Wallpaperchanger

Pagina: 1
Acties:
  • 210 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-07 15:12

sanzut

It's always christmas time

Topicstarter
Hoi,

Ik wil mn wallpaper automatisch laten aanpassen dmv een script.
Nu zat ik hiervoor te denken aan PHP via de commandline interface. Mijn plan was om random een wallpaper te kiezen, en dan in het register de locatie van de nieuwe wallpaper in te stellen, of eventueel de wallpaper in te stellen op een bestand, en dit bestand dan door php laten overschrijven met de nieuwe wallpaper

Voordat ik aan het programmeren ben gegaan heb ik natuurlijk eerst willen kijken of dit mogelijk was, en of dit ook echt werkte, maar ik kwam al snel problemen tegen

Methode register
Eerst met het register gespeeld, kwam via F3 al snel uit bij de keys HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop hier zijn verschillende variabelen die te maken hebben met het bureaublad. Deze heb ik vervolgens aangepast, dus de bestandnaam verzet. Na deze handelingen bekeek ik mn bureau blad, deze was nog steeds het zelfde als een half uur terug. Toen rechtsgeklikt en vernieuwen gedaan. Dit had helaas niet het gewenste effect.
Nog op een aantal manieren geprobeerd, geen succes

Methode Bestand vervangen
Omdat het register faalde ben ik gaan kijken voor de tweede optie. 1 bestand instellen en deze vervangen door de nieuwe wallpaper.
Zo gezegd zo gedaan. Had C:/wallpaperchanger/wallpaper.jpg ingesteld als wallpaper, niets aan de hand, deed het gewoon. Toen heb ik wallpaper.jpg hernoemd naar wallpaper1.jpg. Wallpaper2.jpg werd wallpaper.jpg (filenames dus omgewisseld)

Ondanks verschillende pogingen had dit niet het beoogde effect, dwz de achtergrond veranderde nog steeds niet.

Weet iemand een oplossing voor mijn probleem?

Alvast bedankt,
sander

Ps; Ik weet dat er een aantal programma's in omloop zijn die dit werk van me over kunnen nemen. Maar ik wil dit graag zelf maken zodat ik meer controle heb over het programma, en indien gewenst zelf de nodige aanpassingen kan maken.

• Device Manager
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-06-2024

Device Manager

5.9L diesel 4X4 325pk en 826Nm

Check webshots.com eens. Hun programmatje verwisselt je wallpaper automatisch met een instelbare interval.

Zelfs als je het programma zelf niet wilt gebruiken, kan een check in de registry na installatie misschien wat helpen (en later weer uninstallen).

<a href=http://www.tweakers.net/gallery/53099/sys>Mijn systeem</a>

• sanzut

sanzut

Topicstarter
Enig probleem van webshots is dat er spyware bij geleverd werd, een aantal jaar terug, of is dit intussen niet meer het geval?

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Neem wallmaster. Gebruik ik ook. Er is een gratis versie en een pro versie. Helaas is de ontwikkeling gestopt, ik hoor er iig zeer weinig van. Werkt perfect, zelfs op vista als je het goed doet :). Website: http://www.tropicalwares.com/

Commandline FTW

• talat
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-02-2021
Ja, ik weet dat je er zelf een wilt schrijven...
Maar. Microsoft heeft ook een tool beschikbaar gesteld als onderdeel van hun "powertoys" collectie. Ik ben er altijd zeer tevreden over geweest en het is spyware vrij.

MS wallpaper changer powertool

TT

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Leuk die tool, maar validatie is wel nodig. Beetje jammer dan weer. Blijf ik liever bij Wallmaster, kan alle soorten plaatjes aan, de pro zelfs html, heeft standaard een hoop extra opties zoals screensaver uitschakelen, iconen verbergen en nog een paar.

Commandline FTW

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Hero Of Time schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 14:34:
Leuk die tool, maar validatie is wel nodig. Beetje jammer dan weer.
Dat is toch geen probleem?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

In principe niet, maar als je toevallig een illegale hebt, of je legale is illegaal bestempeld (heb ik bij een vriend meegemaakt) heb je er niets aan, kan je niet downloaden (vast wel van andere sites, maar niet bij MS vandaan). Ik heb dan een legale versie (lang leve school :)) maar ik heb liever iets anders dan altijd maar weer van MS.

Commandline FTW

Verwijderd

Hero Of Time schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 17:23:
In principe niet, maar als je toevallig een illegale hebt, of je legale is illegaal bestempeld (heb ik bij een vriend meegemaakt) heb je er niets aan, kan je niet downloaden (vast wel van andere sites, maar niet bij MS vandaan). Ik heb dan een legale versie (lang leve school :)) maar ik heb liever iets anders dan altijd maar weer van MS.
Als je een legale hebt die als illegaal is bestempeld kan je gewoon contact opnemen met Windows :) En als je dan kan bewijzen dat jij die key legaal bezit kan je waarschijnljk zelfs een nieuwe key krijgen....

Maar goed, of je nu een legale of illegale versie hebt van Windows is verder niet belangrijk, TS ik zou zelf ook gewoon voor een MS tool gaan, kan nooit kwaad (ik heb Slide Show, werkt perfect)

• ibmos2warp
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11-2023

ibmos2warp

Eval is Evil

sanzut schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 14:03:
Methode register
Nog op een aantal manieren geprobeerd, geen succes

Methode Bestand vervangen
Ondanks verschillende pogingen had dit niet het beoogde effect, dwz de achtergrond veranderde nog steeds niet.
Dat komt doordat Win de wasllpaper zegmaar inlaad. Je kunt het niet op dat niveau veranderen.
Ook denk ik dat he tniet gaat willen met php, omdat dat meer bedoelt is voor het web.
Wel heb C# .net en een andere C# .net code-voorbeelden / tutorials gevonden met google. Misschien is dat wat?

