Toon posts:

Asus A7V880 + No-name 350W-voeding: start niet meer op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het symptoon:
  • Gisteren viel na een uurtje werken de PC spontaan uit. Hij reageert niet meer op drukken op de Aan-knop.
  • Na omzetten Aan-uit-schakelaar op de voeding start de PC heel even op, maar hij valt na een paar minuten weer uit.
  • Een paar minuten operationeel werd een paar seconden (steeds korter dus)
  • Als ik de voeding even uitschakel met de aan-uit-schakelaar en hem vervolgens terugzet en de PC wil opstarten, dan draaien de fans een kwartslag ofzo en gebeurt er niets meer.
De componenten:
  • Asus A7V880 moederbord
  • AMD Athlon XP 2000+
  • No-name voeding 350 Watt
  • 512 MB Dane-elec DDR
Ik heb geprobeerd om op te starten met alle drives losgekoppeld, maar ook dit mocht niet baten. Na het lezen van Hangen en Opstartproblemen troubleshooter denk ik dat het een nieuwe voeding moet worden.

Wat denken jullie? Heeft de voeding het inderdaad begeven, of moet ik eerder aan een nieuw moederbord gaan denken?

• wjjkoevoets
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 25-05 16:41

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Mogelijk kortsluiting, maar ik denk dat je voeding toch aan zijn einde aan het komen is, probeer het eens met een andere voeding, doet hij hetzelfde maak je ergens kortsluiting of is je mobo niet 100% meer.

Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:08
Ik heb een keer dezelfde symptonen gehad bij een ECS bordje met een duron 1300. Hierbij was de voedingsstekker aan het mobo vast gesmolten op de contacten. Ik weet niet of het het mobo of de voeding was, die heb nemelijk ik allebei vervangen. Kijk dus even in je kast als je het zelfde hebt herken je het gelijk aan de zwarte plekken op de voedingstekker van je mobo.

En anders zoals al eerder gezegd, probeer het met een andere voeding. Ik zou zowiezo (ook als je een ander mobo koopt) een andere voeding halen. daar kun je dus mooi mee beginnen.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, ik zal waarschijnlijk ook inderdaad een andere voeding proberen. Ik heb een Coolermaster 380W op het oog. Ik vermoed dat deze wel zal voldoen.

Ik vraag me alleen af hoe het kan dat de fans toch een klein beetje gaan draaien als de voeding kapot is. Dan zou er toch helemaal niks moeten gebeuren?