Vista Raid 0 (PCI RAID S-ATA Controller)

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MagnetiO
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-12-2025
Beste mensen,

Momenteel heb ik een RAID 0 setup draaien op XP met mijn K8N NEO2 PLATINUM (nforce 3 250 ultra) en werkt allemaal prima

Ik wil over op vista echter het probleem dat er geen raid drivers zijn voor huidige chipset.

Toen kwam ik die PCI RAID kaartjes tegen van o.a. Sweex, Conceptronic E-tech Promise etc.

Ik hou van me raid0 config maar wil graag vista draaien

Wie o Wie heeft hier ervaring mee en kan mij vertellen welke kaartjes wel / niet op vista gaan draaien

Dan kan ik het vandaag nog ff gaan regelen :D

Alvast bedankt :)

Greetz

Mag

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-02 22:36
Zoek op de websites van de makers of ze drivers aanbieden voor het kaartje dat je in gedachten hebt, dat kunnen wij ook niet uit ons hoofd weten ;)

• MagnetiO
Ik wil alleen graag weten wie er zo'n config draait :)

En of het bevalt ja / nee ;)

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:05
Als je nu al een RAID-0 op je moederbord hebt draaien is het natuurlijk maar de vraag of je die zonder problemen kunt overzetten naar een nieuwe controller. Normaal gesproken raak je met het aanmaken van een array op de nieuwe controller namelijk je data kwijt.

Ik denk dat je er het verstandigste aan doet om gewoon even geduld te hebben en wachten op goede drivers, voor zover je nForce niet al standaard door Vista zelf wordt ondersteund natuurlijk.

• MagnetiO
Fauna schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 12:35:
Als je nu al een RAID-0 op je moederbord hebt draaien is het natuurlijk maar de vraag of je die zonder problemen kunt overzetten naar een nieuwe controller. Normaal gesproken raak je met het aanmaken van een array op de nieuwe controller namelijk je data kwijt.

Ik denk dat je er het verstandigste aan doet om gewoon even geduld te hebben en wachten op goede drivers, voor zover je nForce niet al standaard door Vista zelf wordt ondersteund natuurlijk.
Het is echt niet de bedoeling om het boeltje over te zetten :D

Er komen volgens berichten van Nvidia geen raid drivers uit voor de nforce 3

Daarom wilde ik ff zo'n kaartje kopen en kijken of het dan wel kan :D

Gr

mag

Verwijderd

Heb je PCI-express op je moederbord? Zo nee, zul je weinig voordeel behalen met een PCI-kaartje qua performance. Misschien kun je overwegen software RAID te draaien (kan windows dat ook met partities?) en je schijven op de onboard connectors te houden.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2007 13:16 ]

• MagnetiO
Het is gelukt...

Sweex Serial ATA Controller (2x SATA150 RAID, PCI)

pricewatch: Sweex Serial ATA Controller (2x SATA150 RAID, PCI)

Voor de mensen die hetzelfde idee hebben

werkt prima

Gr

Mag

• Ben1985
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-01-2025

Ben1985

Tatatata!

Het zal inderdaad vast wel werken, maar het is wel zonde van het geld... Een enkele Sata150 schijf is al sneller dan wat de PCI bus aan bandbreedte kan leveren, dus de snelheid van Raid0 zal je totaal niet gaan krijgen op deze manier.
PCI zit op max 133MB/s terwijl een enkele SATA150 schijf al op 150MB/s zit. In de praktijk zal waarschijnlijk blijken dat je schijven op een PCI raid controller een max snelheid gaan halen van 100 MB/s. Niet echt effectief dus, als je je bedenkt dat een enkele PATA schijf die snelheid al heeft....

CM Stacker STC-T01 | Core i7 3930K | Asus P9X79 | Club3D HD7950 RoyalKing | 8x 4096GB DDR3-1600 | Samsung 840 Pro 256GB | Plextor PX-B950SA | X-Fi Elite Pro | 3x Samsung Syncmaster 214T | Windows 7 x64 Pro

• LieveNiels
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-02 14:44

LieveNiels

On Fire

Ben1985 schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 20:36:
Het zal inderdaad vast wel werken, maar het is wel zonde van het geld... Een enkele Sata150 schijf is al sneller dan wat de PCI bus aan bandbreedte kan leveren, dus de snelheid van Raid0 zal je totaal niet gaan krijgen op deze manier.
PCI zit op max 133MB/s terwijl een enkele SATA150 schijf al op 150MB/s zit. In de praktijk zal waarschijnlijk blijken dat je schijven op een PCI raid controller een max snelheid gaan halen van 100 MB/s. Niet echt effectief dus, als je je bedenkt dat een enkele PATA schijf die snelheid al heeft....
Ik weet niet veel over RAID, maar een simpele gewone schijf haalt de 50mb p/s niet eens...

• MagnetiO
LieveNiels schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 22:06:
[...]

Ik weet niet veel over RAID, maar een simpele gewone schijf haalt de 50mb p/s niet eens...
Inderdaad met HDtune haal ik nu boven de 100MB/S stabiel (wat voorheen 110 was op mobo chipset)

Dus ik ben wel degelijk tevreden

met een single is het nog maar de vraag inderdaad of je boven de 50 mb/s haalt

gr
Pagina: 1