Toon posts:

[XP-sp2]-Welke service maakt pc trager na uitschakelen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na het herinstalleren van mijn pc, en na een aantal reboots, en wat windows update's werkte mijn systeem perfect, ik stond op het punt een ghost image te gaan maken en bedacht me ineens dat ik vergeten was de onnodige services uit te schakelen van xp.

Ik boot weer terug in windows, pc starte op in zo'n 10~15 seconden. Ik schakel vervolgens de volgende services uit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
Bluetooth Support Service
Indexing-service
Service voor het rapporteren van fouten
Event Log
TCP/IP NetBIOS Helper
Machine Debug Manager
Remote Registry
Task Scheduler
Secondary Logon
System Event Notification
Windows Firewall (WF) / Internet-verbinding delen (ICS)
Print Spooler
Performance Logs and Alerts
Telephony
Windows Time
Wireless-Zero Configuration-service

Nu is de vraag, welke maakt nu dat na het uitschakelen mijn pc een stuk trager word.?? :?

Mijn pc doet er nu ineens 1,5 minuut over om op te starten..? Iemand een idee wat ik hier teveel uitgezet heb?

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:06

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

De Event Log service is je probleem. Iig, dat denk ik. Bij het opstarten en afsluiten wordt er bijgehouden wat er goed gaat, wat niet en waarom. Dit wordt in het event log geschreven maar aangezien je die service uit hebt staan, gaat hij het proberen om vervolgens tot een fout te komen. Service voor het rapporteren van fouten, weet je zeker dat je die wilt stoppen, net als Machine Debug Manager?

Dit staat er bij mij overigens over de event log service (in het engels):
Enables event log messages issued by Windows-based programs and components to be viewed in Event Viewer. This service cannot be stopped.
Error reporting:
Allows error reporting for services and applictions running in non-standard environments.
En dit zal je grootste probleem zijn, de System Event Notification:
Tracks system events such as Windows logon, network, and power events. Notifies COM+ Event System subscribers of these events.
Check dus voortaan wat je wel en niet uit kan schakelen van de services zonder problemen te krijgen met je systeem. Google op de service naam en je komt een heel eind of je die service uit kan schakelen of beter kan laten draaien.

Commandline FTW

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

Machine Debug Manager wordt uitgevoerd als een service en wordt geladen wanneer u de computer opstart. Als u de computer niet gebruikt voor foutopsporing, kunt u Machine Debug Manager zonder problemen uitschakelen.
Office: Machine Debug Manager (Mdm.exe) uitschakelen
Bekijk ook http://www.theeldergeek.com/ eens.

[ Voor 6% gewijzigd door PcDealer op 06-04-2007 00:26 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt Hero Of Time en PcDealer! Ik heb de 3 services die Hero Of Time noemt weer ingeschakeld en nu werkt alles weer perfect! Ik ga gelijk een ghost image maken!

Bedankt!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

Weten we dat ook weer :)

LinkedIn WoT Cash Converter

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:06

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Woei, ik had al zo'n vermoeden dat die services problemen konden geven als ze uitgeschakeld zouden worden, maar dat het zo erg zou wezen wist ik niet. Daarom schakel ik ook niet al te veel uit, ik lees ook eerst de omschrijving om een beetje een idee te krijgen wat het doet als het uit staat.

Commandline FTW

Pagina: 1