Toon posts:

Speedtouch 716 achter router?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Weet niet of ik hier goed zit en of de topic titel goed is. Maar ik zit met het volgende.

Ben sinds kort over gestapt naar Speedlinq Comfort 8mb down+bellen.
Daarbij heb ik de Speedtouch 716 (multi pc modem) gekregen. Hier kan ik 4 pc's max bekabeld op aansluiten.

Maar dit kastje staat in de woonkamer beneden. Ik had standaard al 1 netwerkkabel van woonkamer naar boven lopen en dan verder naar router of switch van mijn vorige provider. Nu wil ik het graag weer op dezelfde manier doen. Maar de vraag is hoe.

De st716 is al standaard een router, kan ik deze nu het beste instellen via de router (e-tech rbr04 rev2.0) of via de switch Sitecom LN-110?

Ik weet dat het mogelijk is. Als ik via de etech router nieuwe verbinding wil instellen vraagt hij om hostname en domain name wat moet ik hier invullen. Althans lijkt me dat ik voor dit type verbinding moet kiezen.

Via de sitecom switch kan ik dacht ik niet inloggen, althans ik weet het ip hier niet van en handleiding staat het ook niet.

Graad advies

Verwijderd

Ik snap het nog niet helemaal (zou je mss een netwerkdiagram kunnen posten)

maar, je zegt iig dat je niet in de switch kunt komen... alleen managed switches hebben een echte interface, en sitecom maakt volgens mij geen managed switches, dus deze kan je niet bedienen...

Verwijderd

Topicstarter
Oke korte uitleg hoe ik het zou willen.

Ik heb beneden in de woonkamer een speedtouch 716 multi pc modem

Boven heb ik 2 pc's staan, deze wil ik aansluiten doormiddel van een bekabelde verbinding.

1 pc is geen probleem omdat ik dus al netwerk kabel van modem naar boven heb. Voor de 2e pc ligt er geen netwerkabel. En mijn ouders willen niet nog meer kabels naar boven. Daarom wil ik graag op die ene netwerk kabel dus een switch of een router zetten en vanaf daar weer verder naar de 2 pc's

Maar de vraag is hoe stel ik dit dan in en wat kan ik het beste gebruiken. De switch of de router.

De sitecom heeft inderdaad geen interface heb ik gemerkt dus kan hier niks op instellen. Dus dan moet het via de router lijkt me toch? Maar ook dat lukt met niet

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:03

tozzke

aka tozzert

dus je internet komt binnen op die speedtouch en vanaf daar loopt er een kabel naar boven?

dan is het een kwestie van de kabel in een lan-poort van de speedtouch steken en boven in de switch
(dus geen 2e router ertussen zetten)

[ Voor 8% gewijzigd door tozzke op 06-04-2007 01:02 ]

• Urk
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-03 14:12

Urk

Dit is nogal een basic netwerk vraagje als ik het zo zie, je hebt nu dus 1 router en 1 switch?
Op die switch hoef en kan je niets instellen, de router stel je in beneden en dan 1 netwerkkabel van de LAN poort op de Speedtouch naar de switch en van de switch weer UTP kabels naar de PC's.

Simpel toch? :P

Verwijderd

Topicstarter
Oke het is ook wel erg simpel.

Maar het lukt mij niet. DHCP had ik al uitgeschakeld op de speedtouch, vanaf daar ging er een kabel naar boven in een van de lanpoorten naar de switch. En ook de overige 2 pc's waren aangesloten op de switch.

Krijgt geen geldig ip adres, en vanaf de switch kan ik ook niet meer direct inloggen op de speedtouch:(

• tozzke

tozzke

aka tozzert

vind je het gek?!
DHCP moet toch juist AAN staan wil je überhaupt een IP adres krijgen op je computers

Verwijderd

Let ook op dat je een cross-cable gebruikt bij switch-switch verbinding indien niet auto-sensing

Verwijderd

Topicstarter
tozzke schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 11:44:
vind je het gek?!
DHCP moet toch juist AAN staan wil je überhaupt een IP adres krijgen op je computers
daar zorgt de switch dan toch voor?

TOPIC mag slotje op, probleem is opgelost. Moest alleen even de pc opnieuw opstarten toen deed hij het zo. Had ik de vorige keren niet gedaan(A)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2007 21:02 ]

• tozzke

tozzke

aka tozzert

een switch is niets anders dan een "verdeeldoosje", niets meer niets minder
de router zou de ip's uit moeten delen
Pagina: 1