Hallo,
Een klein jaar geleden heb ik zelf een pc in elkaar gezet. Op zich loopt ie prima alleen ik heb een eigenaardig probleem. Hij valt namelijk af en toe helemaal uit. Dus gewoon stroom eraf en geen restart of zoiets. Blauwe schermen krijg ik ook niet. Hij valt altijd uit als ik een cd/dvd wil branden. In veilige modus kian ik wel gewoon branden. Daarnaast valt ie af en toe uit bij het spelen van een spel.
Mijn eerste gok was voeding. Deze heb ik intussen 2x vervangen. Eerst de standaard door een Q-tec 400W ( ik weet het niet zo slim...) en recent door een CoolerMaster EP 550W. Dat mocht niet baten.
Daarnaast kan het volgens mij ook aan de temps liggen. Ik heb deze een poosje in de gaten gehouden, maar die blijven redelijk normaal volgens mij.
GPU +/- 45 graden
CPU +/- 40 graden
HD +/- 35 graden
Hopelijk dat iemand nog een goede suggestie heeft!
Mijn specs zijn:
CPU Type DualCore AMD Athlon 64 X2, 2000 MHz (10 x 200) 3800+
Motherboard Name MSI K9N Ultra
Motherboard Chipset nVIDIA nForce 570 Ultra, AMD Hammer
System Memory 1536 MB (DDR2-667 DDR2 SDRAM)
Video Adapter nVIDIA GeForce 7600 GS (256 MB)
3D Accelerator VIDIA GeForce 7600 GS
Disk Drive Maxtor 6L250R0 (250 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/133)
Een klein jaar geleden heb ik zelf een pc in elkaar gezet. Op zich loopt ie prima alleen ik heb een eigenaardig probleem. Hij valt namelijk af en toe helemaal uit. Dus gewoon stroom eraf en geen restart of zoiets. Blauwe schermen krijg ik ook niet. Hij valt altijd uit als ik een cd/dvd wil branden. In veilige modus kian ik wel gewoon branden. Daarnaast valt ie af en toe uit bij het spelen van een spel.
Mijn eerste gok was voeding. Deze heb ik intussen 2x vervangen. Eerst de standaard door een Q-tec 400W ( ik weet het niet zo slim...) en recent door een CoolerMaster EP 550W. Dat mocht niet baten.
Daarnaast kan het volgens mij ook aan de temps liggen. Ik heb deze een poosje in de gaten gehouden, maar die blijven redelijk normaal volgens mij.
GPU +/- 45 graden
CPU +/- 40 graden
HD +/- 35 graden
Hopelijk dat iemand nog een goede suggestie heeft!
Mijn specs zijn:
CPU Type DualCore AMD Athlon 64 X2, 2000 MHz (10 x 200) 3800+
Motherboard Name MSI K9N Ultra
Motherboard Chipset nVIDIA nForce 570 Ultra, AMD Hammer
System Memory 1536 MB (DDR2-667 DDR2 SDRAM)
Video Adapter nVIDIA GeForce 7600 GS (256 MB)
3D Accelerator VIDIA GeForce 7600 GS
Disk Drive Maxtor 6L250R0 (250 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/133)