Toon posts:

MSI K9N Ultra valt random uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Een klein jaar geleden heb ik zelf een pc in elkaar gezet. Op zich loopt ie prima alleen ik heb een eigenaardig probleem. Hij valt namelijk af en toe helemaal uit. Dus gewoon stroom eraf en geen restart of zoiets. Blauwe schermen krijg ik ook niet. Hij valt altijd uit als ik een cd/dvd wil branden. In veilige modus kian ik wel gewoon branden. Daarnaast valt ie af en toe uit bij het spelen van een spel.

Mijn eerste gok was voeding. Deze heb ik intussen 2x vervangen. Eerst de standaard door een Q-tec 400W ( ik weet het niet zo slim...) en recent door een CoolerMaster EP 550W. Dat mocht niet baten.

Daarnaast kan het volgens mij ook aan de temps liggen. Ik heb deze een poosje in de gaten gehouden, maar die blijven redelijk normaal volgens mij.

GPU +/- 45 graden
CPU +/- 40 graden
HD +/- 35 graden

Hopelijk dat iemand nog een goede suggestie heeft!

Mijn specs zijn:
CPU Type DualCore AMD Athlon 64 X2, 2000 MHz (10 x 200) 3800+
Motherboard Name MSI K9N Ultra
Motherboard Chipset nVIDIA nForce 570 Ultra, AMD Hammer
System Memory 1536 MB (DDR2-667 DDR2 SDRAM)
Video Adapter nVIDIA GeForce 7600 GS (256 MB)
3D Accelerator VIDIA GeForce 7600 GS
Disk Drive Maxtor 6L250R0 (250 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/133)

• blubbers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:04
Laat maar..

[ Voor 93% gewijzigd door blubbers op 05-04-2007 23:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat was het inderdaad niet... :-) Wel bedankt voor het meedenken! Ik heb zelf ook aan het geheugen gedacht, maar het lijkt mij dan raar dat het in veilige modus wel werkt.

Verwijderd

ik heb in verleden ook gehad als ik te veel processen draaide tijdens het branden. met welk programma brandje en ben je dan alleen aan branden of doe je ook andere dingen tijdens het branden.

• barfieldmv
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-05 09:52
Verwijderd schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 10:01:
Dat was het inderdaad niet... :-) Wel bedankt voor het meedenken! Ik heb zelf ook aan het geheugen gedacht, maar het lijkt mij dan raar dat het in veilige modus wel werkt.
Vastlopen bij spellen -> Grafische kaart
Vastlopen bij branden -> geen idee (stof?)

Verder kan het zijn dat er wat draadjes los zitten of dat je moederbord out aan het worden is/wegroesten. Kijk eens goed onder in de kast of er geen losse onderdelen meer op liggen.

Verwijderd

Het hoeft namelijk niet een hardwarematig probleem te zijn. bij mij was het zo toen ik met NTI brande en ik was ook tegelijke tijd aan uitpakken of aan shrinken dan ging de pc ook uit niks in log niks geen herstart. ik ben daarna overgestapt op een ander brand pakket.

Ik zou voor het vervangen en hardware dingen eerst eens ander brand pakket proberen

Verwijderd

Topicstarter
Het heeft volgens mij niet met het pakket te maken. Het maakt namelijk niet uit of ik vanuit Mediaplayer, Nero of Alcohol brand. Bovendien lopen er niet te veel processen.

Moederbord zou kunnen, maar waarom dan niet in veilige modus? De kast is stofvrij. Heb m laatst nog helemaal schoongemaakt.

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-05 12:25

Jazzper

BB4E^Guerilla

heb je al lopen spelen met de aansluitingen van de IDE kabels?
sommige branders/pc combi's zijn daar erg gevoelig voor

doe voor de grap eens je HDD op IDE1 als master en je brander als master op IDE2 en voorderest niets. Kijken of dat soelaas biedt.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• Cio
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-01 06:12

Cio

trek de IDE & stroom kabels waaraan je brander zit er helemaal af (IDE kabel liefst aan mobo zijde) en ga gamen. Sluit de stroomkabel aan en ga gamen :) Sluit de stroomkabel aan, doe er een audio CD in en speel die af via front aansluiting (als je die hebt...)

etcetc, begin bij het meest verdachtte apparaat en probeer alle combinaties zou ik zeggen!

Oh en: 1536 MB (DDR2-667 DDR2 SDRAM) als in 2 verschillende reepjes? Ook al draait memtest 48 uur goed, zou ik toch even proberen met 1 reepje dan!

Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!

Verwijderd

Hmm heb ik vroeger ook wel eens gehad met games enz.

bij mij lag het aan een aantal drivers die out of date waren.

Installeer de neiwueste miss dat het probleem dan opgelost is.

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Of de brander mss stuk? Die dingen zijn ook niet altijd feilloos. Ik heb onlangs een dvdbrander moeten vervangen die voor lockups op een PC zorgde, uit verschillende andere testen kwam niks. Met nieuwe brander was het opgelost.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

titelfix was 'PC probleem', wat nogal weinigzeggend is :P

Kijk eens in de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter voor tips en trucs

[ Voor 46% gewijzigd door Turkish op 06-04-2007 15:26 ]

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
Het is waarschijnlijk een probleem met mijn moederbord... Check the onderstaande link:
http://forum-d.msi.com.tw/index.php?topic=3679.0
Pagina: 1