Toon posts:

md5 codatie

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo, in mijn eindwerk komt er iets voor over md5 nu zou het mooi zijn moest ik een woordje uitleg kunnen geven over hoe het coderen in md5 gebeurd in het algemeen dan... er moet toch een logica achter zitten anders zou hij nooit 2 dezelfde hash's kunnen genereren uit 2 dezelfde strings...

nu is mijn vraag of iemand het hier kort kan uitleggen, zelf een artikel heeft of toch een website weet die ik niet vindt... want ben met google al een hele tijd aan het zoeken en hier op tweakers vind ik er ook geen topic over. Een aantal algemene regeltjes over hoe het werkt is goed het hoeft niet diepgaand te zijn.

Alvast bedankt.

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-11 11:05

disjfa

be

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Verwijderd

Hier staat het gehele MD5 algoritme in pseudo code...
had je ook zelf kunnen vinden :)

http://nl.wikipedia.org/wiki/MD5

ok nvm :P

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2007 15:43 ]

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Juist, gewoon even zelf zoeken. Hier is meer dan genoeg over te vinden als je meer dan 2 minuten op Google doorbrengt, dus GoT heb je hier niet voor nodig.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-11 15:10

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Hmja, kom op hoor. Iets meer inzet mag wel zeker omdat het om je eigen eindwerk gaat. Deze informatie is echt wel te vinden. We gaan hier echt niet zomeer je huiswerk voor je doen ;)

* Creepy mept -NMe- :P

[ Voor 5% gewijzigd door Creepy op 06-04-2007 15:57 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Dit topic is gesloten.