Toon posts:

Win 2003 kan niet meer inloggen als console sessie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
allereest, ik heb internet afgezocht, maar het antwoord of DE oplossing niet gevonden.

Probleem: Het is op 1 van onze servers niet meer mogelijk om in te loggen op de Console, welke we hebben vergrendeld, dus niet uitgelogd. Deze server melden we nooit af, ivm vmwares die niet als service draaien. Bij het inloggen, zowel fysiek op de server, als via een remote console poging krijgen we de volgende melding:

error connecting to existing session for [servernaam] (id 0). the operation completed successfully.

we kunnen nog wel inloggen via een sessie. Via die sessie kan de console worden gereset, echter dan gaan de draaiende vm's even verloren dan die kunnen geen downtime bij ons hebben.
Weet iemand waar dit probleem vandaan komt en hoe het verholpen kan worden zonder herstart of reset van de console sessie?

alvast bedankt voor de reacties.

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-02 08:21
Kan je er fysiek wel op inloggen of is dit geografisch niet mogelijk (server geplaatst op externe locatie). Mijn ervaring is dat het nog wel eens kan voorkomen dat er een melding wel verschijnt direct op scherm, maar niet via console sessie waardoor inloggen via console niet mogelijk is.

Is mij 1 keer ergens voorgekomen. Ik zou alleen de bijbehorende melding niet meer weten.

Verwijderd

Topicstarter
fysiek is wel mogelijk, staat hier gewoon, echter we krijgen daar exact dezelfde melding. de melding zit dus niet gekoppeld aan remote.

bedankt voor je reactie

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Oplossing:
Gebruik VMware Server (gratis ook nog).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
dat is een oplossing, maar niet het verhelpen van het probleem. het moet toch ergens vandaan komen.
toch bedankt voor het meedenken

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
vmware workstation om productieomgevingen te draaien :X , no offense maar dat klinkt sowieso al niet echt profi (en het mag niet eens volgens de EULA van vmware...)

wat alt-92 zegt, gewoon de server variant gebruiken die is wel bedoeld om 24x7 servers te draaien.

op die manier kan je ook de host nog een gescheduled rebooten (want dat is denk ik je probleem, dat ding heeft geen resources meer over om bepaalde taken uit te voeren) zonder dat je echt downtime hebt, middels vmware server kunnen de guests netjes worden bevroreren/gestart worden bij het opstarten van de host

btw: je kan vmware workstation ook middels de commandline bedienen ;) zo zou je voordat je vanavond die server reboot eerst de machines kunnen pauzeren

[ Voor 11% gewijzigd door Zwelgje op 10-04-2007 09:02 ]

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
klopt. dat is een ander euvel. Ik had commentaar van alt92 nog niet gelezen.
We hebben op overige servers WEL de server versie, zodat vm idd draait als service, dan kan je gewoon uitloggen. Probleem is dat er problemen waren om vmware server, op een domain controller te zetten, dat kon simpelweg niet. Misschien is het met de huidige versies wel mogelijk, maar het wordt nog steeds afgeraden. Als het nu wel mogelijk is(ookal raad men het af) doen we het graag.

dus powershell... ik hoor het graag of vmserver nu wel op DC kan draaien.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dat het een DC is kom je nu ook pas mee aanzetten.
Ik zal maar niet beginnen over de (on)wijsheid om een dergelijke app op een DC te draaien.
DCs hebben hun resources gewoon nodig, en Vmware installeert virtual adapters met een eigen DHCP server.
Hoe snel wil je je domain verneuken?

[ Voor 34% gewijzigd door alt-92 op 10-04-2007 13:16 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
waarom draai je eigen een Vmware server op een domaincontroller :? een vmware doos tweak je dusdanig dat ie maximaal performance geeft. een DC wordt door windows automatisch getweaked dat ie niet maximale performance geeft maar wel betrouwbaar is

alt-92 weet wel waar we het dan over hebben...

als je nu de console sessie kicked gaan met vmware server niet je vm's down hoor.. met vmware server draaien die dingen niet op de console maar als een service.

je kan ook de vmware console starten en connectie maken met de vmware service en dan netjes de servers pauzeren

* Zwelgje ziet na de bekendmaking dat het hier om vmware server gaat niet echt het probleem meer, ja dat ie op een DC draait maar dat staat hier even los van

[ Voor 43% gewijzigd door Zwelgje op 10-04-2007 18:31 ]

A wise man's life is based around fuck you

Pagina: 1