Toon posts:

[SMC] Geen internet meer

Pagina: 1
Acties:
  • 221 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen.

Ik ben ten einde raad. Ik heb nu ongeveer 4maanden een SMC 7904BRB2 aangezien onze speedtouch het begeven had. In het begin was ik al flink lang bezig om internet stabiel te krijgen (Wanadoo/Orange), maar na wat uurtjes stoeien was het toch gelukt.

Nu heb ik sinds eergister een heel raar probleem. Als ik m'n PC met Windows Vista ongeveer een half uur aanheb is mijn internet gewoon WEG...Ik kan niet meer op websites komen, niet meer in mijn router komen, en dus ook niet op andere computers in huis. Ik vermeld er even bij dat de computer van m'n moeder het gewoon prima doet, en het meest vreemde, ik via m'n moeders computer wil in mijn shares kan komen :9

Wat ik al heb geprobeerd:
- Netwerkkabel unpluggen
- ipconfig /release & /renew
- DHCP op de router uitschakelen en handmatig een IP instellen
- Firmware upgrade van de router
- Router resetten en volledig opnieuw instellen
- Andere netwerkkabel natuurlijk

Als ik echter in de router kijk zie ik - voor mij - wel wat vreemds staan:

04/05/2007 17:27:31 Sending ACK to 192.168.2.172
04/05/2007 17:24:54 Sending ACK to 192.168.2.172
04/05/2007 17:24:53 Sending ACK to 192.168.2.172
04/05/2007 17:24:29 Sending OFFER to 192.168.2.172
04/05/2007 17:24:22 Sending ACK to 192.168.2.172

iemand van jullie enig idee wat dit voor ongein is, en nog mooier..wat de oplossing is

Verwijderd

Is het echt zo dat je dit om het half uur hebt? Ik had met de wanadoo/livebox (jij hebt ook adsl2 neem ik aan?) dat ie om de zoveel uur (soms 3, soms 5 soms 8 uur) vast liep

dan moest ik hem dus met de hand resetten (Stroom er af/op)

die ACK's is volgens mij niet echt boeiend..
"ACK: ACKnowledge receipt: Bevestiging. Er is al eerder een pakket verstuurd en dit is onderdeel van een sessie" = ACK

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2007 @ 22:23:
Is het echt zo dat je dit om het half uur hebt? Ik had met de wanadoo/livebox (jij hebt ook adsl2 neem ik aan?) dat ie om de zoveel uur (soms 3, soms 5 soms 8 uur) vast liep

dan moest ik hem dus met de hand resetten (Stroom er af/op)

die ACK's is volgens mij niet echt boeiend..
"ACK: ACKnowledge receipt: Bevestiging. Er is al eerder een pakket verstuurd en dit is onderdeel van een sessie" = ACK
Thnx voor je snelle reply. Het is ongeveer na een half uur, soms na 10minuten, maar dus alleen op mijn PC. Ik heb "Wanadoo" Lite, wat volgens mij nog niet onder ADSL2 valt.

Die ACK-message maak ik me niet echt zorgen om, vraag me alleen af waar dat OFFER dan voor staat :9~

Verwijderd

In je SP staat 'OFFCER' jij hebt het over 'OFFER'

wat is het nou? :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2007 @ 23:26:
In je SP staat 'OFFCER' jij hebt het over 'OFFER'

wat is het nou? :)
Typo :x, het is OFFER..
Ik kan trouwens wel pingen naar sites als www.google.nl als m'n internet "plat ligt", maar downloaden van nieuwsgroepen en internetten gaat dus niet. Ik snap dr geen r**t meer van :(

Verwijderd

Topicstarter
*Boink*... Anybody?
Gister is het de hele dag goed gegaan, maar nu is het weer foute boel -_-

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
Probeer IPv6 eens uit te schakelen op je netwerk interface in Windows Vista, ik had ook problemen met de verbinding met mijn router (die geen IPv6 ondersteunt). Nadat ik IPv6 had uitgeschakeld in Vista werkte het allemaal prima.

Zie ook de IPv6 FAQ van Microsoft. Daarin staat ook uitgelegd hoe je IPv6 uit kan zetten.

[ Voor 26% gewijzigd door Borizz op 07-04-2007 13:58 ]

If I can't fix it, it ain't broken.

Verwijderd

Topicstarter
Nja, ik heb IPv6 uitgeschakeld, hij werkt nu al een uur, even afwacthen dus.
Ik ben vandaag ook naar Primafoon gegaan en heb daar een SpeedTouch opgehaald omdat m'n SMC router/modem het probleem lijkt te geven. Alleen hebben die kneuzen van de Primafoon mij een PSTN-modem meegegeven terwijl ik duideiljk heb aangegeven dat we ISDN hebben :S Maandag dus WEER naar de primafoon!

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:28

Len

Leeg

Ik zou toch dinsdag naar de primafoon gaan :)

Free Tibet

Verwijderd

Topicstarter
Len schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 20:38:
Ik zou toch dinsdag naar de primafoon gaan :)
Owja, dinsdag natuurlijk :P

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:25
never mind

[ Voor 97% gewijzigd door Ramon op 08-04-2007 11:01 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

"Ik weet niet of ik mijn probleem hier mag dumpen" > "Dit probleem is er al maanden"

waarom open je dan niet ff lekker zelf een topic, een topic hijacken is natuurlijk niet de bedoeling.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:25
ik was onder de indruk dat de problemen dusdanig op elkaar lijken dat het wel passend zou zijn maar laat maar als er gezeikt wordt zoek ik wel een ander forum ;)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Is het gelukt? en waar lag het aan?

Mijn vista pc kan de afgelopen week afwisselend ook geen verbinding meer maken. De andere (XP) wel, ik maak ook gebruik van Orange. Verder heb ik geprobeerd op IPv6 uit te zetten dit is wel gelukt maar ik heb nog geen verbinding. Wel kan hij bv kort informatie voor de gadgets ophalen.

Zou je willen aangeven waar het aan lag indien je het opgelost hebt.

thnx.
Pagina: 1