[Vista]Draadloos netwerk aanwezig maar niet benaderbaar

Pagina: 1
Acties:
  • 334 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TPbasMIE
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-03 11:22
Goedemorgen/middag/avond beste mensen,

Ik ben bezig met een draadloos netwerk aan het opzetten, alleen daar loop ik tegen het volgende probleem aan.

Mijn draadloze netwerk is online en met mijn laptop (windows XP) kom ik gewoon via mijn draadloze router (sitecom WL-527) op het netwerk maar...

Mijn pc'tje, een HP 7760 met een HP 802.11b/g netwerkkaartje en als OS Microsoft Windows Vista komt niet op het netwerk, hij ziet mijn netwerk in de lijst met draadloze netwerken staan, maar zodra ik verbinding wil maken doet hij het niet. Hij probeerd wel te verbinden, maar binnen 10-15 seconden geeft hij aan dat hij het niet kan. En soms geeft hij meteen de melding dat er geen verbinding mogelijk is. Hij geeft geen foutmeldingen.

Bereik is geen probleem, want mijn laptop doet het zelfs 4 kamers verderop nog. Beveiliging is ook geen probleem, eerst had ik nog wel wep ingeschakeld staan, maar dit heb ik nu tijdelijk uit staan, maar dit heeft geen resultaat.

Mijn router heeft al de nieuwste firmware, maar dit heeft geen resultaat gehad, ik heb ipv6 ook al uitgeschakeld, maar ook dit heeft niet tot een oplossing geleid. Iemand nog ideeën?

Kom ook eens op het Division Brabant Forum <BR>

• TPbasMIE
eenmalige kick, voor het geval iemand toch nog een oplossing heeft maar het topic niet gezien heeft :D

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-03 09:56
Vista Firewall?
Protocollen goed?

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:46

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Niet toevallig in je router iets ingesteld van mac-filtering?

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
ik zou het inderdaad zoeken in de beveiligingsinstellingen van vista. Of eventueel in de drivers van je netwerkaart(daarvoor dus ff de nieuwste downloaden

• pyrofielo
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Van de week was ik bij mijn neef en had ik hetzelfde probleem. Ik gebruik zelf geen vista dus ik kan het niet nakijken.

Ik moest vanuit het netwerkcentrum op de netwerkadapter klikken en dan rechtsklikken erop, en dan een of andere optie aanvinken.
Ook moet je in het netwerkcentrum nakijken of alle vinkjes goed staan.

hmm klinkt wel erg vaag zo he? :/ nou misschien kan je er toch wat mee.

Astennu lvl 110 Warrior - Bethesda lvl 104 Warlock - Ezrah lvl 110 Druid

• TPbasMIE
Firewall staat uit.
Mac filtering staat ook uit.

Nog steeds geen resultaat, ik heb zojuist een andere netwerkkaart geprobeerd en deze doet het wel onder Vista, alleen op een een of andere manier heeft die weer minder bereik. Waardoor het ook nog niet de oplossing is. Maar het lijkt erop dat de netwerkkaart die mijn draadloos netwerk wel met vol bereik ziet gewoon niet compatible is met mijn huidige draadloze netwerk. Of iemand moet nog andere tips hebben.

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:46

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Ander kanaal proberen?

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• TPbasMIE
Ander kanaal (na bijna alle kanalen uitgeprobeerd te hebben) werkt op dit moment op de andere netwerkkaart wel redelijk. Dus op dit moment zit deze pc op het netwerk, ik ben dus bang dat de originele netwerkkaart die erin zat niet compatible is met mijn draadloze router.

Pagina: 1