Zwart beeld met Q3A

Pagina: 1
Acties:

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-02 18:58

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Topicstarter
Als ik Q3A opstart krijg ik alleen zwart beeld.
Ik hoor wel geluid dus hij start wel op.

En door de console met ~ naar beneden te halen en quit in te tikken kan ik weer uitkomen.
Ik snap alleen niet waarom ik geen beeld krijg.
Ik had 'm gister opnieuw geinstalleerd omdat ik 'm vanaf de CD moest opstarten, anders kreeg ik een foutmelding dat ik userinterface 4 heb terwijl 3 verwacht werd.

Ik gebruik het volgende systeem: A7V met Duron700@1000, ATi Radeon Vivo (drivers 7072), Via 4in1 4.28, Directx8.

Hij heeft dus wel gewerkt met m'n vivo.
Ik baal nu als een stekker, dus ik hoop dat er iemand is die een oplossing weet.

Verwijderd

Dat heb ik ook wel eensgehad (toen ik mijn systeem uit ging testen wat hij wel en niet kon bij Q3), toen had ik de resolutie te hoog ingesteld. (echt heel hoog) zodat het niet meer op het beeld past. Dan hoor je wel dunk dunk dunk (menu geluidjes) maar je weet niet waar je op klikt. Je moet dan even Q3 op een andere PC opstarten (het liefs een die ernaast staat). Op deze manier kan je met de pijltjes toetsen naar het menutje video opties ofzo gaan (dus op geluid en beeld van andere PC kan je naar dat menu gaan). Dan zet je de resolutie weer normaal.
Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel (kan het niet zo goed uitleggen maar als je slim nadenkt weet wat ik bedoel

• Neelon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-02 09:48

Neelon

FOR PONY!!!

Kun je niet gewoon de .ini file wegdonderen. OK, je moet alles opnieuw instellen, maar als je weer beeld hebt kun je tenminste weer spelen.

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Topicstarter
Welke ini file bedoel je?

Ik heb gister al de volgende file weggegooit: 'q3config.cfg' uit de Quake3/baseq3/ directory.

Alleen dit hielp niks.

Met een andere pc ernaast zal ook eens proberen.

• Jake Blues
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-11-2025

Jake Blues

AKA Jake

Als je q3config.cfg weggooit worden iid alle setting opnieuw opgebouwd, dus als dat niets oplevert is er iets anders aan de hand...

- Probeer in Windows eens andere resolutie en/of refreshrate.
- Deinstalleer de monitordriver en laat het opnieuw detecteren (of neem Plug-and-Play).

Verwijderd

of koop gewoon de echte versie heh

Verwijderd

Op dinsdag 06 februari 2001 21:28 schreef Sp1ke het volgende:
of koop gewoon de echte versie heh
tsss... Waar zlaat dat dan weer op? wie zegt dat hij de illi-verzie heeft?

Verwijderd

Op dinsdag 06 februari 2001 21:37 schreef Webby het volgende:

[..]

tsss... Waar zlaat dat dan weer op? wie zegt dat hij de illi-verzie heeft?
op nix... ik zit maar wat te lijpen.....

en ohja, ik lees errug met em mee, ik zou ook niet zonder Q3 kunnen.

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Topicstarter
Ik heb hem zowaar net even kunnen opstarten ik blij.
Dus ik dacht nu dan maar een Q3 team arena: niks dus weer zwart beeld.
Wat had ik gedaan: de config.cfg op m'n c schijf vervangen door degene die op de CD staat en dan maar opstarten, dit werkte.
Helaas maar een keer, ik heb nu iniedergeval weer een richting om in te zoeken.

Als dit iemand trouwens op ideeen brengt hoor ik ze graag, dit is om gek van te worden!

• Jake Blues

Jake Blues

AKA Jake

Wacht ff, je hebt ook Team Arena. Heb je ALLE q3config.cfg's verwijderd? Elke Mod maakt namelijk zijn eigen cfg aan.