Ik weet alles van niks
Vind Excel ongelovelijk irritant.

• sanzut

sanzut

Topicstarter
ibmos2warp schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 17:31:
[...]

Dat komt doordat Win de wasllpaper zegmaar inlaad. Je kunt het niet op dat niveau veranderen.
Ook denk ik dat he tniet gaat willen met php, omdat dat meer bedoelt is voor het web.
Wel heb C# .net en een andere C# .net code-voorbeelden / tutorials gevonden met google. Misschien is dat wat?
nja met php kan je natuurlijk wel bestanden vervangen en/of register querys uitlaten voeren, en dat was in dit geval oorspronkelijk het idee.
De huidige winXP install die ik hier draai wordt door ms niet als legaal aangemerkt, hoe dat kan weet ik niet precies :9 maar heb hier nog wel een aantal legale pc's staan, dus dan kan ik daar de powertoy wel downloaden :p

iig bedankt voor alle info, zal laten weten hoe het is bevallen

Edit: Het bevalt goed ;)

• remyblok
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-07 16:09
Als je PHP wilt gebruiken, dan zou dat opzich wel kunnen. Maar denk dat, zoals aangegeven, C# makkelijker is aangezien je makkelijk windows specifieke functies aan kunt roepen.
Voor een oplossing in PHP: met je register-methode kan je de bestandslocatie aanpassen. Op de volgende pagina staat uitgelegd hoe je de nieuwe wallpaper dan kan toepassen. Ik heb het zelf niet getest, maar zou moeten werken dus. Daarnaast zijn er misschien m.b.v. rundll32 nog wel andere mogelijkheden om een wallpaper te zetten...

Misschien is het handig om dit topic te laten verplaatsen naar Programming, denk dat er daar meer mensen met nuttige kennis ziiten?

• sanzut

sanzut

Topicstarter
remyblok schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 20:40:
Als je PHP wilt gebruiken, dan zou dat opzich wel kunnen. Maar denk dat, zoals aangegeven, C# makkelijker is aangezien je makkelijk windows specifieke functies aan kunt roepen.
Voor een oplossing in PHP: met je register-methode kan je de bestandslocatie aanpassen. Op de volgende pagina staat uitgelegd hoe je de nieuwe wallpaper dan kan toepassen. Ik heb het zelf niet getest, maar zou moeten werken dus. Daarnaast zijn er misschien m.b.v. rundll32 nog wel andere mogelijkheden om een wallpaper te zetten...

Misschien is het handig om dit topic te laten verplaatsen naar Programming, denk dat er daar meer mensen met nuttige kennis ziiten?
Hmm kom er net achter dat als ik C:\Documents and Settings\Sander.LAPTOP\Local Settings\Application Data\Microsoft\Wallpaper1.bmp vervang door een ander .bmp bestand, en dan laat refehen dmv
RunDll32.exe USER32.DLL,UpdatePerUserSystemParameters ,1 ,True
de wallpaper direct veranderd!

Op deze manier kan ik random een wallpaper kiezen, deze via php omzetten van jpg naar bmp bestand(zal vast ergens kunnen) en dan refreshen en ik heb een nieuwe achtergrond:D

Ik ga een beetje spelen, mssn later nog in andere talen proberen, maar eerst PHP daar ben ik het beste mee bekend:p

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-07 11:43

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

sanzut schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 14:14:
Enig probleem van webshots is dat er spyware bij geleverd werd, een aantal jaar terug, of is dit intussen niet meer het geval?
Die werd bijgeleverd, maar hoefde je al niet te installeren als je een heel klein beetje oplette (was Gator). Ik gebruik het al jaren zonder problemen en zonder spyware.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• sanzut

sanzut

Topicstarter
Mijn gehele uitwerking staat in sanzut in "JPEG -> BMP" beschreven

• Superhuuper
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:50
Met Mac OS X kan dit gewoon standaard.. Heb alleen geen idee hoe dit werkt en je schiet er nix mee op in windows :/

Verwijderd

kan je niet gewoon een active desktop maken, en dan een htm-bestandje als wallpaper instellen...?

en dan in je htm uiteraard een random image laten laden van bepaalde locatie (on of offline)
of via een flash-scriptje in het htm-bestandje?

veel succes!

• maontje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-07 15:12

maontje

better off Playing

Hero Of Time schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 14:34:
Leuk die tool, maar validatie is wel nodig. Beetje jammer dan weer. Blijf ik liever bij Wallmaster, kan alle soorten plaatjes aan, de pro zelfs html, heeft standaard een hoop extra opties zoals screensaver uitschakelen, iconen verbergen en nog een paar.
Check deze link http://www.worldstart.com/tips/tips.php/312

Geen validatie nodig

Wie kalm blijft in een panieksituatie................ is traag van begrip

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-07 16:16
Voor de search/knowledgebase functie van dit topic. Ik gebruik echt al jaren Wallpaperchanger van http://wallpaperchanger.de/. Werkt echt prima en freeware

[ Voor 4% gewijzigd door Speedener op 09-07-2007 21:13 ]

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-07 08:28
Ik gebruikte onder windows altijd WimpWall by JM Enterprises. Verbruikt geen resources, en als je hem in je map opstarten zet kun je hem makkelijk runnen als je wilt. Mappen opgeven is ook eenvoudig.

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik heb al eens naar andere gekeken, maar ik blijf terug komen op mijn Wallmaster. Op een of andere manier spreken ze mij niet aan en Wallmaster wel.

Commandline FTW

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Sling.to/CSA want dit heeft niks met een OS van doen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1