Toon posts:

Internetten dmv "geldkastje"

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op een camping wil men de volgende oplossing:

Een computer aangesloten op internet, tussen het internet en de computer wil men een kastje plaatsen om munten in te gooien om bijv. een uur te internetten, daarna wordt de verbinding weer verbroken.

Nou vroeg ik me af zijn dat soort dingen er? Ik heb al geocht op Google maar helaas niks gevonden.

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

In de bibliotheek van Emmeloord hebben ze het ook (met muntautomaat). Verder zouden ze natuurlijk met tokens kunnen werken, wat vooral met wireless veel gedaan wordt. Dus een kaartje kopen waarmee een user inlogt op een mainpage en een lease van een uurtje krijgt.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-02 15:42

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

In een jeugdhotel in Japan waarin ik heb gezeten hadden ze een dergelijk muntapparaat tussen de stroomvoorziening van het scherm gezet. Zodra je tijd om was ging het scherm dus weer uit. Het werkt, maar is erg lastig wanneer je nog ingelogd bent en het scherm gaat uit.

Waar komt die computer te staan? Is het een ruimte waar ook zicht op is? Dit is wel van belang vanwege de fraude- en vandalismegevoeligheid van een eventuele oplossing.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ik denk niet dat dit soort dingen kant en klaar te koop zijn.
Wat bijvoorbeeld mogelijk is is om een acces point neer te zetten met 'hotspot software' erop waarbij je een account moet kopen en dan een x aantal credits krijgt. Of software op de PC zetten waarbij je een x aantal minuten toegang hebt.
[google=hotspot software]
Als je toch een hardwarematige oplossing zoekt denk ik dat je vrij ingewikkeld moet gaan doen, ik weet niet hoe handig je bent met elektronica e.d. Maar dan moet je inderdaad zo'n coin machine kopen en die met de computer verbinden en daar software voor schrijven dat ie de internet verbinding afkapt.

Verder moet je de PC zelf natuurlijk ook beveiligen, daarvoor zou ik programma's aanraden als Deep Freeze. Of anders een reborn kaartje.

[ Voor 10% gewijzigd door fsfikke op 06-04-2007 14:38 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:25

job

Dat soort dingen zijn zeker te koop.
Niet alleen met geld, maar ook met munten of pasjes.

Het eenvoudigst en goedkoopst is een kastje waar je je muis en toetsenbord opaan sluit. Is je tijd op.. dan worden je muis en toetsenbord uitgeschakeld.

Een website kan ik zo snel niet vinden, maar google eens op de woorden "internet kiosk". Dan kom je waarschijnlijk wel verder.
Ooh, hier een site waar je geld modules kan kopen (zal waarschijnlijk alleen met dollars werken).
Maar dan heb je een beetje het idee naar wat voor dingen je moet zoeken.

Software matig (wat anderen hier suggereren) gaat waarschijnlijk stukken goedkoper zijn.
Dat werkt meestal met een pc waar je de ander pc's een bepaalde hoeveelheid internet tijd mee kan geven. Misschien dat je zelf iets van opensource kan vinden.

[ Voor 35% gewijzigd door job op 06-04-2007 14:42 ]

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:22

Standeman

Prutser 1e klasse

Er zijn wel hele machines te koop, zoals hier

Misschien kan je een stukje software schrijven dat de PC unlocked na het invoeren van een nummer (welke je bij de balie kan aanschaffen?)

Dit ziet er ook wel goed uit (wat meer tamper-proof)

[ Voor 19% gewijzigd door Standeman op 06-04-2007 14:45 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

We hebben onlangs van Nomadix nog apparaten geïnstalleerd bij een klant die een hotspot wilde. Opgezet met tokens (kaartjes te koop bij balie), maar dit is dus niet de muntjesautomaat die je zoek, edoch wellicht een alternatief.

Ik kan me echter voorstellen dat men geen human intervention willen om de kosten laag te houden.

Verwijderd

Topicstarter
Beankt er staan hier een aantal goeie mogelijkheden, die machines zoals Standeman aangeeft willen de campinghouders liever omdat ze dan zelf niks hoeven te doen, op het legen van het kastje na:P we zullen eens kijken wat het handigst is en kijken of het zo besteld kan worden hier in Nederland.

• Pietert
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Allemaal leuk en aardig maar de gebruiker (en zijn werk) moet natuurlijk wel uitgelogd worden als de tijd om is. Stel je let even niet op de tijd, zit je mail te checken (of hebt je GoT account open staan) en het scherm wordt zwart. Je kleingeld is op en de eerstvolgende gebruiker met een euro delete vrolijk al je email en zorgt er voor dat je op GoT gebanned wordt... Heb zelf in Spanje eens een e-box meegemaakt die dat tot mijn verbazing niet deed :(

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

• _Teq_
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18:22
Typische 'Backpack' vraag. Na maanden reizen door Australië ben ik tot nu toe de volgende varianten tegen gekomen (in volgorde van de manier die ik het gemakkelijkst vond)

- Je 'koopt' (bij een balie, of uit een automaat) een briefje / pasje met bijvoorbeeld een uur internet. Op dit pasje staat een code die je in moet voeren. Als je binnen 30 min klaar ben log je uit en kan je de andere 30 min later opmaken. Softwarematige oplossing dus die ze daar veel gebruiken.

- Een automaat waarin je muntgeld moet gooien. Erg leuk, maar je moet wel even gepaste muntjes hebben. Veel van dit soort dingen zijn echte 'stations' (dus dingen met een 'balmuis' (geen balmuis :P) en een geintegreerd toestenboard) en dus niet echt ideaal

- Poppetje achter de balie 'unlockt' een PC (via netwerk, softwarematig dus) voor je voor een bepaalde tijd. Hier komt dus wel een poppetje aan te pas.

Mijn voorkeur (als je die uberhaupt wilt weten) gaat uit naar oplossing 1. Ik weet niet precies hoe je dit zou kunnen vinden op het net maar ik weet wel dat internetcafés er ook gebruik van maken enzo.

Succes!

• OliverBB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-11-2024
camping Stortemelk op Vlieland heeft er 2 staan, misschien dat die mensen je meer kunnen vertellen.
Pagina: 1