Dat van die 3 en 4 heeft te maken met het feit dat verschillende Point Releases door elkaar heen lopen. Misschien lost het wat op als je nu Point Release 1.27g en h installeert (in principe is TA 1.27g).

Verwijderd

jonges, dit is een bekend probleem van 1.27 en er is vrijwel nix aan te doen, je kan ik je shortcut nog dit toevoegen: set sv_pure 0

daar kan het opgelost mee zijn, werkt het niet? pech, dan doet ie het niet, moet je ff RA3 downloaden en de zelfde regel aan de shortcut toevoegen, die doet het wel...

• Jake Blues

Jake Blues

AKA Jake

Ik heb veel rare dingen gezien bij Q3A, maar dit nog nooit. Heeft het te maken met de hardware of zo?

Dus eigenlijk zeg je ga terug naar 1.17 en het werkt (behalve dan TA).

Verwijderd

LEES!

• Jake Blues

Jake Blues

AKA Jake

Lees wat?

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Topicstarter
Shi, wat is RA3 precies?
En waar zou ik die kunnen downloaden?
Wat doet set sv_pure 0 precies?

Jake Blues, ik heb maar 1 q3config.cfg verwijdert. Ik zal eens kijken of er nog meer zijn, ik zag er maar 1.

Inieder geval een hooop reakties, daar ben ik blij om. Gister geen tijd gehad om dingen te proberen. Ik ben benieuwd of het lukken gaat.

Het lijkt goed te gaan >:) ik kon Q3 team arena spelen.En dat zonder moeilijk te doen.
Nu nog even Q3A proberen kijken of die ook nog opstart.

Alleen wat ik nu heb is dat het beeld af en toe hapert , HD even swappen en dan weer gaan.
Als of ie even moet warm draaien.
Voor de rest draait het als een speer.

Groeten Coenen

• Jake Blues

Jake Blues

AKA Jake

Een Mod, namelijk Rocket Arena 3 (http://www.planetquake.com/arena/). Beetje een vreemde oplossing aangezien je TA wilt spelen...

Hier iets over het commando sv_pure :

Running sv_pure 1 protects you, the gamers, from hacked pack files and cheats that are capable via pack files. The sv_pure option works like this: if it's turned off, any pak file is visible that the client has; with sv_pure 1, however, only the pak files located on the game server are allowed on that particular server, so if you want your favorite hud replacement available to you in game see if the admin will load it to his baseq3 directory! Also, since the point release you no longer will get kicked back to the main menu if you have other pak files; that was a bug in the code that id fixed. (side note: Please be aware, if you're an admin, that you need to verify that the pack file is legit, and not a pak file that may have a cheat in it.)

• Jake Blues

Jake Blues

AKA Jake

Op donderdag 08 februari 2001 19:26 schreef Coenen het volgende:
Alleen wat ik nu heb is dat het beeld af en toe hapert , HD even swappen en dan weer gaan. Als of ie even moet warm draaien.
Voor de rest draait het als een speer.
* Staat veel op de achergrond te draaien? (b.v. Virusscanner)
* Heb jij voldoende RAM?
* Experimenteer met Aperture Size in de system-bios
* Staat bij je HD in Windows DMA aan?

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Topicstarter
Jake Blues,
*Virusscanner zou goed kunnen.
Deze zet ik eigenlijk alleen uit als ik via internet ga spelen, scheelt weer wat snelheid.
Ik zal hem uitzetten.

*Ik heb nu 128Mb ram, zou genoeg moeten zijn dacht ik.

*Aperture size staat nu op 64Mb geloof ik, zou deze dan groter of kleiner moeten worden?

*D (spontaan een smiley!) DMA staat als het goed is aan, zal ik nog even checken.

*Het sv_pure verhaal lees ik vanavond even rustig door, dan heb ik wat meer tijd en rust. Moet nu weer even werken, helaas.

Groeten
Pagina: 1