Toon posts:

Intel S3000AH - geen respons bij aanzetten

Pagina: 1
Acties:
  • 308 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Situatie is als volgt:

Intel S3000AH entry level server board
CoolerMaster iGreen Power 500W - met EPS (24-polig) en ATX12V (8-polig)
Intel E6600
G.E.I.L. 2 GB DDR2-667 Kit
2 x S-ATA II WD RE2
HP DAT 72i
DVDRW

Na aansluiten geeft systeem geen respons, er gebeurt helemaal niets. Wel green led op moederbord voor stroomvoorziening dus er komt wel voeding binnen. Voeding, geheugen, processor getest op ander systeem en allemaal in orde. Ander kast geprobeerd ivm power switch etc. ook helaas geen oplossing, nog steeds geen respons.

Iemand een idee wat ik over het hoofd kan zien?

Verwijderd

ik heb niet op de website gekeken van intel maar ondersteund jouw moederbord wel Core(2) technologie???

• Ghalin
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:17
Ik heb net voor mijn studentenvereniging een nieuwe server gekocht (losse onderdelen) en ik zit met precies hetzelfde probleem met het mobo. Hij ondersteund wél Core2 technologie en alleen de 4 lampjes worden rood en dan valt de server weer uit. In de technische handleiding staat niet aangegeven wat 4 rode lampjes betekenen, maar waarschijnlijk is dat gewoon een standaard bootsequence. Probleem is alleen dus dat ie niet verder komt dan dat.

Heeft er niemand ervaring mee?

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
Is je geheugen wel compatibel met het moederbord? Volgens mij hebben bepaalde merken geheugen meer voltage nodig om op de gespecificeerde snelheid te kunnen werken, en ik weet dat dat geld voor o.a. Geil en OCZ. Probeer eens met een single latje kingston of corsair ofzo.

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

Verwijderd

Het mobo ondersteund officieel geen Core 2 Duo.

De chipset wel, maar het is een server board. Dus ik kan me best voorstellen dat Intel op een een of andere manier ervoor gezorgt heeft dat C2D's niet op dit bord werken, maar alleen de Xeon's.

Lijkt mij de meest logische verklaring.

Duw er eens een Xeon in.

Verwijderd

Pff, beetje zoekwerk leert mij dat dat bord gewoon prima elke Core 2, Pentium 4 of Celeron op S775 aankan. Geen noodzaak voor een Xeon dus.
Ik denk meer in de richting van het geheugen; de Memory Support List (pdf) toont slechts één non-buffered, non ECC DDR2-667 1GB reepje dat officieel gesupport wordt door dit mobo. Heb je niet wat andere latjes die je kunt proberen?

Verwijderd

Pleur er eens een Xeon in.

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08-2021
kraam eens geen onzin uit, wie heeft er nou een xeon over + het werkt gewoon met c2d
http://www.intel.com/supp.../s3000ah/sb/CS-023166.htm

@ TS, dit mobo werkt prima met c2d en dat staat ook gewoon op de intel site vermeld
Ik heb zelf ook dit mobo met een E6600 erin en dat werkt al maanden zonder problemen in een 1u bak.
Ik zou het bij het geheugen zoeken, heb je daar niet nog een alternatief voor?
Heb je ook de 4 pins stroom aansluiting naast de cpu aangesloten?

het werkt bij mij overigens met 2gb pc5400 kingston non ecc non reg cl5 (elcheapo kit) kost nu 125 destijds 250..

[ Voor 16% gewijzigd door IRCfreAk op 14-04-2007 12:20 ]

• Ghalin
  • Laatst online: 13:17
Ik heb een Xeon op het moederbord zitten en nog steeds het probleem, aan de processor ligt het dus iig niet. Alle benodigde voeding is aangesloten, de 24 pins stekker en de optionele 4 pins CPU power stekker.

Wat ook vreemd is, is dat hij zonder geheugen niet begint te zeiken, gewoon hetzelfde niet doorbooten. Het lijkt mij dat het mobo moet gaan piepen zonder geheugen, of heb ik dit verkeerd?

[ Voor 57% gewijzigd door Ghalin op 03-05-2007 22:56 ]

• weijl
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 13:26:
Situatie is als volgt:

Intel S3000AH entry level server board
CoolerMaster iGreen Power 500W - met EPS (24-polig) en ATX12V (8-polig)
Intel E6600
G.E.I.L. 2 GB DDR2-667 Kit
2 x S-ATA II WD RE2
HP DAT 72i
DVDRW

Na aansluiten geeft systeem geen respons, er gebeurt helemaal niets. Wel green led op moederbord voor stroomvoorziening dus er komt wel voeding binnen. Voeding, geheugen, processor getest op ander systeem en allemaal in orde. Ander kast geprobeerd ivm power switch etc. ook helaas geen oplossing, nog steeds geen respons.

Iemand een idee wat ik over het hoofd kan zien?
Heb hier hetzelfde probleem.
400W chieftec met EPS (24polig) en 2x ATX 12v (4polig en 6polig)
intel pentium D 925 (en ja, volgens intel ondersteund)
G.E.I.L. 1GB DDR2-667 kit

precies hetzelfde probleem als TS beschrijft, lampje gaat branden op het bord, maar doet verder hemenix! ook ik vraag me af wat ik over het hoofd zie.

is er ondertussen al iemand die het wel werkend heeft?
en wat is de status van de TS? werkt het ondertussen al?

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:09
Ik zit er ook aan te denken om een iGreen 500 te gebruiken met dit moederbord. Heeft iemand dit al werkend gekregen?

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

• Metalrick
  • Laatst online: 18:06

Metalrick

tcpdump ninja

Het is misschien heel erg een oud topic omhoog kicken maar ik zit momenteel met _exact_ hetzelfde probleem als de TS.

S3000AH bord met xeon en ecc reg geheugen, ook zonder geheugen geen enkel beeld of response :s

Iemand hier al een oplossing voor?

Verwijderd

Hoi,

Ik had in eerste instantie hetzelfde probleem.
Heb een SH3210.
Bij mij was het opgelost door beide 4 pins voedingstekkers aan te sluiten.
Daarna een probleemloze start.
Als geheugen heb ik gewoon Kingstong DDR2 Value RAM ECC.

Jan

Verwijderd

O ja

Volgens mij ondersteund het bord geen registered geheugen

• weijl
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Kickje..

Het is een tijdje geleden, maar ondertussen heb ik e.e.a. in huis om eens een nieuwe poging te doen.
Ding doet gewoon niks, precies hetzelfde als vorige setup.

Heb nu een Xeon X3220 en Kingston DDR2 667 ECC RAM erin (KVR667D2E5/2Gi).
RAM staat in de supported list en mobo is zo goed als gemaakt voor dat type proc..

Zit overigens ook een andere voeding in Chieftec APS-500s. Is zowel een EPS als ATX2 met zowel een 8polige, 2x een 6polige en een 4polige 12v voor cpu.

Ik _moet_ iets over het hoofd zien.. een jumper die eraf moet ofzo oid, weet ik het.

Iemand dit ondertussen al wel werkend gekregen?

=====================================================

Nvm, jumper setting was fucked. Werkt als een trein nu.

[ Voor 22% gewijzigd door weijl op 22-05-2010 21:07 . Reden: extra info ]

Pagina: 1