Linksys WRT54GC met @home internet + bellen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.003 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Topicstarter
Ik ben bezig bij kennissen van me om een netwerkje in elkaar te zetten , het wil me alleen maar niet lukken...

De situatie is als volgt .

- Modem -> WRT54GC -> Computer ( bedraad )
-----------------------------------> Computer ( draadloos )

Als ik de computer die bedraad is rechtstreeks aan de modem doe is er verbinding. Wil ik het via de router doen dan krijg ik maar geen internet verbinding, verbinding met de router is er wel.

Je moet verschillende gegevens invullen in de router alleen kom ik er niet meer uit welke het moeten zijn... wat ik uit me hoofd weet heb ik ze alle 4 of 5 :? geprobeerd.. wat ik me kan herinneren stond er Static IP, PPPOE, DHCP en nog wat. Ik heb er wat geprobeerd en de boel ingevoerd alleen denk ik toch dat ik het verkeerd invul. Ik heb de handleiding e.d. geraadpleegt.

Weet iemand welke gegevens je er in moet vullen van @home en onder welk kopje ? :)

Blij Met Wilco

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:28
Bij internet setup, het ding op DHCP zetten, de door @home gegeven naam (CCxxxxxx-A (of B)) bij Router Name in vullen en dan instellingen opslaan.

Verwijderd

misschien nog een keertje op het knopje release en renew dhcp drukken, wil ook wel eens helpen. Uiterraad na de gegevens ingevuld hebben uit vorige reply

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2007 12:03 ]

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Topicstarter
Ik had de naam van de router gewoon standaard gelaten, dat zou de fout wel zijn dus. ( Bij me ouders hoefde dat niet, hun hebben @home icm een sitecom router ) Thnx guys!

Blij Met Wilco

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Antwoord is idd al gegeven.

@home heeft altijd een hostname nodig. Sommige modems/routers clonen dit al samen voor je.

Mijn V&A

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Topicstarter
Probleem is opgelost, dat van hostname en domein had ik blijkbaar al wel goed gedaan...

Ik was alleen het mac adres vergeten... ach ja.. volgende keer vergeet ik het niet :)

Blij Met Wilco

• The Milkman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-01 16:50

The Milkman

█████░░░░░ 50%

MAC adres is bij @Home niet verplicht.

𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑

Verwijderd

Audi-Addict schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 14:53:
Antwoord is idd al gegeven.

@home heeft altijd een hostname nodig. Sommige modems/routers clonen dit al samen voor je.
Ja maar de SSID (router name) hoeft toch geen @Home te zijn????

ik ben bezig deze router bij mijn broer aan de gang te krijgen.

DHCP

CPXXXXXX-A als Hostname
@Home als domein

krijg geen verbinding met internet connection als fout melding

Gebruik de Linksys WRT54GC snap er niks meer van...

Verwijderd

-Thunder- schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 12:05:
Ik had de naam van de router gewoon standaard gelaten, dat zou de fout wel zijn dus. ( Bij me ouders hoefde dat niet, hun hebben @home icm een sitecom router ) Thnx guys!
De naam van de router bedoel je de SSID mee?

of de hostname?
Pagina: 1