[Vista] access denied als administrator op bepaalde folder

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

• janus_freggel
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-03 09:31
Gisteren even bezig geweest met wat extra user accounts aanmaken op mijn systeem, zodat ik niet altijd als administrator hoef in te loggen.
Ik heb een aantal folders die alleen door mij mogen worden ingezien omdat daar vertrouwelijke informatie staat.

mijn account heet jan. Ik heb het volgende gedaan:

eerst ingelogd met een admin account.
Vervolgens op de eerste folder (minder belangrijke data om even te testen) de rechten van users verwijderd en de user jan alle rechten gegeven.
Ingelogd als jan en dat ging goed. ook nog even getest met een ander account en daar kwam ik inderdaad niet in de betreffende folder zoals de bedoeling was.
Dus ik dacht mooi dat ziet er goed uit, ik doe dat ook even met my documents die op dezelfde schijf staat als de eerder genoemde folder.

Maar ondanks dat ik exact dezelfde handeling heb herhaald als bij de vorige folder kan ik zowel met jan als met alle andere users inclusief de admin niet meer in my documents komen. ook als ik de rechten wil aanpassen krijg ik de melding access denied.

wat kan ik hieraan doen? er staat namelijk toch wel belangrijke informatie in die mappen die ik niet kwijt wil/kan raken.

Ik heb ook al geprobeerd een nieuwe/extra administrator aan te maken, maar ook deze komt niet in die folder.

Verwijderd

Hey,

Klik met je rechtermuisknop op die map, kies Eigenschappen.
Ga naar het tabblad Beveiliging.
Klik op de knop Geavanceerd.
Ga naar het tabblad Eigenaar.
Zorg ervoor dat de groep Administrators staat ingesteld als Eigenaar, klik op OK.
Klik dan weer op OK.
Open dan weer de eigenschappen van die map.
Nu kan je de rechten wijzigen.

Succes!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dit staat netjes in de Windows Clients FAQ uitgelegd :)

Dit topic is gesloten.