Toon posts:

Draadloos of bekabeld?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Bij een vriend in de buurt komt het idee om internet aan te leggen steeds meer in zijn hoofd. Het betreft hier een tuinhuis dat ergens in een wei, zo'n 80m van het echte huis is gelegen.

Wat lijkt jullie de goedkoopste oplossing, draadloos internet of bekabeld internet?
Het spreekt natuurlijk voor zich dat de verbinding stabiel moet zijn, en de snelheid niet te laag mag zijn. Er staan geen grote obstakels in de weg, nauwelijks een paar bomen.

Als we de keuze maken draadloos te gaan, welke draadloze routers geven dan werkelijk sterk signaal genoeg om tot aan het tuinhuis te geraken zonder problemen? Rekening houdend met het feit dat de draadloze router bovenaan in een kamer kan geplaatst worden waar rechtstreeks zicht is op het tuinhuis.

Er is ook nog geen draadloze ontvanger in het tuinhuis op de computer, deze zal dan best met een antenne worden neem ik aan?

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:47
80 meter he, kabeltje de grond in duwen..

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Als je de mogelijkheid tot een draadje hebt: altijd doen. Draadloos is naar mijn mening alleen handig als bedraad niet mogelijk is. Het is stabieler, veiliger en sneller.

[ Voor 12% gewijzigd door TimMer op 06-04-2007 00:29 ]

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:56
Gewoon kabeltje de grond in... Als rudimentaire bescherming kan je 'm door zo'n geel buisje trekken :)

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
maar dat wordt wel een duur draadje hoor... Want je moet wel zorgen dat er een stevige kabel ligt. En natuurlijk moet er een omhusel/bescherming omheen dat je straks geen mol tegenkomt tijdens het surfen :P .

Verwijderd

Topicstarter
ok, bekabeld ga ik dus eens goed overwegen. Moet er gelet worden op een speciaal type kabel (shielded?)

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

Prijs voor kabel is minder dan een aparte WA point. Kan ook via hek laten lopen, toch 20m to spare. :7
Verwijderd schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 00:37:
ok, bekabeld ga ik dus eens goed overwegen. Moet er gelet worden op een speciaal type kabel (shielded?)
STP is duurder. Hoezo zijn er grote magnetische velden in de buurt?

[ Voor 42% gewijzigd door PcDealer op 06-04-2007 00:38 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

• DrClaw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-03 14:45
als ik even een linkje mag spammen ? probeer ronja eens. dan heb je 1: een leuke knutselervaring, en 2: een mooie fullduplex 10mbit verbinding

http://ronja.twibright.com/

Verwijderd

Topicstarter
Hoogstwaarschijnlijk gaat die vriend voor de rol 100m keuze gaan, hij is namelijk de enige met kennis van elektronica en was niet van plan veel tijd in het werkje te steken.

Er zijn geen speciale elektronische velden in de buurt, wel ligt er ook nog ergens een stroomkabel in de buurt maar daar zal dan afstand van genomen worden.

Wat ik me wel afvroeg: Is het verlies op 80m kabel niet te groot?

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
in verhouding met draadloos totaal niet ;) . Voor de rest valt het wel mee, ik neem niet aan dat hij server gaat draaien in het tuinhuis? :P

Verwijderd

UTP mag voglens de specificaties 100 meter zijn, zolang je stekkers goed geknepen zijn moet het geen probleem zijn.

Verwijderd

cat5 kabel met een 100 Mbit verbinding doet het tot 200m...

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Zorg er alleen wel voor dat je CAT5E of liever nog CAT6 kabels gebruikt. Dit in verband met betrouwbaarheid en voorbereid zijn op de toekomst (1Gbit).

• kami124
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-03 22:35
Verwijderd schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 00:57:
Hoogstwaarschijnlijk gaat die vriend voor de rol 100m keuze gaan, hij is namelijk de enige met kennis van elektronica en was niet van plan veel tijd in het werkje te steken.

Er zijn geen speciale elektronische velden in de buurt, wel ligt er ook nog ergens een stroomkabel in de buurt maar daar zal dan afstand van genomen worden.

Wat ik me wel afvroeg: Is het verlies op 80m kabel niet te groot?
nee hoor valt nog heel goed te doen.Zelf heb ik namelijk ook een kabeltje van 85 meter liggen naar een schuur bij ons voor de lanparty's om internet aan te bieden en gaat gewoon goed.

boven de 100 meter echter begint er denk ik al redelijk wat verlies op te komen ja.
Pagina: 1