[win2003] crasht tijdens USB-pompen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.069 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-12-2025

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Mijn Windows 2003 x64-SP1 server crasht met een STOP 0x0000001D als hij een tijdje van of naar een USB harddisk aan het pompen is. Maakt niet uit of dat grote of kleine bestanden zijn, maakt ook niet uit welke harddisk ik gebruik. Soms crasht ie na een paar minuten pompen al, en andere keren houdt hij het wel een heel uur vol.

De server heeft een A8R-MVP met Xpress1600 chipset met ULi M1575 southbridge. Ik heb getracht drivers te installeren, zowel de southbridge drivers van ATi, als de M1575 drivers van ULi, en beide helpt niet. Ik ben nu SP2 aan het installeren, maar ik betwijfel of dit helpt. Ik zou eigenlijk niet weten wat ik verder nog kan proberen...

日本!🎌

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Windows XP en 2000 BSOD guide

Als je daarme er niet uitkomt helpt het wellicht de complete foutmelding hier te plaatsen.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-12-2025

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Maar dat gaat allemaal over XP en 2000, en bovendien kan ik geen KB-artikel vinden dat het over USB heeft. Want dáár heeft het duidelijk mee te doen. Zolang ik niks met USB-harddisks doe, draait het als een zonnetje, maar als ik dan ga pompen, dan heb ik aan twee handen niet genoeg om de fouten te tellen.

Trouwens, ik krijg niet eens een BSOD, hij reboot gewoon. (JA ik die "automatically restart" UIT staan). Enige dat ik zie is de melding als ik weer inlog. Maar daarna zelfs geen error report.

日本!🎌

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:36

grimson

domeingrommer

Ik ben nu SP2 aan het installeren, maar ik betwijfel of dit helpt. Ik zou eigenlijk niet weten wat ik verder nog kan proberen...
Wat is hiervan het resultaat?

Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:48

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

De USB-Disken hebben een eigen voeding of proberen ze voeding uit de USB-poorten te trekken? (die dat wellicht net niet trekken).

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

ik zou eens proberen met een ander moederbord.

Zowel ik als een vriend van me hebben dat A8R-MVP moederbord van asus, en zowel ik als hem hebben ons systeem nooit stabiel gekregen (terwijl we samen toch een 10tal systemen per jaar ineen steken, nooit problemen). Ikzelf heb het al vervangen door een ander (budget) bordje, en vanaf dan heb ik geen enkel probleem meer gehad met die pc.
Die vriend werkt nog steeds met dat moederbord, heeft er al alle verschillende biossen in gehad, heeft zowat alle drivers uitgeprobeerd die hij maar kon vinden op internet, en nog steeds blijven de crashen komen. Vaak onverklaarbare problemen (het werkt vb niet samen met zijn logitech dinovo, dat toetsenbord op een andere pc werkt perfect ander toetsenbord op die pc werkt ook perfect...). Ik heb er zelf ook uren tijd in gestoken, en heb het ook nooit normaal draaiend gekregen.
Pagina: 1