Wow. Ik zocht echt een heel ander antwoord. Helaas was deze pagina verplaatst naar Programming, waardor het nu in eens over programmeren gaat (het gaat eigenlijk over IE maar ik had ASP.NET in de titel gezet

). Laat ik kort even zeggen dat het in ASP.NET gebruikelijk is naar dezelfde pagina te posten. Het is standaard gedrag en de complete page lifecycle is gebouwd rondom deze postback.
Update panels verhelpen in een aantal scenario's de problemen met postback (door bijvoorbeeld een GridView in een update panel te zetten). Maar het is zeker niet dé oplossing voor alle problemen van dergelijke aard (tenzij je voorstelt om gewoon complete pagina's in een update panel te wikkelen).
Ik waardeer enorm dat jullie willen helpen, maar ik zocht eigenlijk een ander antwoord. Namelijk om a) tijdens ontwikkeling b) voor mijzelf (gaat niet om gebruikers ofzo) c) in IE, een manier te vinden om te doen wat Firefox ook kan. Na een postback, de pagina verversen zonder de postback opnieuw uit te voeren. Kan dat? (In Firefox klik je op het groene pijltje naast het adres, in IE wordt dan toch gepost.

)
Bedankt!