Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vista Systeemherstel

Pagina: 1
Acties:
  • 1.111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mbr99
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-02-2022
Een week geleden heb ik mijn 40GB harddisk vervangen door een 120GB en met behulp van Acronis True Image een image gemaakt van de 40Gb partitie C: (20GB) naar partitie C: op de 120GB disk. Werkt allemaal prima. Vista Home Premium draait als een zonnetje.

Ik zag echter dat mijn logboek vol staat met foutmeldingen van het systeemherstel (eventid 8193) en dat het herstelpunt niet gemaakt kan worden. Deze komen naar voren na installaties die dan autom. een herstelpunt wil maken evenals de automatishe scheduler voor systeemherstel.

Zodra ik de applicatie systeemherstel start krijg ik een foutmelding:

Er is een onverwachte fout opgetreden:

De syntaxis van de bestandsnaam, mapnaam of volumenaam is onjuist (0x8007007B). systeemherstel wordt afgesloten.

Systeemherstel heeft goed gewerkt op de 40GB na het terugplaatsen van de 120GB HD met het image. Heeft dus te maken hiermee. Ik kan echter weinig tot geen informatie vinden op internet hierover. Is iemand hier al eens tegenaan gelopen?

Marcel

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:11

DarkSide

theres no place like ::1

Misschien omdat hij een andere HD id ziet? Kan je systeem herstel niet uitzetten. Rebooten en dan opnieuw aanzetten? Misschien dat Vista hem dan wel juist activeerd met de juiste HD id :?

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• mbr99
Zat ik ook aan te denken maar hoe zet ik hem uit als het programma niet wil starten? Commandline?

Marcel

• mbr99
mmmm dat het zo simpel was. Via Systeem heb je de beveiligingsopties waarin je een overzicht ziet van de herstelopties. Daar staat idd een 'foute' c: schijf. Die eruit gehaald en de nieuwe C: aan gezet.

Werkt weer als een zonnetje.

Volgende keer iets verder kijken dan mijn neus lang is.

Dank voor je meedenken.

Marcel

Verwijderd

hey

ik had hetzelfde probleem, het had niks met de harde schijven te maken omdat ik al van het begin 1 en dezelfde schijf heb. Wat het wel is weet ik niet.

Wat ik wel weet is dat hij nu weer werkt en dat is het belangrijkste!

Dankjullie

• Alcje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19-04 20:41
Systeem herstel zet je uit door bij je services

Microsoft Shadow Copys uit te zetten :)

Zowieso zou ik systeem herstel lekker uit zetten en zo laten staan.

En gewoon northon ghost installeren :)

*knip*

Hier heb ik voor mezelf alles ff op een rijtje gezet :-)

Voor me vista en Xp bakken.

Scheelt echt een hoop als je al die rommel uit zet.

Op me XP bak heb ik msn open en ben ik flink aan het leechen en heb 280 mb van me geheugen in gebruik.

Bij me vista bak was het 1.2 a 1.3 gb. en is nu rond de 800 a 850.

Dus tja :)

Maar dat was even een tip :)

Maar wat betreft systeem herstel, kun je eerst even proberen door die Microsoft Shadow Copys uit te zetten. Ook even kijken of je niet een andere naam tegenkomt bij services die ook iets van Shadow Copy heet. Die dan ook uitzetten en rebooten.

Daarna proberen om je systeem herstel weer aan te zetten op de normale manier.

Lukt dat niet dan even de services toch zelf enablen als ie dat zelf niet kan, en dan nog is proberen! _/-\o_

Edit: Je had het al omg :/ zit ik heel verhaal te tikken haha :)

Naja zo kan het dus ook :P

[ Voor 5% gewijzigd door alt-92 op 07-01-2009 16:46 ]

Pagina: 1