[ubuntu] server configs veranderen

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

• pin_point
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:11
Hallo,

zoals in de titel al op te merken wil ik dus de server config van ubuntu veranderen,
heb op google gezocht maar kreeg alleen maar hoe ik bijvoorbeeld de xorg config moest verander (is niet nodig aangezien het is als server geïnstalleerd is).

wat wil ik
  • zonder in te loggen gelijk al server programma opstarten (in mijn geval hlds :+ )
  • aliasen aanmaken, wil voor het gemak het cls commando uit kunnen voeren ipv clear (alias cls clear werkt niet in ubuntu wel in freebsd
  • ftp toegang, heb namelijk geen zin om telkens vanuit die server machine moeilijk moeilijk via via ftp sites veranderingen doorvoeren
is hetgeen wat ik allemaal mogelijk, of moet ik voor een andere distro kiezen (zo ja welke?)

server specificaties:
Asus CUW-AM
celeron 800
192mb 133MHz ram
30 gig schijfje

niets bijzonders... maar wel leuk om mee te experimenteren etc.

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

pin_point schreef op donderdag 05 april 2007 @ 23:43:
• zonder in te loggen gelijk al server programma opstarten (in mijn geval hlds :+ )
Sleutelwoord : init.d
• aliasen aanmaken, wil voor het gemak het cls commando uit kunnen voeren ipv clear (alias cls clear werkt niet in ubuntu wel in freebsd
Sleutelwoorden : symbolic link, symlink
• ftp toegang, heb namelijk geen zin om telkens vanuit die server machine moeilijk moeilijk via via ftp sites veranderingen doorvoeren
Umm right.. niks kunnen vinden ?
Sleutelwoorden : ftp, proftpd
is hetgeen wat ik allemaal mogelijk, of moet ik voor een andere distro kiezen (zo ja welke?)
Met elke distro kun je exact hetzelfde bereiken.

0.0

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Wat je wil is allemaal triviaal, en met wat rondzoeken wel te vinden (zolang je niet zoekt naar server configuratie, maar gewoon zoeken naar wat je precies wil doen), en alias cls=clear werkt hier prima op ubuntu, en dat is ook niet afhankelijk van je operating system, maar van je shell :)

Dit topic is gesloten.