Toon posts:

[6600GT]vastlopen bij gaming

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds deze middag als ik een spel begin te spelen draait hij ff maar dan begint mijn scherm te flippen. Stukken van mij scherm die beginnen anders te kleuren en te schokken. De videokaart is een Asus 6600GT die tussen de 1.5 en 2 jaar oud is. Iemand enig idee behalve "hij is kapot".

Tigah

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-07 13:25
bekijk de tempraturen eens? misschien zit er veel stof tussen de fan en wordt ie daarom wat warmer. en crasht hij daarom.

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-07 14:28
Een vriend van mij heeft ook zo'n soort probleem met sommige spellen. Hij werkt eerst goed, daarna artifacts en dan valt hij uit. Ga je daarna gewoon naar Windows of moet je hem echt resetten? Heb je hem in die 2 jaar wel eens gestofzuigd?

Ik wil niet vervelend doen, maar kun je iets meer informatie geven en de specs van je pc.

[ Voor 16% gewijzigd door danielkraak op 05-04-2007 21:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Temperatuur blijft rond de 60° wat redelijk normaal is aangezien hij de hele dag al aanligt.

Stof heb ik er nog niet uitgehaald eigenlijk mss es ff doen maar weet niet of dit de oorzaak kan zijn.

• danielkraak
Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2007 @ 21:32:
Temperatuur blijft rond de 60° wat redelijk normaal is aangezien hij de hele dag al aanligt.

Stof heb ik er nog niet uitgehaald eigenlijk mss es ff doen maar weet niet of dit de oorzaak kan zijn.
Ik denk niet dat dat het probleem is, maar kun je je een beetje herkennen in de problemen van mijn vriend. Hij kreeg volgens mij wel iets van directx error na de crash te zien. Ik denk eerder dat het bij jou hardwarematig is.

Verwijderd

Topicstarter
specs:

Asus A8N-E
Asus 6600GT
1024MB kingston
80GB Maxtor
400GB Seagate

geen directx error ofzo hoor, ik duw gewoon op windows toets en ga naar bureaublad, dan kannek et afsluiten en is er geen probleem.

• danielkraak
Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2007 @ 22:02:
specs:

Asus A8N-E
Asus 6600GT
1024MB kingston
80GB Maxtor
400GB Seagate

geen directx error ofzo hoor, ik duw gewoon op windows toets en ga naar bureaublad, dan kannek et afsluiten en is er geen probleem.
Ik weet nou niet of het hardwarematig of softwarematig is. Ik weet wel zeker dat iemand anders dit kan bepalen gezien de symptonen die heel duidelijk zijn.

Verwijderd

Kaartje er even uit haalen kijken of de ventilator mooi schoon is.
Heb met mijn x850 zelfde gehad na schoonmaken draaide hij weer als de brandweer.
Temps zeggen nix aangezien je op dat moment hem niet aan het belasten bent.
Je zou een artifact scanner kunnen gebruiken zoiets als ATI Tool of ATI traytools maar dan voor NVidia kaarten dan kan tegelijker tijd je kaart laten werken en met je asus prog je temp in de gaten houden

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2007 22:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
net gedaan, en juist geprobeerd nog es te draaien. Dit krijg ik:
Afbeeldingslocatie: http://tigah.50webs.com/shot0005.jpg

• danielkraak
Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2007 @ 22:08:
net gedaan, en juist geprobeerd nog es te draaien. Dit krijg ik:
[afbeelding]
Artifacts.

Verwijderd

Topicstarter
heb wel al sinds windows reinstall "problemen" met gfx-card, eerst wilde hij TMN nie draaien en nu begint em zoiets te doen.

Verwijderd

Hmz hij word te warm of je geheugen is niet helemaal lekker.
Je zou eens moeten probeeren je videokaart wat laager te klokken.
http://downloads.guru3d.com/download.php?det=362
Geheugen en je GPU iets van 50Mhz laager zetten ofzo.

Verwijderd

Topicstarter
helpt nie echt, nog steeds die aardige dingen

Verwijderd

Heb je onlangs toevallig Coolbits ge-installeerd....?

Verwijderd

Topicstarter
Coolbits niet geïnstalleerd bij mijn weten. Ze heeft gisterenavond dan toch de geest gegeven :(

Verwijderd

Topicstarter
En deze morgen terug gereanimeerd. Viavia gehoord dat dit kon liggen aan corrupte windows of bootsector en heb inderdaad problemen gehad met boot sector op nieuwe sata schijf. sata schijf dan maar eens afgelegd om op te starten en wonder boven wonder het werkte :). nog niet kunnen controleren of games enzo terug draaien maar nu eerst windows reinstall en dan zien we wel weer.

Verwijderd

danielkraak schreef op donderdag 05 april 2007 @ 21:31:
Een vriend van mij heeft ook zo'n soort probleem met sommige spellen. Hij werkt eerst goed, daarna artifacts en dan valt hij uit. Ga je daarna gewoon naar Windows of moet je hem echt resetten? Heb je hem in die 2 jaar wel eens gestofzuigd?

Ik wil niet vervelend doen, maar kun je iets meer informatie geven en de specs van je pc.
Ehm stofzuigen? NIET SLIM! 8)7

kan je wel uitleggen waarom maar als je stof wilt verwijderen gebruik dan gewoon perslucht (eventueel compressor)....

Verwijderd

Topicstarter
stofzuigen idd nie slim door we opgewekte wrijvingen etc etc. heb hem uitgeblazen met perslucht.

Beide HDD's geformateerd en windows geherinstalleerd. Spel opgestart en twas weer gedaan. Even mijn garantie bovenhalen dus en daar beroep op doen :).
Pagina: 1