen, voornamelijk de TS? Doet een oudere dvd het wel?

Verwijderd

Topicstarter
mja, heb wat oudere dvd's geprobeerd: net hetzelfde probleem :/

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Nou, brul naar micorosft dat ze het moeten fixen, dit is niet normaal. Als het in XP wel werkt met dezelfde programmatuur en in Vista niet meer, is het duidelijk dat er iets niet goed werkt. Al geprobeert om het zonder UAC te testen (of uitvoeren als admin)?

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Nou, kalm maar.
Het zit in zijn installatie, ik heb er hier met 2 installaties Vista geen problemen mee.

[ Voor 9% gewijzigd door alt-92 op 07-04-2007 19:56 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Het blijf dan een bug. Wel een speciale bug, maar toch een bug. Bij bepaalde omstandigheden zal het afspelen van dvd's niet gaan die beveiligd zijn. Dvd's zonder beveiliging werken wel zegt de TS dus het afspelen lukt prima, alleen Vista kan niet om met de beveiliging.

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21-11 18:04
ik heb hier ook last van, nieuwe dv schijfje wil wel en een oude van 3 jaar terug geeft hij gewoon, fout bij openen van bestand/dvd en dan doet hij niets meer.....

• Daxter
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb hier vergelijkbaar probleem, ik dacht dat het niet echt nodig was hier nog een topic voor te openen.

Windows vista kan geen dvd's afspelen. De meldingen van de topic starter zijn iets anders maar wellicht dat de oplossing hetzelfde is.
Ik krijg de melding: "Kan geen dvd-video afspelen. U moet mogelijk de beeldscherminstellingen aanpassen. Open het onderdeel beeldscherminstellingen in configuratiescherm en wijzig de schermresolutie en instellingen voor kleurkwaliteit."
Op internet zegt ms dat het aan 3 dingen kan liggen: de beeldinstellingen (maar op 16 bit 800*600 werkt et net zo goed niet). Een oude driver of geen mpeg2 decoder.

Ik heb een nvidia geforce 7800GT met de laatste officiele drivers zoals te vinden op de site van nvidia. Windows Vista business X64 NL. En gebruik vista codec pack, en x64 codec components (deze twee horen bij elkaar en zouden onder 64bits windows alles aan de gang moeten kunnen krijgen).

Iemand een idee wat ik hier aan kan doen?

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Kun je met bijv. DVDDecrypter wel achterhalen welke beveiliging erop gebruikt wordt?

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dit is dus een Vista 64 bit probleem. Toen ik Vista draaide, de 32 bit versie, kon ik prima dvd's afspelen met de standaard driver van MS en met de beta van nVidia in MPC. Het waren wel dvd's die van het internet af kwamen, dus zonder beveiliging. Check idd even welke beveiliging er gebruikt is, wellicht dat MS 'vergeten' is hier is voor te maken voor de 64 bit Vista of het werkt niet zoals het moet.

Verwijderd

Ik had ook het probleem, maar dat is nu opgelost.
In mijn NEC ND4570 had ik de firmware liggydee 1.03BT firmware, dit is een de originele firmware met een aanpassing dat deze standaard standaard de booktype op DVD-Rom zet. Nu heb de originele firmware van NEC erin geflasht en het probleem is over. Als je nero gebruikt kan je de booktype setting zelf veranderen in nero, dus je hoeft geen andere firmware in de brander te stoppen.

Probleem opgelost. ;)

Ik draai Vista home premium 32 bit. Dus het niet een 64 bit probleem.

Om het booktype setting probleem op te lossen heb nu de firmware van een Maddog brander in de NEC geflasht, in Nero kon ik deze niet veranderen en wel. Dus normaal DVD's kijken zonder meldingen, dvd's branden zonder dat de stand-alone dvd-speler niet lust en branden op topsnelheid. _/-\o_

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2007 12:06 ]

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik heb dit probleem ook gekregen nadat ik CoreAVC had geinstalleerd. Toen ik merkte dat ik geen DVD's meer kon afspelen had ik CoreAVC meteen verwijderd, maar dat hielp niet, kon nog steeds niks afspelen.
Daarna had ik PowerDVD 7.3 geinstalleerd, en kan nu opeens weer wel DVD's afspelen :/

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

• Daxter
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
alt-92 schreef op zondag 08 april 2007 @ 20:37:
Kun je met bijv. DVDDecrypter wel achterhalen welke beveiliging erop gebruikt wordt?
Volgens dvd decrypter is de beveiliging css/cppm. Ik gebruik een samsung sata dvd speler (SH-W163A).
Ik zal eens kijken of ik powerdvd kan installeren, beetje jammer dat al die 100'en versies die ik bij ieder hardware onderdeel krijg niet met vista werken :(.

Verwijderd

Topicstarter
heb nog geprobeerd om de firmware van mijn samsung dvd speler te upgraden, maar dit heeft niets geholpen.
Blijkbaar ligt het probleem inderdaad aan CSS beveiligde dvd's. Eigenlijk onaanvaardbaar dat dit voorkomt, maar via een omwegje kreeg ik ze dan toch afgespeeld. Deze tool even geinstalleerd en het draaide perfect. Waarschijnlijk toch terug naar xp gaan een van de komende weken, heb geen zin om te betalen voor iets wat mijn computer zowiso zelf zou moeten kunnen.
Pagina: 1