Laptop Met Vista Start Niet Meer Op

Pagina: 1
Acties:

• martijnaikema
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-04-2021
*met mn handen in het haar*

Ik hoop dat jullie met uit de brand kunnen helpen. Sinds gisteren heb ik enorme troubles met mn pc. In eerste instantie starte hij niet meer op, maar kon ik nog wel in Veilige modus opstarten.

Wanneer ik hem in normale modus opstarte kreeg ik een blauw scherm met een fatal error c000021a

Wanneer ik hem in Veilige modus opstarte en hij de fout ging opsporen gaf het systeem aan dat het waarschijnlijk aan videokaart drivers lag of dat ik via geavanceerde beeldscherm instellingen een frequentie moest terugzetten (ik weet niet meer precies wat de melding was...sorry).

Omdat dit niet in veilige modus kon en ik niet meer normaal kon opstarten, heb ik een herstelpunt van een week geleden terug laten zetten.

Als ik nu mijn laptop opstart krijg ik in zowel de normale modus als in de veilige modus een zwart scherm met een muiscursos (deze kan ik ook gewoon bewegen). Echter wordt Windows Vista niet meer opgestart en blijf ik in beide modi het zwarte scherm houden.

Ik heb ook al geprobeerd om de 'laatst bekende juiste configurie' te gebruiken, maar hier is hetzelfde probleem.

Ik kan dus helemaal niets beginnen (geen floppy drive om te booten en in de bios kan ik niet op cd-rom booten :S).

Ik hoop dat iemand mij kan helpen

Groeten, Martijn

Verwijderd

volgens mij zit er niets anders op dan gewoon de laptop opnieuw te installeren.

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Hoezo kan je in de BIOS je CD-ROM niet als first boot device zetten dan? Die mogelijkheid moet er gewoon zijn, of kom je je BIOS niet in?

Verwijderd

misschien kan je tijdens het opstarten een bepaalde F-key indrukken om een boot-menu tevoorschijn krijgen.. meestal F8, soms ook F9.

Staat misschien in je manual

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-03 21:03
Heb je een Ati graka in je laptop zitten? Want de nieuwste drivers kunnen die probleem geven in Vista. :)