a7v ombouwen naar a7v raid

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• irondog
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05-2025

irondog

alle dingen moeten onzin zijn

Topicstarter
Ik wil binnenkort ff een raid maken van mijn systeempje. I heb geen zin om te solderen op de controller. Ik heb gelezen dat het systeem onstabiel wordt als ik een weerstandje in de flatcable prop tussen pin 36 en 22. Ik kan ook het weerstandje zetten tussen pin 36 en 40 op de ata 100 connector. Kan iemand me het wezelijke verschil tussen deze twee opties uitleggen.
De laatste optie lijkt mij toch 6 X makkelijker :)

Nog een vraagje: ik heb bios versie 1004c. Kan ik hiermee mijn mobo ombouwen naar raid, of moet ik een aangepast bios van deze vesie hebben???

[P5B deluxe] [Core2Duo 6300] [2 X 1GB DDR2] [GF FX7300] [320 GB WD] [Gentoo] [VISTA]

Verwijderd

Het lijkt me zeer sterk dat je een mobo om kunt bouwen naar raid, dus ... :?

Verwijderd

de a7v kan je zeer zeker ombouwen naar RAID... zoek maar ff op op de tweakers.net site

Verwijderd

Jongens toch, er zit toch geen raid-chip op dat mobo, het is niet zo'n functie die gedisabled is ofso. VERGEET HET DUS MAAR. Je zal gewoon een Raid-controller moeten kopen (gewoon een insteek kaart dus, waarschijnlijk pci).

• Treb
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Andere bios en 2 weerstandjes in je kabel douwen en klaar is klara. 100% RAID.
Zoek effe op tweakers naar de site voor ombouw...

Verwijderd

euhhhh Nieuwe bios en 1 weerstandje in je kabel toch?? of bedoel je 2 kabels DUS 2 weerstandjes??

Anyway ik heb hem op me (losse PCI) controller laten solderen

kan dus gewoon

• Dennis Nijhuis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-03-2025
Voor de duidelijkhei even: op een a7v moederbord zit een promise ide controller, die standaard niet voor raid gebruikt word. Aleen kun je d.m.v. een simpel weerstandje hem wel geschikt maken. Dus het kan WEL :)

Bestuh!!

Verwijderd

ja hallo ik zit achter een a7v raid ja geen kt133a maar gewoon kt133 , hoe ? idd gewoon nieuw bios erin met raid bios ipv ultra 100 bios en dan in de eerste kabel op de raid controller 2 weerstanden solderen te veel werk om hier uit te leggen hoe , maar zoek maar op tweakers , kun je echt niks vinden ( lijkt me sterk ) mail me dan eens v.candea@chello.nl (zoek ook eens op tomshardare.com) greetz (8>

Verwijderd

vreemd dat een vraag van iemand ontaard in een discussie of dat wel of niet kan..... in plaats van dat iemand nou uitlegt hoe het WEL moet...... ik begrijp dat niet. |:(

• irondog

irondog

Topicstarter
Squartaq, dat begrijp ik dus ook niet!
De vraag voor mij is of je bij twee flat cables met weerstandjes moet gaan kutten, of met één.
Én ik vroeg me af, hoe het kan dat het onstabieler wordt als je het weerstandje in de flatcable i.p.v. op de ata 100 connector.
Dit schrijven ze namelijk op het volgende adres: http://www.tweakers.net/nieuws/13742?highlight=a7v+raid

Of lees ik dat nou verkeerd ?? :o

[P5B deluxe] [Core2Duo 6300] [2 X 1GB DDR2] [GF FX7300] [320 GB WD] [Gentoo] [VISTA]

• printerman
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-07 15:35
Irondog,
Dat is gemakkelijk verklaard. De flatcable is bijzonder goed uitgekiend om zo min mogelijk storing op te pikken. Zet je daar een weerstand in, dan dient die als een extra antenne en pikt veel gemakkelijker storing op. Vandaar dat die plek niet erg gunstig voor de werking van de UDMA 66 en 100 protocollen zijn.

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 21:44

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Dat is gemakkelijk verklaard. De flatcable is bijzonder goed uitgekiend om zo min mogelijk storing op te pikken. Zet je daar een weerstand in, dan dient die als een extra antenne en pikt veel gemakkelijker storing op. Vandaar dat die plek niet erg gunstig voor de werking van de UDMA 66 en 100 protocollen zijn.
volgens mij bedoelen ze met minder stabiel gewoon dat als je een weerstand in de connector prikt deze er kan uitvallen. of iig los kan komen zitten.

je moet maar in een kabel de weerstand doen. de kabel die op de primary controller zit.

kijk even op www.tweakhardware.com voor actuele info. dat stuk op tweakers gaat nog van 1 weerstand uit terwijl op tweakhardware over 2 weerstanden wordt gesproken.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• irondog

irondog

Topicstarter
Het is niet nodig om weerstandjes te gebruiken! Op http://www.tweakhardware.com staat een bericht over hoe je op een a7v raid kunt gebruiken zonder de hardware aan te passen.

Ik heb het op deze manier geprobeerd en het werkt echt fantastisch >:) Dit kan ik zeker idereen aanraden!!!

Pagina: 1