Toon posts:

KPN Experia box Speedtouch met netwerk drive

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

na een lange strijd tegen de KPN molens werkt mijn IPB. Lekker wireless computeren met mijn ega en dus maar de volgende stap aangevangen: een netwerk drive gekocht. Doel foto's en muziek delen over ons nieuwe netwerk.

Daarvoor aangeschaft een Eminent EM4060 case en daarin een Hitachi 320GB deskstar. En .. jullie begrijpen het al, behoud van ellende.

Als ik de EM4060 aansluit op het netwerk via een netwerkkabel wordt ie niet gezien. Maar ook als ik hem direct via een netwerkkable aan mijn PC aansluit dan krijg ik maar 1 op de 20 kans de drive te benaderen. Ondertussen ben ik er al wel in geslaagd om via die directe verbinding de drive te mappen, nieuwe folders aan te maken een file er op te zetten maar de hele situatie is zo instabiel dat het geen werk is.
Als ik de drive via de USB aansluiting op mijn PC zet, geen probleem. Direct en altijd toegang.

Dat brengt me tot de volgende vragen:

Ik kan de drive ook via usb op mijn Experia Box zetten. waar moet ik rekeneing mee houden en ... wat mis ik dan ten opzichte van de aansluiting via de netwerk kabel?

Moeten de groepsnaam die drive en computers en de netwerknaam gelijk zijn?

Als dit laaste zo is moet ik de naam van mijn netwerk veranderen (meer karakters dan maximum van de drivenaam) kan dat p[roblemen opleveren in de Experiabox?

Ik hoop dat iemand me kan helpen hiermee.

groeten

H. Schouwenaars

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Op de USB aansluiting van de KPN Experia Box kan je geen printer of een USB opslagapparaat (USB pen of USB harddisk) aansluiten. Omdat de aansluiting een zogenaamde USB Slave aansluiting is.

Wat betreft de problemen met je hardeschijf, dit lijkt me eerder een probleem met je schijf dan het netwerk in combinatie met de Experia box

Heb je de disk al geformateerd en een schijf letter toegekend? Soms gaat dit wel is mis.

Open diskmanagment via start uitvoeren -- compmgmt.msc enter en vervolgens schijfbeheer. Kijk even of de schijf hier wel tussen staat. Zorg er wel even voor dat je de disk aan je pc hebt hangen.

Aangezien het een netwerk schijf is lijkt het me eerder gewoon een gedeelde map die je zou moeten kunnen bereiken. Dus wat het schijfbeheer proces betreft, dit zou niet moeten als het goed is. Ik zou de fabrikant van de schijf gewoon even raadplegen.

Het is niet nodig om de groeten te doen bij een forumposting hier. Lees de FAQ even door

[ Voor 38% gewijzigd door Workaholic op 06-04-2007 14:23 ]

Mijn V&A