Toon posts:

Simpele laptop koeling

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Koelingen in een doorsnee laptop zijn nou niet echt fantastisch, en ook niet makkelijk te verbeteren. Toch zoek ik een alternatieve manier om mijn laptop te koelen, want de temperatuur blijft wel eens rond de 42 graden hangen - en dan ratelt het appraat nogal hard.

Nu kwam ik met wat Googlen dit ding tegen;
Afbeeldingslocatie: http://www.luxuryalloys.co.uk/Newdigitalshop/Laptop%20Accessories/LA_Cooler_3_02_03.jpg

Iemand ervaring met zo'n ding? Werkt het? Of iemand nog wat andere ideeën om het oververhitten tegen te gaan?

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Het werkt wel ja hoewel ertegenaan blazen vaak beter is. Verder zijn er een legio van dat soort dingen te vinden en nog meer reviews. Gewoon even googlen op: Laptop koeler review.

Verwijderd

Ik heb zo'n laptopcooler van Antec. In het begin doen die dingen hun werk goed en zijn ze stil. Maar de gebruikte ventilatoren zijn een beetje klein, zodat ze na enkele maanden slijtage je laptop op een startende jumbojet doen lijken.

• PositiveCreep
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-10-2023
De ratel zal inderdaad na verloop van tijd waarschijnlijk terug komen in de laptop cooler. Dus tenzei je zelf onderhoud eraan vericht d.m.v. nieuwe coolers erin te zetten om de zoveel tijd is het eigenlijk alleen probleem verplaatsing.

Ik vond het zelf uiteindelijk zonde, en werk tegenwoordig weer zonder.

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 10:56:
Koelingen in een doorsnee laptop zijn nou niet echt fantastisch, en ook niet makkelijk te verbeteren. ....en dan ratelt het appraat nogal hard.
Probeer eens de fan uit je laptop te halen? Ik heb het toevallig vorige week nog bij een gedateerde Compaq gedaan. Het ding werd eerst heet en lawaaiig, nu is hij weer stil en redelijk koel.

Als de garantie voorbij is, is het nog beter. In mijn geval heb ik enkele schroeven losgemaakt, fan verwijderd en schoongemaakt, druppeltje olie in de lagers en weer teruggeplaatst. Daarna wat overbodig obstructief plastic verwijderd (fijn gaas bijvoorbeeld), dat scheelt echt een hoop. :)