Toon posts:

hd-dvd/blu-ray converteren naar xvid

Pagina: 1
Acties:
  • 176 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi :P

Ik heb nu een paar hd-dvds en blu-rays filmpjes op me hdd gezet, man wat een file sizes >:)

Ik heb al op doom9 en digest etc gekeken naar tooltjes of guides voor het backuppen van dit formaat.
Ik vind echter weinig tot niets.

Is het iemand al gelukt? en weet iemand een tool die dit kan?

Nero recode weigert en autogk ook. Ook gordian knot gaat niet goed.

Verwijderd

Ga iig voor x264 :/

Verwijderd

Topicstarter
tja ook goed, maar kon ik maar een tool/guide vinden die mij in de juiste richting wijst...

Verwijderd

Staat toch echt op doom9 hoor. Maar wat voor cpu heb je? Je bent namelijk wel minimaal 24uur bezig. 40uur op een C2D is geen uitzondering.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 14:57:
Staat toch echt op doom9 hoor. Maar wat voor cpu heb je? Je bent namelijk wel minimaal 24uur bezig. 40uur op een C2D is geen uitzondering.
dan zal ik nog eens beter zoeken. Ik heb ook een dual core, en laat het gewoon snachts draaien

Verwijderd

Topicstarter
gevonden: voor de liefhebbers
http://forum.videohelp.com/viewtopic.php?p=1665864
http://forum.doom9.org/showthread.php?t=120652&page=34

guide.zip

:)

edit komt me nieuwe lacie 320gb hdd mooi van pas :P kost nogal wat aan ruimte...

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2007 15:45 ]

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-05 10:55
Guide: backup VC-1 HD-DVD to x264 - using freeware
* Occy74 is traag vandaag...

[ Voor 17% gewijzigd door Occy74 op 06-04-2007 15:41 ]

Systeem Specs

• Irminsul
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09-2025
Denk dat Avisynth in combinatie met Megui een beter resultaat oplevert!

Probeer megui eens.

Of voorzie je zelf van al op nieuw geencodeerde hd dvds/BDs. :P Veel makkelijker.

[ Voor 31% gewijzigd door Irminsul op 06-04-2007 16:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Irminsul schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 15:51:
Denk dat Avisynth in combinatie met Megui een beter resultaat oplevert!

Probeer megui eens.

Of voorzie je zelf van al op nieuw geencodeerde hd dvds/BDs. :P Veel makkelijker.
makkelijker ja.. maar ook minder leuk, het is nieuw dus uitdagend. Doet me denken aan de tijd dat divx 3 er was en er nog amper guides en goede tools beschikbaar zijn. Toen was het een kunst een goede rip te maken. Tegenwoordig heb je programma's als autogk, die met een paar muis klikken redelijk tot goede rips maakt. Zelf doe ik het liever handmatig

Op het forum van doom9 lees ik dat megui veel problemen oplevert en dat de support voor x264 niet helemaal lekker zit. Ik ga eerst aan de slag met de eerste guide die ik gevonden had. Bevalt dat niet, dan toch maar eens klooien met megui.

• Irminsul
De support voor x264 niet lekker? Dat is echt onzin hoor, heb al talloze encoderingen gebakken met megui, x264 werkt er júist goed in. Volgens mij encodeert elke respectabele poster op usenet zn x264 films in megui.

Verwijderd

megui zorgt er alleen voor dat je bepaalde commandlines niet compleet uit hoeft te typen, de kunst van het coderen moet je toch zelf beheersen. X264 is de standaard voor hd rips.

• bits
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-04 13:54
Of probeer Super eens... Gratis, werkt goed, en genoeg in te stellen..
Klik

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-07 14:14

krvabo

MATERIALISE!

Irminsul schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 16:49:
De support voor x264 niet lekker? Dat is echt onzin hoor, heb al talloze encoderingen gebakken met megui, x264 werkt er júist goed in. Volgens mij encodeert elke respectabele poster op usenet zn x264 films in megui.
Ik gebruik zelf meestal GordianKnot. Werkt simpel, maar kan heel veel. Maakt perfecte rips :)
MeGUI heb ik ook een paar keer gebruikt, maar vond ik toch niet lekker werken. Voor de wat minder bekende coversies gebruik ik vaak SUPER. Dat programma is zegmaar het VLC van het videoëncoden :P

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Verwijderd

Topicstarter
Irminsul schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 16:49:
ja ik geloof je best, maar ik lees heel wat tegenstrijdige berichten op het net.

Ik ga het wel proberen iig.
JNolten schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 17:10:
Of probeer Super eens... Gratis, werkt goed, en genoeg in te stellen..
Klik
zal eens kijken thx!

Verwijderd

Topicstarter
krvabo schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 17:10:
[...]

Ik gebruik zelf meestal GordianKnot. Werkt simpel, maar kan heel veel. Maakt perfecte rips :)
MeGUI heb ik ook een paar keer gebruikt, maar vond ik toch niet lekker werken. Voor de wat minder bekende coversies gebruik ik vaak SUPER. Dat programma is zegmaar het VLC van het videoëncoden :P
als je gordian knot gebruikt, hoe prepare jij de film? eerst hd-dvd demux ofzo en dan omzetten naar ts of vob?

Verwijderd

Topicstarter
met speed lukt het niet. Ik kies voor een mp4 met 720p res en acc audio. Maar speed faalt na zon 15 minuten. Bovenstaande dingen dan maar gaan proberen.

Verwijderd

Topicstarter
het is gelukt met MEGUI,

Via deze guide http://mewiki.project357....es:HDTV_Transcoding_Guide

Hoop verschillende codes in het avs script moeten proberen. Uiteindelijk lukte het.

40 uur later was die klaar ;)

• Irminsul
Mooi! Welke codec heb je nu gebruikt? h.264/x264?

Dit is ook wel een mooie stap-voor-stap-handleiding met plaatjes.

http://pixel.bitsplitter.com/forum/viewtopic.php?t=134

Alleen kan je alle toeters en bellen van x264 gebruiken en neem je natuurlijk een hogere resolutie, maar in principe werkt t hetzelfde.

Verwijderd

Topicstarter
de x264 codec HQ-SLOW profile van sharktooth
Pagina: 1